اجتماعیبرترینهای کسب و کار

پاك كردن چاپ روی کیف چرم

نحوه شستشوی کیف برزنتی

کیف برزنتی بسیار پرطرفدار است، زیرا بسیار کاربردی، شیک و سازگار با محیط زیست است. کیف های برزنتی لوازم جانبی با ارزشی هستند که با هر سلیقه ای سازگار می باشند و می توان از آنها در مناسبت ها و رویدادهای مختلف استفاده کرد. کیف برزنتی یک لوازم جانبی عالی برای مسافرت، خرید و یا قرار های دوستانه است. به همین دلیل، دانستن نحوه صحیح شستشوی آن بسیار  مهم است. شستشوی صحیح آن می تواند دوام و ماندگاری کیف را بالا ببرد. کیف های برزنتی نسبت به ساییدگی و پارگی روزانه بسیار آسیب پذیر هستند. مایعات و مواد غذایی به راحتی به آنها نفوذ می کند، به خصوص زمانی که کیف را  روی میز غذا در رستوران، کف ماشین و زمین  قرار می دهید.  به همین دلیل، این نوع کیف ها نیاز به تمیز کردن و نگهداری صحیح و منظم دارند. در اینجا نحوه صحیح شستشوی کیف برزنتی مرحله به مرحله آورده شده است.

اقداماتی که باید قبل از تمیز کردن کیف برزنتی انجام شود

کیف های برزنتی بر حسب سلیقه شما ممکن است دارای  چاپ روی چرم ، گلدوزی، نقاشی با دست، پارچه های تزئینی، دکمه، آرم چاپ شده و موارد دیگر باشند. اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که بررسی کنید، آیا این عناصر اضافه شده با شستشو و تمیز کردن آسیب می بینند یا خیر. در صورت امکان همه اضافات را از کیف جدا کنید و موارد زیر را در نظر بگیرید.

پاکسازی کیف از ضایعات

همه جیب های کیف را خالی کنید و کیف وارونه را به خوبی تکان دهید تا خاک، آشغال، خرده کاغذ و هر چیز کوچک دیگری که در کیف مخفی شده است، بیرون بریزد. در صورت امکان آستر را برای از بین بردن گرد و غبار و خرده زباله ها بیرون بکشید.

توجه به دمای آب

دمای آب هم برای شستشو بسیار مهم است. اگر کیف برزنتی دارای نقاشی  یا سایر چاپ ها و الگوها است، باید حتما آن را در دماهای خنک بشویید. اگر کیف شما چاپ و نقاشی های گرافیکی دارید، مطمئن شوید که در تماس با آب رنگ ها ریزش نمی کنند، محو نمی شوند و یا به  پارچه های دیگر ّمنتقل نمی شوند. برای این کار یک کاسه را با آب پر کرده و قسمت کوچکی از کیف را درون آن به مدت ده دقیقه قرار دهید. رنگ آب را بررسی کنید، همچنین قسمت مرطوب کیف را روی یک حوله یا پارچه ساده پنبه ای  قرار دهید. اگر حوله رنگی نشد می توانید با خیال راحت آن را بشویید.

حذف لکه

اگر لکه ای روی کیف وجود دارد، باید آن را قبل از شستشو یا تمیز کردن از بین ببرید. بعضی از لکه ها با آب و یک  پارچه نرم از بین نمی روند، بنابراین ممکن است شما به مقداری مواد شوینده مایع یا سایر محصولات لکه بر نیاز داشته باشید.

شست و شو با مواد شوینده

هر ماده شوینده ملایمی که با آب مخلوط شده باشد، یک راه حل مناسب برای تمیز کردن کیف برزنتی است. از این نوع شوینده های ملایم می توان به  صابون، مایع لباسشویی و حتی جوش شیرین اشاره کرد.

    برای یک فنجان آب، حدود یک قاشق چای خوری مواد شوینده ملایم را در نظر بگیرید.

    از مسواک قدیمی  برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید.

    پارچه یا بندهای چرمی را از کیف خود جدا کرده و آنها را بر اساس جنس شان تمیز کنید.

    در نهایت کیف را درون سطل آب رقیق شده با مواد شوینده به مدت ده دقیقه قرار دهید و با برس نرم آن را بشویید و آبکشی نمایید.

آموزش نحوه پاک کردن انواع لکه ‌های روی چرم به زبان ساده

لکه ها به دلایل زیادی ایجاد می‌شوند. در موقعیت‌های مختلفی مانند هنگام غذا خوردن، هنگام دویدن یا موارد مشابه ممکن است بر روی کفش یا کاپشن چرم شما لکه ایجاد شود. اما چگونه باید لکه‌ روی چرم را از بین ببریم؟ در این مقاله روش پاک کردن چرم و رفع لکه ها را توضیح خواهیم داد. با مقاله امروز همراه باشید.

پاک کردن لکه روی چرم ورنی

برای پاک کردن لکه از روی چرم ورنی باید از محلول سرکه سفید و آب به نسبت یک به یک استفاده شود. شیوه کار به این صورت است که ابتدا باید محلول تهیه شده فوق با پارچه روی لکه مالیده شود و سپس با پارچه دیگری محلول مالیده شده را خشک کرد. در صورت کثیف شدن چرم، جهت رفع لکه چربی یا چرک زدایی، اسفنج یا پارچه ای نمناک را به کف شامپوی بچه آغشته کرده و به ملایمت روی آن بکشید. سپس سطح چرم را با پارچه تمیز و نرم خشک کنید.

همچنین بخوانید : مش تبلیغاتی چیست

پاک کردن لکه روی چرم معمولی

چرک و چربی‌های ایجاد شده روی چرم را می‌توان با همان محلول تهیه شده (آب، شامپو بچه، سرکه) با استفاده از یک پارچه نرم نم‌دار پاک کرد. دقت کنید که هنگام تمیز کردن چرم از آب بسیار کمی استفاده کنید. رطوبت بیش از حد موجب آسیب رساندن به چرم و کوچک شدن سایز آن می شود.

رفع لکه مواد غذایی از روی چرم

برای پاک کردن لکه ‌های چربی ابتدا چرم را با یک تکه پارچه خشک تمیز کرده و بعد محل آن را پارچه نم‌دار بکشید. در صورت نیاز می‌توانید از دستمال آغشته به محلول تمیز کننده‌ای که ذکر شد هم استفاده کنید. برای پاک کردن لکه ‌های پروتیینی (خون و اوره) فقط از پارچه آغشته به محلول سرکه، آب و شامپو بچه استفاده کنید و محل پاک شده را پس از خشک کردن با پارچه نرم، دور از نور آفتاب و حرارت به صورت طبیعی خشک کنید.

پاک کردن لکه خودکار روی چرم

یکی از مزیت‌های استفاده از انواع چرم در لباس و کفش چرم این است که چرم بطور ذاتی قابلیت تنفس دارد. به همین دلیل درصورتی که جوهر خودکار روی لباس و کیف شما ریخته شد باید بسرعت برای پاک کردن چرم آن اقدام کنید. چون درصورتی که کمی تعلل کنید رنگ جوهر به لایه‌های داخلی چرم نیز نفوذ می‌کند که پاک کردن چرم را غیرممکن می‌کند. هرگز از الکل برای پاک کردن جوهر خودکار استفاده نکنید. بدون معطلی از پارچه آغشته به محلول سرکه، آب و شامپو بچه استفاده کنید و بعد از پاک کردن لکه، محصول را در مجاورت هوا قرار دهید تا خشک شود.

پاک کردن رنگ از روی چرم

متاسفانه پاک کردن لکه رنگ از روی چرم طبیعی کار بسیار سختی است و بدون داشتن تخصص و تجربه نمی‌توانید این‌کار را انجام دهید. البته در بعضی از منابع روش‌هایی برای پاک کردن لکه رنگ از روی چرم طبیعی ذکر شده که چندان معتبر نیستند. چرم خاصیت نفوذپذیری دارد و به همین دلیل هنگامی رنگ که با سطح چرم تماس پیدا کند براحتی به لایه‌های داخلی چرم نفوذ می‌کند و رنگ کل بافت چرم را تغییر می‌دهد. علاوه ‌بر این شما نمی‌توانید از الکل برای رفع لکه رنگ استقاده کنید زیرا همین الکل نیز برای بافت چرم بسیار مضر است. پیشنهاد ما این است که در این موارد در اسرع وقت به مرکز خدمات پس از فروش محصول خود مراجعه کنید.

پاک کردن کپک روی چرم

اگر سطح چرم دارای گرد بسیار ریز سفید مایل به سبز شد و یا بوی ماندگی داشت احتمال اینکه کپک زده باشد وجود دارد. برای رفع لکه قارچ و کپک از روی سطح چرم به ترتیب زیر عمل کنید

1-محلول شستشویی را به نسبت 250 سی سی آب، یک قاشق مرباخوری شامپو بچه، سه قطره سرکه تهیه کنید و از کف حاصل شده جهت شستشو استفاده نمایید.

2- پارچه سفید تمیز و عاری از پرز را با محلول شستشو مرطوب کرده و محل آلودگی را با آن تمیزکنید. (اگرپارچه کثیف شد، سریع آن را عوض کنید.)

3- با یک پارچه نرم و خشک محل شستشو را خشک کنید (استفاده از باد گرم و خشک کردن با حرارت مستقیم باعث شکنندگی رخ چرم می‌شود)

4- با مخلوط کردن یک پیمانه سرکه سفید و دو پیمانه روغن برزک، ماده محافظ چرم تهیه کنید و با استفاده از پارچه نرم، تمیز و عاری از پرز ماده محافظ را روی محل نظافت شده بمالید بطوری که به خورد چرم برود. اجازه دهید تا یک شب محصول چرم شما در این حالت بماند و روز بعد با پارچه نرم عاری از پرز، محل مواد زده شده را تمیز کنید.

شما از چه روش‌هایی برای رفع لکه روی چرم استفاده ‌می‌کنید؟ هرگونه سوالی درمورد نحوه مراقبت‌، رفع لکه ‌های روی چرم و شستن محصولات چرمی دارید با ما در میان بگذارید. همکاران ما به سوالات شما پاسخ می‌دهند. همواره می‌توانید با شماره تلفن با ما در ارتباط باشید.

پاک کردن رنگ از روی چرم

به دلیل این که محصولات چرمی در بیشتر منازل مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد، دانستن شیوه‌های پاک کردن رنگ از روی چرم می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. زمانی که به صورت ناخوداگاه رنگ بر روی محصولات چرم ریخته می‌شود باید بتوانید با آگاهی‌های لازم محصول چرمی را از آلودگی‌های ایجاد شده پاک کنید. تمیز کردن رنگ از روی محصولات چرم اگر به شیوه‌های اصولی انجام شود دشوار نیست. گر پس از ریخته شدن رنگ بر روی محصول چرم سریع دست به کار نشوید قطعاً پاک کردن رنگ‌های ریخته شده دشوار خواهد بود. ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد شیوه پاک کردن رنگ خیس و رنگ خشک از روی محصولات چرم مطالب جالب توجهی را برای شما عزیزان همیشه همراه قرار دهیم.

شیوه پاک کردن رنگ از روی محصولات چرم

برای پاک کردن رنگ از روی محصولات چرم می‌توانید از ترکیب آب و صابون استفاده کنید. همچنین ترکیب‌های خانگی زیادی وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید رنگ ریخته شده را به سادگی و با چند دستور ساده پاک کنید. اگر می‌خواهید در مورد پاک کردن رنگ خیس و رنگ خشک از روی محصولات چرمی بیشتر بدانید بهتر است تا پایان همراه ما باشید:

تمیز کردن رنگ خیس با آب و صابون

در ابتدا بهتر است یک دستمال کاغذی برداشته و رنگ خیس را از روی محصولات چرمی به آرامی پاک کنید. شما برای لکه گیری اولیه می‌توانید دستمال را به آرامی بر روی رنگ خیس فشار دهید تا رنگ‌های اضافی به دستمال کاغذی جذب شود. دقت کنید که در پاک کردن رنگ به شکل اولیه، لکه را نسابید چرا که این کار باعث پخش شدن رنگ خواهد شد. بعد از لکه گیری اولیه، بهتر است یک ترکیب مناسب از آب و صابون تهیه کنید و چند قطره مایع ظرفشویی به محلول اضافه کرده و خوب هم بزنید. این ترکیب باعث می‌شود تا بتوانید به راحتی مواد شیمیایی ریخته شده بر روی محصولات چرمی را پاک کنید.

پس از ایجاد یک ترکیب فوق‌العاده عالی بهتر است یک فرچه زبر تهیه کرده و روی چرم بکشید. فرچه زبر را ابتدا وارد محلول کرده و پس از خیس شدن کامل فرچه بر روی محل رنگ بکشید تا محصول چرمی به مانند اول تمیز شود. اگر فرچه مناسب ندارید می‌توانید از مسواک قدیمی استفاده کنید. دقت کنید که در زمان کشیدن مسواک بر روی محصول چرمی، فشار زیادی وارد نکنید. پس از اتمام کار لکه را با یک حوله خشک کنید تا محصول چرمی ترک نخورد و یا باد نکند. برای خشک کردن می‌توانید از یک اسفنج تمیز استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا محصول چرم به راحتی خشک شود. در انتها با استفاده از یک نرم کننده می‌توانید شی مورد نظر را نرم و منعطف کنید.

تمیز کردن رنگ خیس با روغن زیتون

اگر بخواهید رنگ خیس بر روی محصولات چرمی را با روغن زیتون پاک کنید می‌توانید با شیوه گفته شده در زیر به راحتی لکه‌های ایجاد شده را تمیز کنید. در ابتدا باید کمی روغن زیتون را بر روی محل رنگ بریزید. روغن را به آرامی بر روی لکه بمالید تا به شکل کامل بر روی لکه پخش شود. با حرکات دایره‌ای می‌توانید به راحتی با استفاده از انگشت روغن را بر روی محل مورد نظر پخش کنید. این کار باعث می‌شود تا روغن به منافذ مختلف نفوذ کرده و باعث تمیز کردن رنگ شود. در حین مالیدن روغن زیتون بهتر است با ناخن لکه‌های ایجاد شده را جدا کنید. پس از پخش کامل روغن بر روی لکه بهتر است ۲ الی ۳ دقیقه صبر کنید تا روغن به آرامی جذب لکه شود. توجه داشته باشید که با استفاده از روغن زیتون به راحتی می‌توانید لکه را از بین ببرید.

از بین بردن لکه خشک رنگ از روی محصول چرم

پاک کردن لکه خشک رنگ از روی محصولات چرمی به کمک یک وسیله تیز امکان پذیر است. بهتر است یک وسیله تیز تهیه کرده و به آرامی بر روی رنگ خشک شده بکشید. سعی کنید به گونه این کار را انجام دهید که به محصول چرمی آسیب وارد نکنید. پس از خراشیدن لکه بهتر است کمی تمیز کننده اسیدی بر روی آن بریزید. استفاده از ترکیب آب گرم و آبلیموی تازه می‌تواند باعث افزایش درخشندگی چرم شود. شما می‌توانید از اسید سیتریک، الکل و یا سرکه سفید هم استفاده کنید. فقط بخاطر داشته باشید که مدت زمان کمی را به آن اختصاص دهید چرا که ممکن است چرم تیره رنگ، دچار رنگ رفتگی شود. زمانی که ترکیب اسیدی بر روی رنگ خشک شده ریخته شود به راحتی در آن نفوذ کرده و پاک کنندگی افزایش پیدا می‌کند. در این حالت با ساییدن لکه می‌توانید به راحتی محصول چرمی مورد نظر خود را تمیز کنید.

جمع بندی

پاک کردن رنگ از روی محصولات چرمی در صورتی که رنگ خیس یا خشک باشد به سادگی امکان پذیر است. اگر بخواهید پاکیزگی را به چرم بازگردانید بهتر است از شیوه‌های بالا جهت تمیز کردن محصولات چرمی استفاده کنید. هر کدام از شیوه‌های بیان شده می‌تواند به عنوان یک روش پاک کنندگی قوی شناخته شود که افراد می‌توانند با توجه به نیاز خود از شیوه مورد نظر استفاده کنند. پس از پاک کردن چرم بهتر است از نرم کننده‌های مناسب استفاده کنید تا انعطاف پذیری محصولات افزایش پیدا کند. شرکت ما در زمینه انواع چاپ روی چرم، چاپ عکس روی پلکسی، چاپ شیشه و ….. فعالیت دارد. شما می توانید با مراجعه به سایت از از نحوه انجام این خدمات اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

دکمه بازگشت به بالا