اجتماعی

حمایت تمام قد نماینده ساری از ساخت پتروشیمی میانکاله

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در پیامی توئیتری در حمایت از احداث مجتمع پتروشیمی میانکاله نوشت: موضوع محیط زیست قطعا مهم است اما معیشت و اقتصاد استان های شمالی نباید فراموش شود. توسعه و اشتغال متوقف شده است.

به گزارش مجله زنده خبری، علی بابای کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس در مطلبی در صفحه توئیتر خود نوشت: موضوع محیط زیست قطعا مهم است اما معیشت و اقتصاد استان های شمالی نباید مهم باشد. فراموش شده.

کارخانه های دوستدار محیط زیست (به ویژه در صنایع شیمیایی) اکنون در بسیاری از کشورهای جهان فعالیت می کنند و راه حل این است که توسعه و اشتغال متوقف نشود.

ساخت مجتمع پتروشیمی میانکاله در مراتع حسین آباد، بهشهر و مازندران از زمان نوسازی این پروژه با حواشی و اعتراضات متعددی به ساخت آن به ویژه از سوی فعالان محیط زیست به دنبال داشته است.

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت 20 فروردین در اولین نشست خبری خود برای سال جدید، تصمیم به ساخت پتروشیمی میانکاله را مرتبط با کابینه دولت قبل در اسفندماه 93 دانست و از حساسیت افکار عمومی تشکر کرد. اخذ مجوزهای زیست محیطی

روز 21 فروردین، علی سلازگه، رئیس سازمان محیط زیست نیز به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: گاهی فشار نمایندگان مجلس برای ما عجیب است. مجوز زیست محیطی این پروژه گرفته نشده است اما نماینده محترم از من می خواهند که آن را کلنگ زنی کنم. از هر لحاظ ساخته شد، اما به نظر ما کلنگی که برای این پروژه تخریب شد مورد تایید قرار نگرفت. در واقع ما معتقدیم که کلنگ به زمین نخورده است.

23 فروردین ماه، دادستان کل دیوان عالی کشور و مدیرکل حقوق عمومی کشور در راستای تحقق حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم با ارسال نامه ای به دادستان کل کشور و انقلاب مازندران دستور توقف پروژه پتروشیمی میانکاله را صادر کردند.

با این حال تنش ها بر سر تعطیلی یا ساخت این مجتمع پتروشیمی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا