اجتماعی

بررسی دقیق و کامل در معاینه و کالبدگشایی از مهسا امینی انجام شد

سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص اقدامات این سازمان برای تعیین علت مرگ مهسا امینی اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش مجله زنده خبری، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، متن این پیام به شرح زیر است:

به اطلاع می رساند رئیس اداره پزشکی قانونی استان تهران بلافاصله پس از دستور دادستان محترم تهران مبنی بر رسیدگی ویژه به این پرونده، همکاران مجرب این سازمان را اعزام و در بیمارستان معاینه دقیق و طی مراحل تشکیل پرونده یک کمیسیون تخصصی، پیام مرگ او دریافت شد. پس از اطلاع از فوت متوفی و ​​به دستور مقام محترم قضائی، پس از انتقال جسد متوفی به سالن تشریح مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی استان تهران، تیمی مجرب از کارشناسان پزشکی قانونی تشکیل شد. و کالبد شکافی بر روی جسد متوفی انجام شد.

در مورد پرونده طی معاینه و کالبد شکافی بررسی دقیق و کامل انجام شد و کلیه معیارها و شاخص های تعیین علت مرگ، معاینه خارجی و اندام های داخلی بدن انجام و نمونه های لازم گرفته شد. از بافت ها و اندام های داخلی بدن و به آزمایشگاه های تخصصی فرستاده می شود و بلافاصله پس از دریافت نتایج تحقیقات ارائه شده با در نظر گرفتن نتایج تحقیقات و کالبد شکافی، مندرجات پرونده بیمارستان و مدارک پزشکی و همچنین دریافت نظريه تخصصي رشته هاي مورد نظر در قالب كميسيون پزشكي ويژه به دستور دادستان محترم اداره كل پزشكي قانوني استان تهران تشكيل شده است، متعاقبا نسبت به احراز علت فوت و نتیجه به مرجع قضایی مربوطه ارسال خواهد شد.

مهسا امینی دختر 22 ساله ای بود که چهارشنبه هفته گذشته توسط نیروهای گشت ارشاد دستگیر و در همان روز بازداشت در بازداشتگاه وزارتی تهران سکته کرده بود. بعد از ظهر جمعه در بیمارستان کسری در کما درگذشت.

روز پنجشنبه پلیس تهران با تایید سکته قلبی مهسا امینی در پی دستگیری وی توسط یکی از گشت‌های پلیس، توضیح داد: خانمی برای توضیح و آموزش به یکی از کلانتری‌های تهران بزرگ هدایت شد که ناگهان به یکباره به یکی از کلانتری‌های تهران بزرگ هدایت شد. او با قلب مشکل دارد.”

رئیس جمهور که برای شرکت در اجلاس شانگهای به ازبکستان سفر کرده است، به وزیر کشور دستور داد تا حادثه تلخ مهسا امینی را پیگیری و بررسی کند.

پیکر مهسا امینی امروز در ساکز تشییع شد. در مراسم تشییع پیکر آن مرحوم علاوه بر خانواده و بستگان آن مرحوم، جمع کثیری از مردم و تعدادی از مسئولین شهرستان ساکس حضور داشتند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا