اجتماعی

وجود ۱۲۰۰ معتاد متجاهر در لرستان

مجله زنده خبری/ لرستان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: حدود 1200 معتاد متجاهر در استان داریم که در سفرهای شهرستانی مسئولان از جمع آوری و درمان آنها می خواهند.

اردشیر صفاپور در دومین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر در لرستان اظهار داشت: در جلسه گذشته چندین مصوبه داشتیم که برخی از آنها اجرایی شده و برخی نیز باید در طول سال اجرایی شود.

وی ادامه داد: سه کمیسیون حقوقی و قضایی، مقابله با عرضه و فرهنگی برگزار شده است.

صفاپور گفت: 16 دستگاه خودرو به ارگان های کاشف اهدا شد و در جشنواره آموزش جوانان سالم شرکت کردیم.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به حضور دانشجویان در دانشگاه لرستان در زمینه آسیب های اجتماعی گفت: دوره های آموزشی در فضای مجازی در هلال استان در سه موضوع مختلف داشتیم.

وی ادامه داد: اصلی ترین موضوعی که باید پیگیری کنیم استفاده از ظرفیت خیرین است که متاسفانه در استان ما وجود دارد و باید در این زمینه تلاش کنیم.

صفاپور گفت: با یکی از خیرین مشهدی صحبت هایی داشتیم که قول حضور در استان را دادند.

وی با اشاره به مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت: در حال بحث درمان معتادان متجاهر، شناسایی اموال قاچاقچیان هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: طرح همیاران زندگی در آموزش و پرورش در حال اجراست و اهمیت اجرای آن در همه اقشار جامعه به ویژه آموزش و پرورش که زیربنای آموزش و سلامت جامعه است، می باشد.

صفاپور در خصوص تکمیل و تجهیز مراکز ماده 16 و تبصره 2 لرستان گفت: ما در مرکز استان یک مرکز ماده 16 آقایان داریم که زیر نظر بهزیستی است، مرکزی به نام کرامت تحت نظارت است. از سپاه استان و ما دو ماده 16 قانون زنان معتاد در مرکز استان داریم.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان افزود: در سال 91 مرکز نور در شهرک بابا عباس افتتاح شد. حدود هفت هکتار زمین از سوی شورای برنامه ریزی استان به ما واگذار شده است.»

وی افزود: حدود 1200 معتاد متجاهر در استان داریم که در سفرهای شهرستانی، مسئولان استانی و شهرستانی خواستار جمع آوری و درمان آنها هستند.

صفاپور گفت: در حال مصرف منابع ملی هستیم تا کنون یک ریال از منابع استانی دریافت نکرده ایم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا