اقتصادی

بررسی برنامه وزرای پیشنهادی خارجه، فرهنگ و صمت در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی برنامه های وزیران پیشنهادی سیاست خارجی ، فرهنگ و صنعت ، معدن و تجارت در جلسه بعد از ظهر این کمیسیون خبر داد.

مصطفی نهائی در گفت وگو با مجله زنده خبری ، همانطور که جلسه بعد از ظهر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد ، گفت: در جلسه بعدازظهر این کمیسیون ، میزبان سه وزیر پیشنهادی بودیم. در ابتدای جلسه ، وزیر پیشنهادی امور خارجه برنامه های خود را به کمیسیونرها ارائه کرد و کمیسیونرها علاوه بر طرح موضوعات محلی و منطقه ای که مدنظر داشتند ، مسائل مربوط به دیپلماسی انرژی را نیز مطرح کردند.

وی افزود: انرژی یکی از جنبه های مثبت کشور ما است و بسیاری از کشورهای همسایه به آن نیاز دارند. در این زمینه موضوعات توسط اعضای کمیسیون مطرح شد. از سوی دیگر ، با توجه به نقش و اهمیت همسایگان ، تأکید بر دیپلماسی آب ، به ویژه با همسایگان ، پرهیز از دیدگاه های صرفاً سیاسی و نیاز به ارتباط مستمر با کمیته های مختلف ، به ویژه کمیته انرژی ، از دیگر موضوعاتی بود که ذکر شد. در این دیدار

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر ، در این جلسه تاکید شد که وزیر خارجه نباید فقط با کمیسیون امنیت روابط داشته باشد و مسائل را فقط از یک پنجره سیاسی بررسی کند. “این جلسه با وزیر پیشنهادی فرهنگ ادامه یافت. در این نشست در مورد تعاملات فرهنگی بین سازمان های مختلف که در زمینه فرهنگ فعالیت می کنند و شکایت از عدم موفقیت مورد انتظار در زمینه فرهنگ توسط رهبری و مردم صحبت شد.

وی در ادامه تاکید کرد: برنامه ها و اهداف خود را نیز ارائه کرد. در نهایت ، ما میزبان وزیر پیشنهادی صنعت ، معدن و تجارت بودیم. مشکلات صنعت و سیستم توزیع کشور ، از جمله پخش مرغ ، تخم مرغ و سیمان ، از جمله نگرانی های جدی نمایندگان بود. چالش های زیادی که در بخش معدن وجود دارد ، به ویژه در زمینه فروش ، و همچنین امضاهای طلایی و مشکلات بعدی ، موارد دیگری بودند که مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی افزود: عدم توجه به آمایش سرزمین در ساخت واحدهای تولیدی که باعث محرومیت بیشتر مناطق محروم و توسعه بیشتر مناطق توسعه یافته ، توجه به دغدغه های سرمایه گذاران ، مشکلات ایجاد شده در اصل 44 در توسعه مناطق محروم کشور ، مسئولیت های اجتماعی کارخانه های بزرگ و موضوع انتقال آب از خلیج فارس به استانهای مرکزی و شرقی کشور موضوعات اصلی بودند که با حضور وزیر پیشنهادی صمت مورد ارزیابی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا