اجتماعی

اپراتور پایش هوشمند اعلام حریق ساختمان رونمایی شد

اپراتور هوشمند مانیتورینگ اعلام حریق ساختمان با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران، رئیس سازمان فوای شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و شرکت ساختمانی پلاسکو شهرداری تهران معرفی شد.

به گزارش مجله زنده خبری، مهدی قناگی، رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات مبین نت با اشاره به فعالیت شش ماهه برای راه اندازی اولین پروژه عملیاتی اینترنت اشیا در کشور، گفت: مهمترین دغدغه راه اندازی هوشمندسازی است. اپراتور مانیتورینگ اعلام حریق برای کوتاه کردن و دقیق ساختن زمان گزارش آتش سوزی است حتی زمانی که فردی در محل آتش سوزی حضور ندارد امکان گزارش به موقع و با کمترین عواقب وجود دارد.

غناقی همچنین از نصب دستگاه های اعلام حریق در فاز اول راه اندازی اپراتور هوشمند مانیتورینگ حریق در اولین برج ماهواره ای، ساختمان پلاسکو و دو ساختمان مبین نت خبر داد.

احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران نیز با قدردانی از سازمان فاوا، سازمان آتش نشانی و بخش خصوصی اظهار کرد: تهران اولین شهری است که وارد این عرصه شده است. اما در حال حاضر با عقب ماندگی جدی هوش مواجه هستیم و به دلیل حضور نخبگان و وجود توانمندی های لازم باید به نقطه خوبی در حوزه فناوری اطلاعات برسیم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه اطلاعات شهر تهران باید به رکن شش گانه مردم، زندگی، دولت، حمل و نقل، اقتصاد و محیط زیست توجه کند، خاطرنشان کرد: الزامات اطلاعاتی نباید به گزارش آتش سوزی اکتفا شود؛ بلکه باید به 6 رکن مردم، زندگی، دولت، حمل و نقل، اقتصاد و محیط زیست توجه شود. همچنین باید در قسمت هشدار سیل و زلزله فعال شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران شهر هوشمند را نیازمند زیرساخت دانست و افزود: یکی از مهم ترین نیازهای شهر هوشمند داشتن داده است و امیدواریم رهبری جدید شهر تهران از داده ها استفاده کند. شهرسازی کنیم تهران با حفظ حریم خصوصی مردم و با ایجاد پل ارتباطی بین دستگاه ها و تامین زیرساخت ها، قابلیت نظارت در محدوده شهری، هوشمند شود.

در ادامه هادی محارنیا رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با ابراز خرسندی از آغاز به کار اپراتور هوشمند مانیتورینگ حریق در ساختمان اظهار داشت: بنا به دستور شهردار تهران تمامی دستگاه های شهرداری از جمله سازمان فاوا موظف است با به کارگیری فناوری ها و فناوری های هوشمند، اطلاعات و ارتباطات، مدرنیته را سرلوحه حکمرانی شهری قرار دهد و در این راستا سازمان فاوا شهرداری تهران برای تحقق ابعاد معماری و فناوری مورد نظر برنامه ریزی، سیاست گذاری و تصویب می کند. شهر هوشمند با سرعت بالا

اپراتور هوشمند مانیتورینگ اعلام حریق ساختمان معرفی شد

رئیس سازمان شهرداری تهران فوا افزود: سازمان شهرداری تهران فاوا یک نهاد حاکمیتی، قانونگذار و برنامه‌ریز است، اما برای اجرای پروژه‌های هوشمند در شهر نیازمند اکوسیستم فناورانه در کشور هستیم و در دوره جدید مدیریت شهری، هدف ما در نظر گرفتن فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری شهری است.

محارنیا اعلام کرد: اخیراً پروژه پایش اعلام حریق هوشمند را به عنوان یکی از پروژه های سرمایه گذاری موفق بخش خصوصی در همایش فرصت های سرمایه گذاری شهر معرفی کردیم که سه ضلع مثلث فاوا به عنوان سیاست گذار و بخش نظارتی، سازمان آتش نشانی از آن حمایت می کنند. به عنوان اپراتور و مبین نت او به عنوان یک سرمایه گذار بخش خصوصی پرکار بود.

وی تاکید کرد: در حوزه جذب بخش خصوصی و ارتباط با اکوسیستم فناوری، برنامه تنها جذب اپراتور نیست، بلکه علاوه بر لایه سرمایه گذاری، در لایه جذب فناوری با شرکت های متوسط ​​و کوچکتر نیز همکاری داریم. .

رئیس سازمان فاوا شهرداری تهران، اپراتور مانیتورینگ اعلام حریق هوشمند ساختمان را اولین پروژه عملیاتی شهر هوشمند در ایران دانست و افزود: در زمینه استفاده از اینترنت اشیا با تاخیرهایی مواجه هستیم که در راستای توسعه آن است. در شهر ما به فرصت های بیشتری برای این بخش نیاز داریم. خصوصی ارائه می دهیم

در ادامه این برنامه، کادرت الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری تهران در مراسم راه اندازی اپراتور پایش هوشمند، اعلام حریق ساختمان را عاملی برای کاهش زمان حضور یگان عملیاتی و امداد و نجات عنوان کرد. و گفت: استاندارد ما بر اساس ثانیه است و با حذف عامل انسانی قطعا سرعت عملیات در اعلام و اعلان حریق افزایش می یابد.

محمدی ایجاد یک اپراتور هوشمند نظارتی برای ساخت اعلام حریق در بازار تهران را یک ضرورت مهم برشمرد و گفت: اطلاع رسانی به موقع در مورد آتش سوزی، در اختیار داشتن نقشه و نقشه معماری به تیم عملیاتی این امکان را می دهد که بدانند چه تجهیزاتی وجود دارد. آنها نیاز دارند و بهره وری عملیاتی را افزایش می دهد.

حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز در خصوص راه اندازی مانیتورینگ هوشمند اعلام حریق در ساختمان ها گفت: توجه شرکت خصوصی ارائه دهنده خدمات این است که این خدمات به عموم مردم به آدرس با قیمت مناسب به خوبی مورد استقبال قرار گیرد. همچنین خدمات آنها نباید محدود به روز اول باشد، بلکه باید به صورت با کیفیت و مستمر ارائه شود.

معاون شهردار تهران همچنین خاطرنشان کرد: اپراتور نظارت هوشمند اعلام حریق ساختمان باید با گستره وسیعی در سطح شهر تهران گسترش یابد و کاربری و کاربرد آن شامل تمامی ساختمان ها و مناطق شهری شود.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی و پیشگیری از بحران شورای شهر تهران نیز توجه به ایمنی و پیشگیری را در اولویت سازمان آتش نشانی اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 4 درصد از بودجه شهرداری تهران به آتش سوزی اختصاص دارد. سرویس خدماتی که اکثریت آن در حوزه عمل است، تجهیز و توسعه ایستگاه است و این باید صرف یک رویکرد پیشگیرانه شود.

بابایی همچنین اعلام کرد: پیرو مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر ایجاد و توسعه نظارت هوشمند آتش نشانی، استقرار سامانه هوشمند در ساختمان های شهرداری تهران باید در اولویت اول قرار گیرد.

اپراتور هوشمند مانیتورینگ اعلام حریق ساختمان معرفی شد

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز راه اندازی اپراتور هوشمند مانیتورینگ اعلام حریق ساختمان ها را به سازمان فاوا شهرداری تهران، سازمان آتش نشانی و شرکت مبین نت تبریک گفت و افزود: در مواقع اضطراری سازمان شهر تهران انجام می شود. بازار مشکلات زیادی دارد از جمله دسترسی به دلیل شلوغی، پیچیدگی و ازدحام می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند، به طوری که هر شب کف بازار را با 25 سانتی متر مقوا می پوشانند که خطرناک است.
چمران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان کشور و به ویژه شهرداران حادثه پلاسکو، گفت: ترویج استفاده از اپراتور هوشمند مانیتورینگ اعلام حریق باید به گونه ای باشد که ابتدا در ساختمان های بزرگ و سپس در منازل مورد استفاده قرار گیرد. “

در این مراسم از حامیان مهدی محبوبی و پیمان از کارشناسان سازمان فاوایی شهرداری تهران در کمیته مشترک راه اندازی اپراتور هوشمند پایش حریق تجلیل شد و پروانه بهره برداری به شرکت مبین نت اعطا شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری تهران، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به منظور مدیریت بهینه حوادث آتش سوزی، مناقصه ایجاد اپراتور نظارت بر اعلام حریق هوشمند را برگزار کرد. در آنلاین ماه 1400 و پس از بررسی مدارک ارسالی مبین نت به عنوان پیمانکار این پروژه انتخاب شد. بدین ترتیب با همکاری سه جانبه سازمان فاوایی شهرداری تهران، سازمان آتش نشانی و شرکت ارتباطات مبین نت، مجوز راه اندازی آلرت اپراتور (پایش هوشمند حریق ساختمان های شهر تهران) اعطا شد و این پروژه به عنوان یکی از بزرگترین پروژه ها راه اندازی شد. پروژه اینترنت اشیا در کشور و مانور نحوه اعلام حریق در پلاسکو با حضور آتش نشانان.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا