بین المللی

یک نوجوان ۱۶ ساله به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسید

به گزارش خبرگزاری آنلاین مجله زنده خبری، وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (جمعه) از شهادت یک نوجوان 16 ساله فلسطینی به نام «امجد نشاط ابوعلیا» در شرق رام الله خبر داد.

به گزارش سایت فلسطین الیوم، در بیانیه این وزارتخانه آمده است که ماموران رژیم صهیونیستی در روستای المگیر به سینه شهید شلیک کردند و تلاش پزشکان برای احیای وی بی نتیجه ماند.

شهید «امجد نشاط ابوعلیا» تنها فرزند پدر و مادرش بود. «ابراهیم ملحم» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در صفحه توئیتر خود نوشت: نیروهای اشغالگر از جنایات خود علیه کودکان، جوانان و زنان دست بر نمی دارند که آخرین آن شهید «امجد نشاط و علیا» و عوامل رژیم صهیونیستی است. به قصد قتل از ناحیه قفسه سینه هدف قرار گرفت و مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

منابع فلسطینی امروز از درگیری میان ده ها فلسطینی و شهرک نشینان صهیونیست در شرق رام الله خبر دادند.

شاهدان گفتند که پس از تظاهرات فلسطینی ها در اعتراض به تجاوز شهرک نشینان به روستای المگیر در شرق رام الله، درگیری بین فلسطینی ها و شهرک نشینان درگرفت و سربازان نیز به سوی فلسطینیان تیراندازی کردند.

به گزارش روزنامه رای الیوم، شهرک نشینان ساکن در شهرک های صهیونیست نشین نزدیک روستای الماگیر با باتوم و سنگ به فلسطینیان شرکت کننده در تظاهرات حمله کردند.

شاهدان گفتند که سربازان اسرائیلی همچنین گلوله های واقعی، گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور به سمت فلسطینی ها شلیک کردند.

بر اساس این گزارش، سه فلسطینی مورد اصابت گلوله واقعی قرار گرفتند و ده ها نفر که مورد اصابت گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور قرار گرفتند در محل مداوا شدند.

گزارش‌های جنبش صلح اکنون اسرائیل حاکی از آن است که تقریباً 666000 شهرک‌نشین و 145 شهرک بزرگ و 140 بلوک شهرک‌سازی در کرانه باختری به ویژه در اورشلیم شرقی وجود دارد.

انتهای پیام/.




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا