اجتماعی

بررسی شکایت معلولان در کمیسیون اصل نود

سخنگوی اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون بر اساس اصل 90 دستگاه های ذیربط را موظف کرد تا ظرف یک ماه آینده گزارشی از اقدامات انجام شده برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت ارائه کنند.

علی هزریان در گفت وگو با مجله زنده خبری، در تشریح جلسه امروز کمیسیون اصل 90 اظهار کرد: این جلسه در راستای شکایات واصله به کمیسیون در خصوص اعمال نادرست تبصره های 1 و 2 ماده 5 قانون حمایت از حقوق بشر است. از افراد دارای معلولیت سازمان راهداری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان دهیاری ها و شهرداری ها تشکیل شده است.

وی افزود: بر اساس حکم قانونی در تبصره‌های 1 و 2 ماده. ماده 5 قانون مذکور، استفاده از سیستم های حمل و نقل ریلی، اتوبوسی، درون شهری، ایالتی و عمومی توسط افراد دارای معلولیت شدید و استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی و هوایی برون شهری توسط این افراد و این یک دریای عمومی از نیمکره ها است. . اما با توجه به شکایات واصله به کمیسیون، مراجع ذیربط به این الزام قانونی عمل نمی کنند.

یکی از اعضای هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 قانون اساسی افزود: این کمیسیون مدعی است این انگیزه های اعضای کمیسیون منافاتی با حذف قانون انتظامی و عدم هماهنگی ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرات، اسلام شهر و پردیس در مجلس تاکید کرد: کردن. همچنین موانع عملیاتی اجرای تکلیف قانونی در مدت زمان تعیین شده با تمرکز و پیگیری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان اجتماعی و گزارش آن در جلسه ای که برگزار می شود ارائه می شود. پس از این مهلت در غیر این صورت متخلفان در هر یک از دستگاه ها با رعایت اختیارات قانونی کمیسیون و همچنین تبصره 3 ماده 5 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا