اجتماعی

آغاز احداث سه هزار خانه برای محرومان در ورامین در آینده نزدیک

استاندار تهران از تخریب 3000 مسکن نیازمندان در شهرستان ورامین در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش مجله زنده خبری، محسن منصوری در پایان جلسه ساخت مسکن محرومان (ورامین 3000 واحدی) در جمع خبرنگاران گفت: بخش‌های خصوصی، دولتی و نهادی: بتوانیم در حوزه مسکن تحولی جدی ایجاد کنیم. بر این اساس یکی از نهادهایی که تاکنون اقدامات موثری در حوزه مسکن انجام داده و پروژه هایی را در استان و کشور اجرا کرده است، بنیاد مستضعفان است.

وی افزود: بنیاد مستضعفان پروژه هایی را با رویکرد ساخت مسکن نیازمندان و نیازمندان در دستور کار خود قرار داده است. در استان تهران زمین مستعدی در شهرستان ورامین و حوالی شهرستان ورامین که بخشی از آن در محدوده و بخشی در ورامین واقع شده بود، متعلق به بنیاد مستضعفان شناسایی شد.

منصوری ادامه داد: در بازدیدی که با رئیس بنیاد مستضعفان داشتیم کلیات موضوع به تصویب رسید و سپس کار کارشناسی در این زمین انجام شد و با شهرداری ورامین تفاهم نامه منعقد شد. بر این اساس، روند قانونی اخذ مجوز از کمیسیون ماده 5 و همچنین کارگروه امور زیربنایی و توسعه استانی و امکان ساخت بیش از 3000 مسکن که نیمی از آن متعلق به بنیاد مستضعفان و حدود 1500 . ملک دولتی خواهد بود و به زودی بازسازی می شود.

استاندار تهران تاکید کرد: در چارچوب اجرای این طرح، خدمات خوبی در زمینه سرانه فضای سبز، سرانه درمانی، مذهبی و آموزشی در این سایت به طور کامل طراحی شده است که همزمان با ساخت و ساز محقق خواهد شد. از واحدهای مسکونی . .

منصوری در پاسخ به سوالی درباره امکان ساخت مسکن برای نیازمندان در سایر شهرستان های استان تهران گفت: تصمیم بر این است که این موضوع ادامه پیدا کند. هم با همکاری بنیاد مستضعفان و هم با همکاری سایر نهادهای دولتی و خصوصی که مایل به سرمایه گذاری در مسکن هستند. همچنین با شهرداری های استان مصاحبه شد تا مناطق مستعد اجرای این پروژه شناسایی شود و با معرفی مالکان، قراردادهایی برای ادامه این مسیر با قدرت و سرعت بیشتر امضا شود. البته بنیاد مستضعفان مناطق دیگری را در شهرهای دیگر که برای ساخت و ساز مسکن در دستور کار است، شناسایی کرد. البته این پروژه ها باید با استخدام مشاور ذیصلاح و تهیه طرح های تفصیلی و اخذ تاییدیه های لازم اجرا شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا