اقتصادی

فرمانده جدید تجارت ایران می‌شویم

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بر اهمیت صنعت نمایشگاهی به عنوان یکی از ابزارها و الزامات توسعه بازار تاکید کرد و گفت: به سمتی می رویم که این نهاد فرمانده واحد صادرات کشور باشد.

به گزارش مجله زنده خبری، علی رضا پیمان پاک در مراسم روز جهانی نمایشگاه گفت: سیاست جدید دولت توسعه بازار است و نقش نمایشگاه ها در این حوزه مهم است و باید پیگیری شود.

پیمان پک با بیان اینکه کار در دولت سیزدهم برای تعیین نقشه راه و برنامه کوتاه آغاز شده است، گفت: داشتن برنامه با اعداد در دستیابی به اهداف دقیق تر است و به راحتی قابل نقد است.

وی گفت: توسعه تجارت و صادرات نیازمند الزاماتی از جمله تامین زیرساخت های لجستیکی، حقوقی، پولی و بانکی مراکز تجاری، توسعه بازار، نیاز و پذیرش هیات های تجاری، تقویت بخش خصوصی و غیره است. ابزار مهمی هستند و نقش ویژه ای دارند. .

معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه نقش خط مشی، جهت دهی و محتوا بر عهده سازمان توسعه تجارت ایران است، گفت: از بهترین و بهترین و کامل ترین سیاست استفاده کنید.

پیمان پک افزود: فعالان نمایشگاهی، پیمانکاران بخش‌های توسعه تجارت هستند که به نماینده تجار و صادرکنندگان تبدیل شده‌اند و با همکاری سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاونی‌ها می‌توانند مسئولیت گسترش بازار را بر عهده بگیرند.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت از اجرای سیاست ها حمایت می کند، تاکید کرد: تشکیل کارگروهی به عنوان واحد مشورتی سازمان و تهیه بسته های سیاستی و حصول نتیجه ضروری است.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان توسعه تجارت با اشاره به نبود سامانه نرم افزاری مناسب گفت: باید همانند سامانه جهانی بستر نرم افزاری برای شناسایی افراد مناسب با سازوکار مناسب و پشتیبانی هدفمند فراهم شود. “

پیمان پک همچنین به نامگذاری سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان صنعت دانش بنیان و اشتغال زا اشاره کرد و گفت: بر این اساس حرکت صادرات و تجارت درون دانش باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: دانش بنیان در حوزه تجارت به معنای استفاده از فرصت هایی مانند فرا افزارها، ارزهای رمزنگاری شده، ورود به فضای b2b، b2c، توزیع مویرگی، خرده فروشی در بازارهای هدف، ورود به بازارهای مقصد و … است.

معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پایان با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی وارد نسل های جدید شده است، افزود: با توجه به اینکه دنیا در مسیر جدیدی در حال حرکت است، صنعت و تجارت باید به نوآوری و نوین توجه شود. دیدگاه ها “

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا