اقتصادی

الزام مراجعه به نمایندگی خودرو طی پنج ماه حذف شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور تسهیل در امر نقل و انتقال خودرو در کشور، الزام مشتری برای مراجعه به نمایندگی شرکت عرضه کننده خودرو را حداکثر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و با حداقل مسافت پیموده شده 1000 کیلومتر برای فعال کردن گارانتی.

به گزارش مجله زنده خبری. بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت صنایع حمل و نقل این وزارتخانه، با توجه به اتخاذ آخرین سیاست ها در زمینه توسعه روش های فروش خودرو از جمله طرح حمایت از خانواده و جوانان. از جمعیت، تعویض خودروهای فرسوده، فروش فوری، فروش ویژه، پیش فروش تا یکسال و به ویژه عرضه خودرو در بورس کالا که فاصله قیمت کارخانه تا بازار را کاهش می داد، الزام مشتری جهت فعال سازی گارانتی حداکثر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و با حداقل مسافت 1000 کیلومتر به نمایندگی شرکت تامین کننده خودرو مراجعه نماید.

پیش از این، بر اساس تصمیمات پنجاه و دومین جلسه کمیته خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشتریان موظف بودند حداکثر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل، برای خدمات اولیه به نمایندگان شرکت‌های خودروسازی مراجعه کنند. با حداقل 1000 کیلومتر کارکرد خودرو. در غیر این صورت خودروسازان موظف به ابطال گارانتی خودرو مذکور بودند.

این شرط مراجعه به نمایندگی پس از تحویل خودرو که در سال 1398 توسط کمیته خودروسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از ایجاد فضای دلالی و قیمت گذاری کاذب مطرح شد، مهلتی در آغاز اجرای طرح های فروش خودروسازان سه ماه بود و سپس در اسفند ماه 1397 با تصویب کمیسیون خودرو این مدت در نظر گرفته شد. افزایش پنج ماهه پیدا شد.

تعلیق این الزام به منظور جلوگیری از اختلاف بین افرادی است که خودرو را قبل از دوره اولیه سرویس منتقل می کنند.

بر اساس بخشنامه جدید معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و با توجه به تغییر شرایط عرضه خودرو در ماه های اخیر و در راستای رفع مشکلات و کاهش شکایات متعدد کاربران خودروهای مذکور که با ابطال گارانتی از سوی شرکت ها مواجه هستند. خودروساز درخواست کرده است که سازوکار اجرایی لازم در چارچوب مقررات برای رعایت حقوق کاربران خودرو و درج موضوع در آگهی‌های فروش و قراردادهای نظارتی آماده شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا