اجتماعی

پروژه پتروشیمی میانکاله متوقف شد

دادستان دیوان عالی کشور و مدیرکل حقوق عمومی در پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم با ارسال نامه ای به دادستان کل کشور و انقلاب مازندران دستور توقف پروژه پتروشیمی میانکاله را صادر کردند.

به گزارش مجله زنده خبری، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، دادستان کل دیوان عالی کشور و مدیرکل حقوق عمومی در پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم با ارسال نامه ای به دادستان کل کشور و انقلاب مازندران دستور تعلیق میانکاله دد را صادر کردند. .

در این نامه که هفته جاری به دستور حجت الاسلام والمسلمین منتظری مدیرکل حقوق عمومی دادستانی کل کشور مبنی بر تکالیف قانونی قوه قضائیه در استیفای حقوق عامه و به استناد مصوبه هیأت وزیران مبنی بر ممنوعیت تأسیس صادر شده است. سازمان صنایع شیمیایی در صورت وجود پساب صنعتی در فرآیند تولید، دستور توقف اجرای پروژه پتروشیمی میانکاله را صادر کرد.

رئیس دبیرخانه شورای حمایت از حقوق بیت المال در این دستور خطاب به دادستان مازندران تاکید کرد: با توجه به احداث مجتمع پتروشیمی در مراتع حسین آباد بهشهر در محدوده اکوسیستم میانکاله، گزارش جامع جنبه های فرآیند واگذاری 90 هکتار زمین مورد سرمایه گذاری باید تهیه شود، بررسی اولیه پروژه و مکان یابی آن، اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط و بررسی اثرات زیست محیطی پروژه و ادامه پروژه ادامه یابد. تا نتیجه نهایی بررسی.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا