اقتصادی

اختصاص ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به استان‌ها

وزیر صامت اعلام کرد که از سال جاری یک بند از قانون معادن اجرا می شود که بر اساس آن 15 درصد حقوق دولت باید در مناطقی که معادن است هزینه شود.

به گزارش مجله زنده خبری، سیدرضا فاطمی امین در یک برنامه تلویزیونی گفت: طبق قانون معادن 15 درصد از حقوق معادن کشور باید در همان محدوده ای که معدن در آن قرار دارد هزینه شود اما در سال های اخیر این میزان تنها 2 درصد بوده است. .

وی با اشاره به اینکه معدنچیان بخشی از درآمد خود را در اختیار دولت قرار می دهند و 15 درصد این مبلغ باید در منطقه هزینه شود، گفت: در سال های اخیر همه این مبلغ در بودجه لحاظ شده و صرف هزینه های فوری می شود. اما در بودجه امسال مبلغ 15 درصد مذکور از بودجه عمومی جدا شده است و مجلس نیز تصویب کرد که این مبلغ دیگر وارد بودجه کل کشور نشود.

به گفته این مسئول، پیش بینی می شود سالانه به طور متوسط ​​40 هزار میلیارد تومان از معادن دریافت شود که 15 درصد آن باید در مناطقی که معادن در آن قرار دارند هزینه شود. وزارت صنعت مسئول دریافت دستمزد دولت است. همچنین خزانه داری پس از دریافت حقوق دولتی، 15 درصد مذکور را به حساب استان ها واریز می کند تا هیئت برنامه ریزی استان ها برای مصارف آنها برنامه ریزی کند.

وی افزود: در مناطقی که معادن قرار دارند ممکن است مشکلاتی از جمله تخریب جاده ها، آلودگی های زیست محیطی و … رخ دهد که باید از این میزان برای رفع مشکلات استفاده کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا