سلامت و تندرستیبرترینهای کسب و کار

مراحل اخذ مجوز ساخت سردخانه میوه کدامند؟

کدام سردخانه های میوه برای احداث نیاز به مجوز دارند ؟

خوشبختانه کشور ما به دلیل داشتن اقلیم خوب و خاک مناسب، رونق کشاورزی و باغداری در آن بسیار است، در نتیجه تاسیس سردخانه در کشور ما روز به روز در حال گسترش است. شاید برای شما سوال پیش بیاید که چه سردخانه هایی نیاز به مجوز دارند؟

اگر قصد تاسیس سردخانه میوه در ابعاد و اندازه کوچک دارید تا بتوانید محصول برداشت شده خود را برای مدتی نگهداری کرده و سپس به فروش برسانید، باید بدانید که سردخانه شما نیاز به مجوز ندارد. البته همانطور که ذکر شد، پیش شرط این مورد کوچک بودن سردخانه با ظرفیت نگهداری پایین است. سردخانه زمانی نیاز به مجوز دارد که در ابعاد و اندازه ی بزرگ جهت نگهداری چندین تن میوه و موادغذایی، باشد..

برای تاسیس سردخانه میوه در ابعاد و اندازه بزرگ حتما باید مجوز گرفت. قبل از خرید زمین و تجهیزات باید برای دریافت مجوز تاسیس اقدام نمود، زیرا در زمان اخذ مجوز، کارشناس مربوطه مکان سردخانه میوه و امکانات آن را بازرسی کرده و مجوز صادر می کند.

در نظر داشته باشید که برای ساخت سردخانه صنعتی میوه شما نیاز به کارشناس برای احداث سردخانه دارید که شرکت آران تبرید با داشتن کادری مجرب و با تجربه توانایی مشاوره قبل از ساخت سردخانه میوه و تامین تمامی قطعات و تجیزات سردخانه را دارند و شما میتوانید با کمترین هزینه ممکن یک سردخانه استاندارد و با کیفیت بالا و ضمانت چند ساله داشته باشید.

مراحل اخذ مجوز سردخانه میوه و سبزیحات

جهت اخذ مجوز سردخانه میوه، کافی‌ست به وزارت جهاد کشاورزی رجوع کنید.

مديريت صنايع كشاورزی بر اساس مصوبات مذكور عمدتا در زمينه تبديل و فرآوری محصولات كشاورزی فسادپذير فعاليت می نمايد.

در ادامه این مقاله همراه با تیم صنایع برودتی آران تبرید باشید تا با مراحل نحوه اخذ مجوز سردخانه میوه آشنایی بیشتری پیدا کنید.

همانطور که گفته شد جهت اخذ مجوز سردخانه میوه جواز تاسیس جهاد کشاورزی را باید گرفت.

 اخذ جواز تاسیس کشاورزی را می توان، مجوزی نامید که به اشخاص حقیقی و یا اشخاص حقوقی جهت سرمایه گذاری داخلی یا خارجی و یا فعالیت در زمینه های مختلف کشاورزی داده می شود .

با عنايت به  ماده ۸ قانون تشكيل وزارت جهاد كشاورزی مصوب ۱۳۷۹ و همچنين تصويب نامه ۳۹۱۰۷ ـ ۲۹/۷/۱۳۸۳ هيئت وزيران و الحاقيه ۲۰۵۵۱-۱۸/۴/۸۴، وزارت جهاد كشاورزی مي تواند نسبت به صدور جواز تاسيس و بهره برداری و توسعه برای طرحهای صنايع تبديلی و تكميلی كشاورزی در مقياس كوچك اقدام نمايد

جواز تاسیس جهاد کشاورزی درواقع بعنوان موافقت اصولی (اولیه) ایست که به متقاضی جواز تاسیس در زمینه های تولید ی،بسته بندی، و در کل فعالیت های مختلف کشاورزی،دامداری،دامپروری،پرورشو… اجازه داده میشود تا نسبت به انجام فعالیت های مذکور در محدوده ای که خود سازمان در نظر گرفته است فعالیت نماید.

برای دریافت مجوز احداث سردخانه میوه چه کارهایی باید انجام داد ؟

عمل آوری و حفاظت از فساد ميوه و سبزيجات (كدهای ۱۵۱۳)

محل احداث سردخانه مورد نظرتان باید به آب و برق شهری دسترسی داشته باشد.

برای کاهش هزینه های مربوط به سردخانه میوه، می توانید سردخانه را در نزدیکی زمین و باغ خود بسازید.

بهتر است سردخانه با کارخانه ها، دامداری ها و مرغداری ها فاصله معقولی داشته باشد تا آلودگی آن محیط ها، آسیبی به سردخانه و محصولات دال آن وارد نسازد.

مکان لازم برای احداث سردخانه باید به اندازه‌ی کافی بزرگ باشد که قسمت اداری و فضای سبز نیز در آن گنجانده شود.

بهتر است محل احداث سردخانه نزدیک به جاده اصلی باشد تا هزینه کمتری برای حمل و نقل داشته باشید.

مدارک مورد نیاز جهاد کشاورزی برای اخذ جواز سردخانه میوه

کپی شناسنامه و کارت ملی

پایان خدمت یا معافیت دائم

سند مالکیت یا اجاره نامه مکان سردخانه

در دست داشتن طرح توجیهی مناسب و معتبر

گواهی عدم بدهی

تاییدیه کارگروه اشتغال

اخذ جواز تاسيس جهاد کشاورزی

احداث واحد صنعتی مورد نظر جهت مجوز سردخانه میوه

تمديد جواز تاسیس جهاد کشاورزی (در صورت نياز)

اصلاح جواز تاسيس جهاد کشاورزی (در صورت نياز)

اخذ پروانه بهره برداری جهاد کشاورزی

اخذ «موافقت با توسعه طرح» و «اصلاح پروانه بهره برداری» پس از اجراي توسعه (در صورت نياز)

قبل از اقدام به شروع کار پیشنهاد می کنیم با شماره های درج شده در قسمت پایین تماس گرفته و از مشاوره و راهنمایی رایگان کارشناسان آران تبرید بهره مند شوید. هم چنین امکان استعلام هزینه های نصب و راه اندازی و راهنمایی برای انتخاب بهترین ظرفیت سردخانه وجود دارد. لازم به ذکر است که شرکت آران تبرید دارای سابقه چندین ساله در زمینه تامین و تجهیز انواع قطعات سردخانه و نصب و راه اندازی انواع سردخانه های زیر صفر و بالای صفر بوده و تمامی محصولات خود را با گارانتی 1 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله ارائه می کند.

دکمه بازگشت به بالا