اجتماعی

۱۲۷ هزار هکتار از اراضی شمالی گلستان منشأ گردوغبار است/ توسعه بیابان‌زدایی و احیای مراتع

مجله زنده خبری/ گلستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با بیان اینکه 317 هزار هکتار از اراضی شمالی گلستان در معرض بیابان زایی قرار دارد، گفت: حدود 127 هزار هکتار از این اراضی منشأ ریزگردها است.

عبدالرحیم لطفی با اشاره به نتیجه سفر رئیس جمهور به گلستان به مجله زنده خبری گفت: موضوعات در اولویت قرار دارند.

وی افزود: خوشبختانه در سفر رئیس جمهور به گلستان به این موضوعات رسیدگی شد و حدود 500 میلیارد تن وام برای آبخیزداری، آبخوان داری، توسعه جنگل ها و حمایت ها پرداخت شده است که تا سه سال دیگر اجرایی می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و مدیریت آب منطقه گلستان با بیان اینکه اعطای این وام منجر به عملیات مدیریت آب و سفره های زیرزمینی در 350 هزار هکتار از مناطق کوهستانی، کوهپایه ای و اراضی ملی نیازمند این عملیات می شود، تصریح کرد: در صورتی که این امر انجام شود. سطح عملیات ما در استان به یک میلیون هکتار می رسد.

لطفی با اشاره به اینکه یک میلیون و 400 هزار هکتار از اراضی استان گلستان نیاز به آبخیزداری و آبخوان داری دارد، تاکید کرد: تخصیص اعتبار برای عملیات در یک میلیون هکتار شرایط مساعدی را برای گلستان و استان از نظر ارتقای امنیت و مشکلات آبی ایجاد می کند.

وی از اختصاص 115 میلیارد تن اعتبار برای بیابان زدایی و احیای مراتع استان گلستان به مدت سه سال خبر داد و یادآور شد: در سفر رئیس جمهور به گلستان هماهنگی و هماهنگی های لازم برای این مهم انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه برخی از شهرستان های استان مستعد بیابان زایی و منشا گرد و غبار هستند، گفت: حدود 317 هزار هکتار از اراضی شمالی استان گلستان در معرض بیابان زایی است و حدود 127 هزار هکتار از این اراضی را تشکیل می دهند. منبع. گرد و غبار وجود دارد که باید در این مناطق احیا و خاک تثبیت شود.

لطفی خاطرنشان کرد: همکاران ما در گنبدکاووس و آق قلا در سال های اخیر گام های خوبی برای مقابله با بیابان زدایی برداشته اند و این کار در دست توسعه است و گنبدکاووس نیز به این طرح متقابل اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع 616 میلیارد تن درآمد حاصل از سفر رئیس جمهور به گلستان است که امیدوارم این اعتبارات را به درستی و به درستی هزینه کنیم و بخشی از مشکلات حوزه منابع طبیعی و مدیریت آب گلستان برطرف شود. .
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا