بین المللی

سفر زرداری به ایران در صدر اخبار رسانه‌های پاکستان

رسانه‌های دولتی پاکستان و بسیاری از رسانه‌ها، شبکه‌های خبری، سایت‌ها و روزنامه‌های خصوصی پاکستان صبح امروز صفحه نخست سفر بالاول زرداری به ایران و دیدارهای وی با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه را پوشش دادند. کشور ما را تقسیم کردند.

تلویزیون ملی پاکستان تصاویری از استقبال وزیر امور خارجه ایران از همتای پاکستانی خود، برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مشترک و دیدار با بلئول بوتو زرداری رئیس جمهور کشورمان پخش کرد که ایران امنیت پاکستان را امنیت خود می داند.

خبرگزاری رسمی پاکستان (APP) با استناد به کنفرانس خبری مشترک با بالاول زرداری، وزیر امور خارجه ایران، اعلام کرد تهران و اسلام آباد در حال بررسی راه های جدیدی برای توسعه روابط اقتصادی از جمله تجارت پاک و تقویت روابط فرامرزی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، وزیر امور خارجه پاکستان از رئیس جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از نخست وزیر این کشور برای سفر به پاکستان دعوت کرد.

رادیو دولتی پاکستان همچنین گزارش داد که بالاول بوتو زرداری که برای اولین بار پس از انتخاب به عنوان وزیر امور خارجه به ایران سفر کرده است، با همتای خود و آیت الله رئیسی دیدار و حمایت خود را از جمهوری اسلامی ایران از ملت های مسلمان اعلام کرد. مردم کشمیر قدردانی کردند.

روزنامه اردو زبان 92 که امروز توسط اسلام آباد منتشر می شود، عکس هایی از دیدار وزیر امور خارجه پاکستان با رئیس جمهور ایران و هدیه آلبوم عکس مربوط به دیدار هاید بی نظیر بوتو نخست وزیر فقید پاکستان و مادر بلاول توسط این ایرانی را منتشر کرد. وزیر امور خارجه همتای پاکستانی خود صفحه اول را منتشر کرد.

زرداری با مقامات ایرانی دیدار کرد تا در مورد دریافت برق اضافی از ایران برای حل بحران انرژی در بلوچستان پاکستان، تقویت تجارت بین دو کشور، اسلام هراسی و درگیری کشمیر گفتگو کند.

روزنامه انگلیسی زبان داون امروز نوشت: وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با آیت الله رئیسی بر تعهد اسلام آباد برای تقویت روابط با تهران در همه زمینه ها به ویژه در زمینه اقتصاد و انرژی تاکید کرد.

بیزینس رکوردر مستقر در اسلام آباد همچنین گفت: وزیر امور خارجه پاکستان که در راس یک هیئت سیاسی و اقتصادی در تهران است، در مورد تقویت روابط دوجانبه به ویژه در بخش تجارت و انرژی گفتگو کرده است.

این روزنامه افزود: وزرای امور خارجه ایران و پاکستان در خصوص روابط دوجانبه و توسعه آن در زمینه‌های مختلف در راستای ظرفیت‌های فرهنگی، آموزشی، مدیریت مرزی، تجاری و انرژی دو کشور گفتگو کردند.

روزنامه انگلیسی زبان Nation سرمقاله امروز خود را به سفر بالاورد زرداری به ایران اختصاص داد و نوشت: زمان این سفر بسیار مناسب است و می تواند شروع خوبی برای همکاری های بیشتر دو همسایه به ویژه در تجارت و انرژی باشد.

ملت نوشت: در واقع سفر به جمهوری اسلامی ایران آزمونی برای وزیر خارجه جدید پاکستان است و قدرت مشورتی و سیاست خارجی وی را محک خواهد زد.

این روزنامه پاکستانی سفر زرداری به ایران را همزمان با برخی تغییرات منطقه و جهان از جمله تشدید اسلام هراسی، بحران اوکراین و بحران جهانی انرژی بسیار مهم دانسته و ابراز امیدواری کرده است که پروژه گازی این سفر انجام شود. بذر از سرگیری کار در این پروژه بزرگ و مهم برای پاکستان را بکارید.

دیگر روزنامه های مطرح پاکستان مانند اکسپرس تریبون، نیوز، جنگ و دنیا نیز امروز از دیدارهای بالاول بوتو زرداری در تهران با مقامات عالی رتبه کشورمان، دعوت از آیت الله رئیسی نخست وزیر پاکستان برای سفر به اسلام آباد و ادامه سفر زرداری خبر دادند. بازدید.ایران.تقدیم به مشهد مقدس.

پایگاه های خبری العربیه، تی آر تی ترکیه و دویچه وله آلمان به سفر وزیر امور خارجه پاکستان به ایران و دیدار با رئیسی و امیر عبداللهیان پرداختند.

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان روز سه شنبه برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد و مورد استقبال دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل جنوب آسیا در وزارت امور خارجه قرار گرفت.

حسین امیر عبداللهیان شب گذشته در توئیتی درباره سفر وزیر امور خارجه پاکستان نوشت: «امروز در تهران میزبان برادر عزیزم وزیر خارجه پاکستان بودم.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: روابط عمیق دو کشور بزرگ و موثر جهان اسلام ایران و پاکستان همواره امیدوارکننده بوده است.

زرداری قرار است امروز (چهارشنبه) به عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران با وزیر راه و شهرسازی دیدار و سپس برای زیارت حرم امام رضا (ع) به مشهد مقدس سفر کند.

این اولین سفر رسمی بلاول بوتو زرداری به جمهوری اسلامی ایران پس از انتخاب وی به عنوان وزیر خارجه پاکستان است.

311311

دکمه بازگشت به بالا