اقتصادی

وزیر صمت: قیمت گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار واگذار شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت و گوی تلویزیونی از واگذاری قیمت خودرو به ستاد تنظیم بازار خبر داد و اعلام کرد که بررسی قیمت خودرو به ستاد تنظیم بازار سپرده شده و ستاد در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد.

به گزارش مجله زنده خبری، سیدرضا فاطمی امین در این گفت وگو با تاکید بر حمایت همه جانبه دولت از صنعت خودرو اظهار کرد: سودآوری این صنعت از اولویت های ویژه دولت سیزدهم است و با تمام توان این هدف را دنبال خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی این وزارتخانه که با کمک سایر دستگاه ها و تلاش خودروسازان کشور دنبال می شود، افزایش تیراژ و تولید خودرو است.

وی با اشاره به تغییرات اخیر قیمت گذاری خودرو در روزهای اخیر گفت: بررسی قیمت خودرو به مرکز تنظیم بازار واگذار شده و این ستاد در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد.

با توجه به اظهارات فوق وزیر صنعت، معدن و تجارت این سوال مطرح می شود که آیا مجددا شورای رقابت رسما از قیمت گذاری خودرو خارج می شود؟

یعنی در حالی که معاونت حمل و نقل وزارت مذکور نیز از قیمت خودرو را وزارت صمت تعیین کنید موضوع تنظیم بازار خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت سپرده شده است. در این راستا، سازوکار اتخاذ شده برای قیمت گذاری خودرو به این صورت است که قیمت خودروهایی که از محل افزایش تولید خودروسازان به بازار عرضه می شوند، با در نظر گرفتن هزینه تمام شده و سود قانونی مورد تایید، محاسبه می شود. تنظیم کننده نکته مهم این است که این افزایش قیمت تا پایان سال شامل تعهدات خودروسازان نخواهد شد. فقط افزایش قیمت ها از نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی اعمال می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا