بین المللی

تل‌آویو: حزب‌الله لبنان 230 هزار موشک دارد و هیچ نقطه‌ای در امان نخواهد بود

یک کارشناس اسرائیلی به نقل از مقامات تل آویو در مقاله ای اعلام کرد که حزب الله 230 هزار موشک در لبنان دارد که در صورت وقوع نبرد، تمام اراضی اشغالی و تاسیسات استراتژیک اسرائیل را هدف قرار خواهد داد.

به گزارش مجله زنده خبری، زهیر اندروز کارشناس اسرائیلی در یادداشتی در روزنامه رای الیوم نوشت: آیا رژیم اشغالگر شروع به کوبیدن بر طبل جنگ علیه حزب الله لبنان کرده است؟ پاسخ احتمالاً بله خواهد بود. اما از سوی دیگر، اسرائیل ممکن است در چارچوب جنگ روانی علیه حزب الله، از طریق تهدید، تلاش کند به قدرت برسد. زیرا این طرف را دومین تهدید استراتژیک پس از ایران و قبل از تهدید سوم یعنی. گروه های فلسطینی در نوار غزه.

ژائو لیمور، تحلیلگر نظامی صهیونیست، به نقل از فرمانده توسعه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، گفت: اگر حزب الله از سد 1000 موشک دقیق عبور کند، تل آویو باید با این حزب بجنگد، هرچند به گفته او این تصمیم دشوار خواهد بود. .

در همین راستا، تلویزیون یهود فاش کرد که حدود 230 هزار موشک در همه بُردها و انواع به سمت رژیم اشغالگر هدف قرار گرفته است. وی همچنین تاکید کرد که حزب الله در رویارویی بعدی روزانه حدود 1500 موشک به عمق سرزمین های اشغالی شلیک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در نبرد بعدی اسرائیل توسط نیروهای ویژه حزب الله در نزدیکی مرز مورد حمله قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: حزب الله صدها پهپاد دارد که اکثر آنها تهاجمی هستند و نیروی هوایی اسرائیل ماموریت مقابله با آنها را دارد. .

به گفته منابع امنیتی در تل آویو، سیستم های هشدار اولیه فعال خواهند شد و تلاش هایی برای کاهش تعداد نیروها در این عملیات به حدود 750000 نفر انجام خواهد شد. اما مهمترین لحظه در آخرین مانور ارتش اشغالگر این بود که این ارتش به دنبال تکیه بر فرضیه ای مبنی بر وقوع کمترین تلفات ممکن نسبت به حجم نبرد و استفاده از کمترین تعداد موشکی بود که اصابت کرد. آنها. اهداف

فرماندهان ارتش اسرائیل همچنین می گویند سامانه های دفاعی آماده سرنگونی موشک هایی هستند که وارد سایت ها و پایگاه های نظامی حساس می شوند. به گفته مقامات اسرائیلی، هر بخش از اراضی اشغالی این رژیم از جمله فرودگاه بین المللی بن گوریون و نیروگاه هسته ای دیمونا زیر موشک های حزب الله است.

سناریوی این مانور با اظهارات فرمانده تیپ شمال در جبهه داخلی که در سایت روزنامه معاریو منتشر شده، مغایرت دارد. وی گفت: جنگ بعدی با حزب الله در جبهه شمالی و داخلی بسیار سخت خواهد بود. زیرا حزب الله بالغ بر 100 هزار موشک با بردهای مختلف دارد و این یعنی منطقه امنی در سرزمین های اشغالی اسرائیل وجود ندارد.

شایان ذکر است که علیرغم پیام های اطمینان بخش مقامات صهیونیستی به شهرک نشینان، تصمیم گیران تل آویو به خوبی می دانند که حذف جبهه داخلی از رویارویی آینده با (حزب الله) غیرممکن شده است. بنابراین شهرک نشینان اسرائیلی که فریب دروغ‌های دستگاه‌های نظامی و امنیتی را نمی‌خورند در ترس، وحشت، ترس و اضطراب به سر می‌برند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا