اجتماعی

داده‌های ماموریت ناسا درباره جنگل‌ها

ماموریت دینامیک اکوسیستم جهانی ناسا (GEDI) با انتشار آخرین داده های خود به نقطه عطف مهمی رسیده است و اولین ارزیابی تقریباً جهانی از زیست توده جنگل و کربن ذخیره شده را ارائه می دهد.

به گزارش مجله زنده خبری و به نقل از STD، این داده ها اطلاعات مهمی را پر می کنند که زمانی به عنوان یک شکاف کلیدی در تحقیقات آب و هوایی عمل می کرد. این داده‌ها فرصتی برای مطالعه چگونگی تغییر جنگل‌ها، نقش آن‌ها در کاهش تغییرات آب و هوا و تأثیرات منطقه‌ای و جهانی کاشت درخت و قطع درختان فراهم می‌کند.

با داده های جدید از مأموریت مطالعه پویایی اکوسیستم جهانی، محققان اقلیم و اکوسیستم می توانند به سرعت مناطق خاصی را پیدا کنند و ساختار جنگل ها و محتوای کربن را با دقت بیشتری نسبت به گذشته مطالعه کنند.

مأموریت مطالعه دینامیک اکوسیستم جهانی حتی در اولین سال تحقیق خود توانست اطلاعات زیادی را ذخیره کند. Global Ecosystem Dynamics Research یک ابزار پیشرو با وضوح بالا است که به طور خاص برای اندازه گیری پوشش گیاهی طراحی شده است.

مطالعه پویایی اکوسیستم جهانی از دیدگاه ایستگاه فضایی بین المللی به سرعت پالس های لیزری را بر روی درختان و درختچه ها منعکس می کند تا نقشه های سه بعدی دقیقی از جنگل ها و بخش هایی از زمین ایجاد کند. داده‌های به‌دست‌آمده با وضوح یک کیلومتر (0.39 مایل مربع) پردازش و شبکه‌سازی می‌شوند که به محققان اجازه می‌دهد در مورد اکوسیستم‌های جنگلی، زیستگاه‌های حیوانات، محتوای کربن و تغییرات آب و هوایی سؤال بپرسند.

مطالعات پویایی اکوسیستم جهانی، میلیاردها داده را در سه سال اول در مدار ثبت کرده است. محصول داده جدید داده‌های حاصل از مطالعات دینامیک اکوسیستم جهانی را با رهبران داخلی و زمینی ترکیب می‌کند تا یک نقشه زیست توده جهانی ایجاد کند که میزان پوشش گیاهی یک منطقه را نشان می‌دهد.

محققان می گویند در بسیاری از نقاط جهان علاقه شدیدی به استفاده از اطلاعات این ماموریت برای مطالعه پویایی اکوسیستم جهانی برای تحقیقات جنگل و پایش کربن و توصیف ساختار اکوسیستم برای ارزیابی تنوع زیستی وجود دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا