اجتماعی

افزایش دمای پنجشنبه در شرق گلستان/ امکان وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع

مجله زنده خبری/ گلستان مدیرکل هواشناسی استان گلستان نسبت به آتش سوزی در جنگل ها و مراتع در روز پنجشنبه به ویژه در شرق استان با هدف افزایش دما و وزش باد گرم هشدار داد.

نوربخش داداشی در گفت وگو با مجله زنده خبری، با اشاره به برگزاری جلسه پیش بینی کمیته بحران هواشناسی استان به ریاست معاون فنی اداره کل هواشناسی گلستان، گفت: 31 الی 1400/10/22.

وی با بیان اینکه شرح شرایط پیش‌بینی به اداره کل مدیریت بحران و سایر خدمات اطلاع‌رسانی عمومی و اقدامات لازم ارائه شده است، افزود: به‌ویژه در شرق استان نسبتاً سخت خواهد بود و ادامه خواهد داشت. تا پایان در همان روز.

مدیرکل هواشناسی منطقه گلستان با تاکید بر اینکه بر اساس نتایج پیش بینی ها پتانسیل لازم برای آتش سوزی جنگل ها و مراتع در استان به ویژه منطقه شرق وجود دارد، گفت: فکری به حال خود کنید.

داداشی از نفوذ سامانه سرمای و بارشی در استان از روز جمعه تا اواسط هفته آینده خبر داد و گفت: این سامانه موجب وزش باد نسبتا شدید، افت محسوس دما (10 تا 12 درجه سانتیگراد)، بارش باران، در مناطق کوهستانی و سردسیر، برف و کولاک (به ویژه دوشنبه هفته آینده) پدیده مه غلیظ و یخبندان را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه خطرات این سامانه در قالب راهبندان، کاهش چشمگیر دید و لغزندگی جاده ها به ویژه در محورهای کوهستانی خواهد بود، گفت: لذا بر خود لازم می دانیم اقدامات پیشگیرانه و آمادگی لازم را توسط دستگاه های مربوطه انجام دهیم. سازمان های اجرایی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا