بین المللی

گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و جمهوری‌آذربایجان

به گزارش مجله زنده خبری، وزیر امور خارجه کشورمان در آستانه عید سعید فطر به همتای آذربایجانی خود تبریک گفت و با اشاره به تداوم تبادل هیئت های عالی رتبه بین دو کشور که منجر به توسعه روابط شد، ابراز امیدواری کرد که نتایج حاصله از کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و سایر توافقات بین دو کشور باید در اسرع وقت اجرایی شود.

امیر عبداللهیان بر بازگشایی مرزهای زمینی ایران و جمهوری آذربایجان با توجه به کنترل اپیدمی تاج در هر دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین به ویژه مسجد الاقصی را مورد اشاره قرار داد و ابراز امیدواری کرد با توجه به ریاست دوره ای جمهوری آذربایجان در جنبش عدم تعهد، این کشور بتواند این جنبش برای ایفای نقش موثر، خونریزی و نقض حقوق فلسطینیان را متوقف کند.

جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در پیامی فرا رسیدن عید سعید فطر را به همتای ایرانی خود تبریک گفت و از توسعه همکاری های دو کشور ابراز خرسندی کرد.

وی گفت: جمهوری آذربایجان از حضور و فعالیت شرکت های ایرانی در احیای مناطق آزاد شده کشور استقبال می کند و امیدوار است با تصمیم مقتضی ستاد کرونای جمهوری آذربایجان مرزهای زمینی کشور به زودی باز شود. ”

جیحون بایراموف با تاکید بر حمایت مشترک کشورهای اسلامی از حقوق برادران و خواهران فلسطینی، گفت: آماده دریافت، پیگیری و حمایت از پیشنهادات دریافتی در مورد مسئله فلسطین و حمایت از حقوق ملت فلسطین در کشورهای غیرمتعهد است. جنبش.

در این گفت وگوها، دو طرف درباره برخی مسائل منطقه ای و بین المللی مورد علاقه طرفین گفتگو کردند.

311311

دکمه بازگشت به بالا