سلامت و تندرستی

همه سرماخوردگی ها اومیکرون است

شروین شکوهی با اشاره به افزایش روزافزون بیماران مبتلا به امیکرون گفت: در حال حاضر هر بیماری که با سرماخوردگی مراجعه می کند اولین نفری است که به بیماری عروق کرونا قلب مبتلا می شود و باید دوره قرنطینه را در خانه سپری کند.

وی گفت: افرادی که سرماخورده هستند نیازی به آزمایش تاج ندارند. همه سرماخوردگی ها را باید omicron در نظر گرفت و قرنطینه کرد.

شکوهی با اشاره به اینکه کیت های omicron هیچ تفاوتی با دلتا ندارد، افزود: تست تاج برای بیماران مبتلا به omicron هیچ تفاوتی با سایر سویه های تاج ندارد و با همان تست تاج قابل تشخیص است، بنابراین این اشتباه است که بگوییم omicron نیاز به آزمایش خاصی دارد. تست. “

لقمان حکیم، رئیس بخش بیماری‌های عفونی این بیمارستان گفت: افزایش تعداد بیماران روزانه در ایالات متحده و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد که شیوع اومیکرون بسیار بالا است، بنابراین محدودیت‌های بهداشت عمومی باید دوباره اعمال شود. تحمیل شده است.» و اگر وضعیت عادی تلقی شود، روزانه با افزایش تعداد بیماران مواجه خواهیم شد.

وی بیان کرد: نباید به Omicron دست کم گرفت و این ساده سازی ها باعث شده تعداد بیماران روزانه از 3000 به 9000 نفر افزایش یابد.

شهید بهشتی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی با بیان اینکه واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر تاثیر بسزایی دارد، افزود: واکسیناسیون تاج دار مرگ و میر را کاهش می دهد، اما به جرات می توان گفت مشکل ایجاد نمی شود، استدلال منطقی نیست. و در دراز مدت شاهد اثرات افزایش بیماران هستیم.

شکوهی گفت: تافته Omicron به طور جداگانه بافته نمی شود و باید مانند تاج های قبلی با آن رفتار شود و کمتر کشنده است.

مدت زمان قرنطینه برای بیماران مبتلا به امیکرون

وی در خصوص تعداد روزهای قرنطینه Omicron تاکید کرد: در آمریکا با توجه به اینکه بیش از یک میلیون نفر در روز به این بیماری مبتلا می شوند، تعداد روزهای قرنطینه مورد نیاز 5 روز با علائم خفیف و 10 روز با علائم خفیف اعلام شد. علائم شدید می‌توانند کار را مدیریت کنند، اما در ایران روزهای کافی برای قرنطینه نداریم، بنابراین مردم باید مانند گذشته تا بهبودی کامل در خانه‌های خود بمانند تا از شیوع بیماری جلوگیری کنند و زنجیره انتقال را قطع کنند.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است درصد کمی از مبتلایان به ویروس سرماخوردگی امیکرون نداشته باشند، اما برای گسستن زنجیره توصیه می کنیم همه افراد با کوچکترین علائم سرماخوردگی قرنطینه شوند و نیازی به آزمایش نداشته باشند. که زندگی مردم نباید به خطر بیفتد.

وی ادامه داد: تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونا قلب قطعا بارها گزارش شده است، زیرا این آمار تنها مربوط به افرادی است که تست شان مثبت بوده و با توجه به خطای 50 درصد آزمایشات می توان گفت که آمار بسیار بالاتر از آن است.”

شکوهی تاکید کرد: در یکی دو هفته آینده با انفجار تعداد بستری ها مواجه خواهیم شد و از اواخر بهمن ماه روزها و ماه های بدی خواهیم داشت.

لقمان حکیم، رئیس اداره بیماری‌های عفونی افزود: تعداد فوتی‌ها در این منطقه کمتر از دلتا است، اما تعداد مبتلایان به دلتا چندین برابر خواهد شد، بنابراین تعداد بیماران و بستری‌ها افزایش می‌یابد. .

لزوم تمدید محدودیت ها

شکوهی در مورد کودکان نیز گفت: کودکان و دانش آموزان بزرگ ترین منبع عفونت در خانواده هستند، بنابراین اینکه می گویند دانش آموزان حضوری به مدرسه بروند اشتباه است. همه ما می دانیم که آموزش حضوری بسیار بهتر از آموزش مجازی است، اما در این شرایط باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم.

وی در خصوص واکسیناسیون کودکان نیز گفت: توصیه می شود والدین نسبت به کودکان واکسینه شوند زیرا آسیب پذیرتر از دیگران هستند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: مگر اینکه فردی در آمریکا و اروپا واکسینه شده باشد! آنها نیز واکسینه شده اند، اما تعداد مبتلایان به اومیکرون در این کشورها بسیار زیاد است و آینده ما این است که باید با اقدامات لازم، پیشگیری و محدودیت ها با شیب کمتری به این آینده برسیم تا نظام سلامت نتواند. رنج بردن. ما نمی توانیم تعداد بیماران را متوقف کنیم، اما می توان تمایل را کاهش داد.

شکوهی در خصوص پیک ششم گفت: در پیک 4 و 5 قبل از اینکه به پیک برسیم همه این موارد را زودتر گفته بودیم و صحبت های علمی لازم برای پیک ششم انجام شد و امیدوارم مسئولین در مورد محدودیت ها تصمیم درستی بگیرند. زودتر چون در غیر این صورت رو در رو با ساده سازی ها ماه های بدی در پیش خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا