عمومیبرترینهای کسب و کار

همه چیز در مورد vps

کاربرد سرور مجازی یا vps چیست ؟ یکی از سوالاتی است که علاقمندان به حوزه IT را به خود جلب کرده است و قطعا برای شما هم دانستن کاربرد سرور مجازی می تواند برای شما اهمیت زیادی داشته باشد و ما قصد داریم در این مقاله بیشتر در مورد کاربرد سرور مجازی یا VPS با شما صحبت کنیم. به طور کلی می توان گفت که در مباحث شبکه و همچنین طراحی سایت، کاربرد سرور مجازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و از این روی شما باید حتما از سرور مجازی استفاده داشته باشید.

اما به راستی سرور مجازی چیست چه کاربردی دارد که ما را به خود جذب می کند؟ این سوالی است که در ادامه این مقاله به آن پاسخ خواهیم داد و اطلاعاتی را در این زمینه با شما به اشتراک می گذاریم که قطعا برای شما مفید واقع خواهد شد. در ابتدا به بررسی VPS یا سرور مجازی می پردازیم و در ادامه شما را با کاربرد سرور مجازی آشنا خواهیم کرد.

vps چیست ؟

تصور کنیم که یک اداره، سازمان و یا ارگان نیازمند یک سرور می باشد. طبعا هزینه پیاده سازی سرور به همراه هزینه های جانبی که مربوط به نگهداری آن می شود، بسیار بالا می باشد و از این روی صرفه زیادی برای این شرکت ها نخواهد داشت.

از این روی بسیاری از شرکت ها ترجیح به استفاده از سرور مجازی می دهند. سرور مجازی یا VPS چیست؟ تصور کنید که شما می خواهید یک مغازه خریداری کنید. طبعا اگر بخواهید یک مغازه بزرگ را خریداری کنید، هزینه زیادی به شما تحمیل خواهد شد و در قبال آن شما شاید از این حجم به صورت کامل استفاده نکنید. پس در یک پاساژ یک مغازه دریافت می کنید و این مغازه می تواند جوابگوی نیاز شما باشد. سرور مجازی نیز قسمتی از یک سرور بزرگ می باشد که به شما اجاره داده می شود و شما می توانید از آن استفاده داشته باشید.

تمامی منابع مورد نیاز برای شما در یک سرور مجازی رزرو شده می باشند و به محض نیاز شما می توانید از توان سرور به اندازه ای که رزرو کرده اید استفاده داشته باشید. از این روی می توان گفت که سرور مجازی می تواند گزینه ای مناسب برای شما باشد و شما می توانید به جای هزینه کردن برای خرید یک سرور مجزا، از یک سرور مجازی استفاده کنید. در ادامه در زمینه کاربردهایی که می توانید از سرور مجازی انتظار داشته باشید با شما صحبت خواهیم کرد و اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار شما قرار می دهیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود.

vps چیست ؟ و با آن چه می توان کرد؟

ماشین های مجازی و سرورهای مجازی، چه هستند و تفاوت شان با هم چیست؟

ایا آنها به شبکه های مجازی شخصی مرتبط هستند؟ و تفاوت میان هاستینگ مجازی، هاستینگ اشتراکی و هاستینگ اختصاصی چیست؟

اینها سوالات مهمی هستند که اگر بخواهید وب سایتی را راه اندازی کنید یا سروری را تهیه نمایید، به ذهن تان می آیند. برای اینکه مفهوم سرورهای مجازی شخصی (VPS) را درک کنید اول از همه باید ماشین های مجازی (VM) را بشناسید. VM از بعضی منابع فیزیکی رایانه مانند CPU, RAM و فضای حافظه استفاده می کند تا بر روی آن اجرا شود. این مانند تصویر در تصویر است: برای مثال شما می توانید کپی کجازی از ویندوز را بر روی رایانه فیزیکی داشته باشید که در حال اجرای ویندوز است.

می تواند VMها را با یک رایانه اجرا کرد و این همان کاری است که شرکت های هاستینگ انجام می دهند. دیتا سنتر پر از سرورها را تجسم کنید که در آن هر سرور چندین VM را اجرا می کند. این VMها می توانند به مصرف کنندگان اجاره داده شوند و وقتی اینکار صورت بگیرد VM تبدیل به VPS می شود. از نظر فنی هیچ چیز غیر از نام آن تغییر نمی کند.

با استفاده از نرم افزار مناسب هر کسی می تواند هاستینگ VPS را عرضه کند اما اگر VPS ارزش اجاره کردن داشته باشد، سخت افزار فیزیکی باید قدرتمند و ایمن باشد. اگر مزایای VPS را بدون اجاره کردن یکی از آنها از یک محل دور می خواهید، ممکن است VM محلی را بر روی رایانه تان اجرا کنید. در صورتی که شما نیازمند استفاده از سرور مجازی هستید و کاربرد سرور مجازی برای شما غیر قابل انکار است، می توانید سرور مجازی کشورهای مختلف مانند سرور مجازی ایران ، فرانسه، آمریکا و غیره را خریداری کنید.

دلایل استفاده از سرور مجازی

رقبای اصلی هاستینگ VPS، هاستینگ اختصاصی و هاستینگ اشتراکی هستند. هاستینگ اختصاصی به شما این امکان را می دهد ت سرور فیزیکی را اجاره دهید و فقط شما از آن استفاده کنید در حالیکه هاستینگ اشتراکی از یک سرور برای میزبانی چندین وب سایت استفاده می کند. به عبارت دیگر هاستینگ اختصاصی به مراتب قوی تر و گران تر از VPS است در حالیکه هاستینگ اشتراکی ارزان تر است اما انعطاف پذیری اش از هاستینگ VPS کمتر است.

انعطاف پذیری که VPS عرضه می کند چیست؟ می توان آنرا مانند یک رایانه از راه دور تجسم کرد. هر چیزی که می توانید بر روی رایانه انجام دهید با VPS نیز می توان انجام داد. این یعنی تنها به وب هاستینگ محدود نمی شوید، گرچه بسیاری از سرورهای مجازی برای میزبانی وب سایت های فعال بکار می روند. یکی از مزایای اصلی استفاده از VPS امنیت سندباکس است. اگر با سرور مجازی در ارتباط باشید، به فعالیت سرور فیزیکی آسیب نمی زد زیرا همه چیز در یک سندباکس مجازی انجام می شود.

کلام آخر

در تکنولوژی و علوم مربوط به دنیای اینترنت، کاربرد سرور مجازی غیر قابل انکار است و شما قطعا برای کار خود نیازمند یک سرور مجازی می باشید. در صورتی که به دنبال VPS و استفاده از کاربرد سرور مجازی می باشید، می توانید برای دریافت مشاوره و نیازسنجی با مراکز ارائه این خدمات ارتباط برقرار کنید و یا این مقاله را مطالعه نمایید. به طور کلی می توان گفت که کاربرد VPS در دنیای اینترنت بسیار با اهمیت بوده و بدون این سرور ها ما خیلی از خدمات اینترنتی که امروزه در دسترس ماست را نمی توانیم داشته باشیم.

از دیگر کاربردهای سرور مجازی می توان به شبکه های گسترده ای که برای ارتباط مخصوص میان دو شرکت در دو شهر یا منطقه مختلف نیاز به سرور دارند اشاره نمود. به طور کلی علم IT و شبکه با استفاده از کاربرد VPS گسترده تر شده است. در نهایت می توان گفت VPS روشی برای کاهش هزینه ها بوده و شما می توانید با خیال راحت از این ویژگی استفاده داشته باشید.

هاست VPS چیست؟

همیشه و در همه حال از جمله دغدغه هایی که در زمان راه اندازی وب‌سایت‌ و یا توسعه یک کسب و کار به ذهن شما خطور می کند، انتخاب نوع هاست خود و یا میزبانی وب می باشد. امکان دارد که در میان گزینه های متنوعی چون؛ سرور مجازی، هاست ابری، هاست لینوکس و…‌ سردرگم شوید. به عبارتی ندانید که کدام یک از این موارد برای شما بهتر است! مقاله امروز ما به هاست VPS یا سرور مجازی اختصاص یافته است. در این نوشتار خود با مفهوم وی پی اس، مزایا و معایب آن آشنا خواهیم شد. دوستان عزیز لطفاً در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

VPSیا سرور مجازی عبارت است از؛

واژه VPS  کوتاه شده و مخفف Virtual private server می باشد و به فارسی خودمان خیلی صریح و روان می شود؛ سرور مجازی. برای آن که بتوانیم هرچه بهتر با مفهوم سرور مجازی آشنا شویم، بیایید در ابتدا مروری کوتاه بر سرور داشته باشیم؛

سرور «server» یک رایانه بسیار قدرتمند است که کلّیه ی فایل ها و اطلاعات منوط بر وب‌سایت‌ شما برروی آن بارگذاری می گردد. هر زمان که کسی نشانی دامنه شما را در مرورگر وب درج بنماید، این کامپیوتر توانمند (که همان سرور است) اطلاعات مورد نیاز را برای مرورگر ارسال خواهد کرد و بدین ترتیب، وب‌سایت شما برای کاربران به نمایش گذاشته می شود.

حال برویم به سمت و سوی تعریف سرور مجازی، موافق هستید؟ در سرورهای مجازی از فناوری مجازی سازی بهره گرفته می شود. ممکن است الان این سؤال به ذهن شما خطور کند که، فناوری مجازی سازی یعنی چه؟ مجازی سازی به ساختن یک جلد مجازی «به جای جلد واقعی» از چیزی اطلاق می گردد. در سرورهای مجازی به جای آن که چند سخت افزار جداگانه و مستقل برای هر سرور اختصاص داده بشود، یک سخت افزار توانمند را با بهره گیری از نرم افزار، به چندین سرور شبیه سازی می نمایند. بدین حالت برروی یک سخت افزار، چند سرور مستقل و جداگانه، با سیستم عامل مستقل و منبع مختص به خودتان خواهید داشت.

مزایا و معایب سرور مجازی چیست!

سرور مجازی گاهاً می تواند برای شما مفید و مؤثر واقع بشود. البته که گاهاً هم می تواند تنها یک خرج اضافه برای شما بتراشد. بهتر است در ابتدا شما هم همانند ما با مزایا و معایب سرور مجازی آشنا شده و به جهت استفاده از آن پیش قدم بشوید.

مزایای سرور VPS چیست؟

  • سرور مجازی در مقایسه با هاست اشتراکی قابل اعتماد تر بوده و سریع تر است.
  • ترافیک بسیار همسایه ها (دیگر سرورهای مجازی که به گونه مشترک برروی سرور فیزیکی شما نصب گردیده اند) اثری برروی سایت شما نخواهد داشت و آن را با برخی از مشکلات رو به رو نخواهد کرد.
  • شما دوستان دسترسی root به سرور خواهید داشت و می توانید آن را پیکربندی بنمایید.
  • با استناد به امکاناتی که از آن استفاده می کنید هزینه های مقرون به صرفه تری را پرداخت خواهید کرد.
  • امکان نصب نمودن و اصلاح نرم افزارهای خاص برروی سرور VPS وجود دارد.
  • ارتقاء این سرور بسیار راحت می باشد. یعنی اگر که شما مایل بودید وب‌سایت‌ خود را توسعه بدهید، به آسانی خواهید توانست، CPU, RAM، پهنای باند به همراه محیط ذخیره‌ سازی سرور مجازی خویش را تا به جایی که نیازمند آن هستید، بالا ببرید.
  • دیتابیس به همراه تمامی فایل های شما در امان خواهد بود و سرورهای دیگر نمی توانند هیچ گونه دسترسی به فایل های شما داشته باشند.

معایب سرور VPS چیست؟

  • قیمت این نوع از سرورها بیشتر از هاست اشتراکی می باشد.
  • جهت مدیریت این نوع از سرور به علم فنی بیشتری نیاز پیدا خواهید کرد.

چنانچه که شما نتوانید تنظیمات سرور خویش را به درستی تنظیم بنمایید، امکان دارد امنیت شما هم به خطر افتد.

دکمه بازگشت به بالا