اقتصادی

با صدور اجازه نهادهای بالادستی، آماده واردات خودرو هستیم/واگذاری سهام خودروسازان ظرف ۶ ماه

معاون حمل ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در تشریح برنامه های وزارت صنعت خودرو از نگاه وزارت صمت به واردات خودرو برای تنظیم بازار تقدیر کرد، اجازه بدهید به طبقه بالا برویم.

به گزارش مجله زنده خبری، به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، منوچهر منطقی با اعلام این موضوع خاطرنشان کرد: واردات خودرو از جمله مواردی است که منجر به کاهش تقاضای کاذب در بازار خودرو می شود. بنابراین برای تنظیم بازار خودروهای وارداتی نگاه مثبتی به آن داریم.

وی با تاکید بر اینکه باید از ابزار قانونی خود از جمله واردات استفاده شود، گفت: قوانین لازم برای واردات خودرو در حال تنظیم است. یکی از ابزارهایی که قانونگذار در اختیار ما قرار داده واردات است و باید از این ابزار به نحو احسن استفاده کنیم تا در زمانی که مقامات بالاتر اجازه دادند، بتوانیم کار را انجام دهیم.

تاکید رئیس جمهور بر واگذاری سهام دولتی به خودروسازان

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت همچنین در خصوص واگذاری سهام دولتی به خودروسازان توضیح داد: یکی از محورهای دستور العمل 8 نفر از اعضای رئیس جمهور به وزیر صمت، واگذاری سهام دولتی به خودروهای بزرگ است. شرکت ها و بنابراین مهلت تعیین شده است. اقدامات لازم برای واگذاری سهام دولتی به خودروسازان در حال انجام است.

وی افزود: اقدامات لازم در این زمینه آغاز شده و همه موانع شناسایی شده و در حال رفع آنها هستیم؛ بنابراین در بازه زمانی مورد نظر (6 ماه) این اتفاق خواهد افتاد.

منطقی با اشاره به هدف گذاری امسال برای تولید یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو برای ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، گفت: قبل از تامین قطعات به دلیل مشکل ریزتراشه ها در دنیا مشکلاتی وجود داشت، اما اکنون این مشکل تولید برطرف شده است.

معاون حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه ریزتراشه ها و قطعات باید به صورت دقیق تامین شود، گفت: در این زمینه بحث تامین نقدینگی بسیار مهم است که خوشبختانه با بسته بندی تا حدودی جبران می شود. حمایت دولتی خودروسازان نباید اجازه تولید خودروهای ناتمام را بدهند. ما در تلاش هستیم تا تعداد خودروهایی را که مستقیماً تولید و به متقاضی تحویل داده می شود افزایش دهیم تا چیزی شبیه خودروی معیوب نداشته باشیم.

تاکید وزارت صمت بر انصاف و کاهش زمان پرداخت خودروساز به قطعه ساز

منطقی در خصوص پرداخت بدهی خودروسازان به قطعه سازان گفت: اسفندماه سال گذشته پرداختی به قطعه سازان برای مدت بیش از 120 روز کاهش یافت. وی گفت: با روش مدیریت نقدینگی خودروسازان و با نظارت وزارت صمت، پرداختی خودروسازان به قطعه سازان به حد نرمال می رسد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا