اجتماعی

به‌کارگیری ظرفیت بانوان لازمه موفقیت کامل مدیریت شهری

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه در پروژه ریحان شهر شهرداری میزبان نیست و مردم و سازمان های مردم نهاد میزبان هستند، گفت: هر کاری که در مدیریت شهری برای حل مشکلات انجام می دهیم باید از دل مردم باشد. و فعالان و ما باید مسیر را به درستی درک، تسهیل و دنبال کنیم.

به گزارش مجله زنده خبری مریم اردبیلی وی امروز در اولین رویداد واسیلیف شهر با بیان اینکه در شرایط خاصی قرار داریم و تغییراتی در فضای اطراف ما رخ داده و در حال رخ دادن است، افزود: اگر این تغییرات را در نظر نگیریم، در همه مسائل حاکمیتی.” باشد.

اردبیلی ادامه داد: تعداد افرادی که طرح های خود را برای شهرستان ارائه کردند قابل توجه بود و برنامه ها شبانه روز به بیرون فرستاده شد که بسیار باورنکردنی است.

وی گفت: وقتی امیدواریم مشکلات را حل کنیم، گنجینه بزرگی است و نشان می دهد که اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد.

مدیرکل زنان استان تهران درباره مطالبات جامعه جدید گفت: ما در دنیایی پر از پیچیدگی ها، درگیری ها، تضادها و ناامنی ها زندگی می کنیم. مدل هایی که دنیای مدرن به ما ارائه کرده است، ساختارهای رسمی را شکل داده است تا مردم بنشینند و برنامه ریزی کنند. مثل بحث کرونا که جنبه های مختلفی دارد و همه جوانب جامعه درگیر آن بودند.

وی گفت: مشکلات ما تک بعدی نیست و فقط چند کارشناس می توانند در مورد آن اظهار نظر کنند.

مشاور شهردار تهران افزود: باید مشکلات را از دید همه افراد جامعه درک کنیم وگرنه متوجه مشکل نمی شویم. اگر این اتفاق نیفتد همه مشکل روحی خود را حل می کنند و مشکل جامعه حل نمی شود.

اردبیلی با بیان اینکه الگوی آکادمی مدرن به ما آموخته است که فوق تخصص هایی وجود دارند که مشکلات را حل می کنند، افزود: اما مشکلات پیچیده ای هم وجود دارد که به این شکل حل نمی شود و همه را می طلبد که فکر کنند. همه متخصصان زبان نیاز به درک یکدیگر دارند و ما در شرایط فعلی در حال تغییر هستیم و در وهله اول به نوآوری نیاز داریم.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آغاز ماه مبارک رمضان گفت: ایشان به ضرورت تغییر حکمرانی اشاره کردند.

اردبیلی با بیان اینکه نوآوری در یک مرکز اتفاق نمی افتد، گفت: نوآوری باید به یک فرهنگ فراگیر تبدیل شود. اگر ما هر بار 1000 ساعت به افراد آموزش دادیم و برنامه ها به خوبی انجام شد، این مرحله تمام شده است و اکنون این مدل لزوما جواب نمی دهد و اکنون به سمت مدل های طراحی تعاملی دو طرفه می رویم که خود افراد باید در این میان باشند. میدان و اثر انگشت مردم تهران را در طراحی ببینید.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: ما در جامعه اغلب عادت داریم که الگوی یکپارچه ای از مسائل زیست محیطی را به همه استان ها و شهرستان ها ابلاغ کنیم تا مجموعه ها بر اساس آن کار کنند، اما باید به گونه ای باشد که نوآوری و این نوآوری را داشته باشیم. با تنوع و تکثر.

اردبیلی با تاکید بر اینکه باید تک تک پروژه ها را در مقیاس خرد بشناسیم و از آن دفاع کنیم، گفت: باید الگوهای ابتکاری، چندوجهی، نوآورانه، محله محور، مردم محور ایجاد کنیم. مردم ایجاد می کنند و ما در حمل و نقل ریلی کمک می کنیم.

وی گفت: اولین نکته این است که ما به خانواده های نیازمند کمک می کنیم و سطح بالاتر این است که اگر تغییری در شهر ایجاد کنیم، خانواده ها را تحت تاثیر قرار می دهد. فضایی که در آن زندگی می کنند چیست؟

اردبیلی با تاکید بر اینکه نگاه بالاتری وجود دارد که به نظر من کیمیاگری حل مسئله ماست، گفت: باید خانواده را به عنوان مهم ترین واحد حل مسئله بشناسیم و آنچه شایسته است به آن بدهیم.

او درباره تغییر خانواده ها در طول تاریخ گفت: ما از مدل خانواده گسترده به طبقه متوسط ​​شهری، هسته مرکزی و خانواده های کوچکی که اکنون وجود دارد، تغییر کرده ایم. من الان قدر آن را نمی دانم، اما در مورد تغییری که رخ داده بحث می کنم.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه تغییرات در خانواده بازتاب هایی داشته است، افزود: خانواده هسته ای در دل آپارتمان مرکز شهر همسایه عجیبی است و قصد بچه دار شدن دارد و برای اداره خانواده تنهاست در حالی که خانواده بزرگ حمایت های کوچک می کند. خانواده ها. مثلاً در یک خانواده پرجمعیت، اگر اتفاقی می افتاد، افرادی بودند که از آن حمایت کنند.

اردبیلی افزود: اکنون خانواده های هسته ای کوچکتر شده اند. آیا تنها راه ما برای بازگرداندن خانواده ها به روش سنتی است؟ آیا می توانیم این کار را انجام دهیم آیا این تنها راه حل ماست؟ یکی از راه ها این است که این باور را در خانواده ایجاد کنیم که افراد می توانند مشکلات را حل کنند و دولت اقداماتی را انجام دهد که نیازمند میانجیگری است.

مشاور شهردار تهران گفت: افرادی هستند که دور هم جمع شدند و با هدف خیرخواهانه و چه چیزی ارزشمندتر از این گنجینه، رابطه ای بدیع ایجاد کردند.

اردبیلی افزود: اگر محلات بانوان شروع به فعالیت کنند، روابط ابتکاری برقرار می شود. این ایده ها باید نوشته شود و ادامه یابد.

وی با تاکید بر اینکه بانوان ظرفیتی منحصر به فرد در جامعه هستند، گفت: اگر مدیریت شهری به توان بانوان در حل مشکلات توجه نکند، نمی توان به موفقیت کامل دست یافت.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه تعداد زنان خانه دار در کشور 80 درصد و در تهران 70 درصد است، گفت: زنان در ساختارهای رسمی فرصت بیشتری برای نگاه به اطراف و توجه بیشتر به محیط اطراف خود دارند. زنان روابط اصلی خانواده و محله را تشکیل می دهند و اساساً زنان مربی و تقویت کننده خانواده در جامعه هستند.

اردبیلی با بیان اینکه نیازهای همه اعضای خانواده مورد توجه بانوان است، افزود: نگاه فعال زن به محیط زیست کشف و حل مشکلات را به چالش می کشد. مشاهده شده است که زنان محله و مجتمع با دو راهکار وضعیت را بهبود می بخشند.

وی گفت: می خواهیم با این طرح یک امتیاز به مدیریت شهری اضافه کنیم. دوگانگی ما انفعال و فعالیت است». زن فعال هر جا که باشد سازنده است و زن قلب تپنده خانواده است.

اردبیلی با اشاره به اینکه اگر زنان جامعه ای نوآور باشند با توجه به تغییرات جامعه این فرصت را خواهند داشت، خاطرنشان کرد: مدرسه ای در تاج فرصت های جدیدی را به وجود آورده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر زنان امکانات را از دل تغییر ببینند، میل به تغییر در بین همه گسترش می یابد، افزود: در خانواده اگر مادر مثبت به نظر برسد همه مثبت به نظر می رسند و اگر نگاه مادر منفی باشد همه اعضای خانواده نگاه می کنند. منفی منفی در واقع ما از مادر خانواده می دانیم که اتفاق خوب یا بدی افتاده است.

شورای شهر تهران در ادامه این مراسم گفت: رایچان شهر در واقع با در نظر گرفتن این مقدمه ها ایجاد شد و رایچان شهر آغاز یک روند بزرگ مردمی است.

اردبیل با بیان اینکه شهر ریحان برای همه شهروندان تهرانی و همه مردم است، گفت: شهر ریحان دارای سه کشور است که شامل مدیریت شهری، شهروندان و فعالان مردمی است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: فارغ از نتایج پروژه ها، اگر بدانیم در هر محله چه ایده و تیمی مشکل را حل می کند، یک اقدام ابتکاری بزرگ است.

اردبیلی با اشاره به اینکه بعد از نشست خبری زنان روز شنبه طرح های زیادی ارسال شده است، گفت: در این مدت خانم های زیادی تماس گرفتند که آیا طرح ریحان شهر ادامه دارد یا خیر. چه زمانی باید پروژه های خود را ارسال کنیم؟ پرونده ریحان شهر بسته نمی شود.

وی با اشاره به یکی از ویژگی های این طرح گفت: اول اینکه هرجا هر کاری انجام می دهیم با مشارکت و مشارکت زنان و دختران است. اینکه چگونه می توانیم به خودمان انگیزه بدهیم تا همه را بخشی از این بدانیم، بسیار مهم است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: لطفا نکات روشنی که در طول مسیر بیان کرده اید را در قالب رودخانه به اشتراک بگذارید تا همه بهره مند شوند.

اردبیلی با تاکید بر اینکه طرح های تکراری ما را به سمت تصمیم نمی برد، گفت: برای بازآفرینی طرح ها و ساختارهای جدید باید برای مدتی ساختارهای ذهنی خود را در هم بشکنیم.

او گفت: “ما اوج خلاقیت زنان را تسهیل می کنیم تا آنچه را که به دنبال آن هستیم محقق کنیم.”

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اعلام اینکه تا 10 روز آینده پروژه ها مورد ارزیابی قرار می گیرد و نتیجه آن مشخص می شود، گفت: خبر خوب این است که کسانی که پروژه هایشان نرسیده است حذف نخواهند شد و در رویداد بعدی اقدام خواهیم کرد. به حل مشکلات این پروژه کمک کنید.»

اردبیل با تشکر از همه کسانی که پروژه های خود را ارسال کردند، گفت: مجموعه این طرح برای ما شگفت انگیز بود.

به گزارش سایت شهرستان، وی با تاکید بر اینکه برای این طرح پاداش مالی در نظر نگرفته ایم و این میزان استقبال نشان دهنده انرژی مثبت بانوان است، گفت: اگر برخی از پروژه ها به شاخص ها دست پیدا کنند و مطمئن هستیم که این طرح می تواند تاثیرگذار باشد. در خیابان ها و محله ها بله، قطعا حمایت مالی خوبی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا