بین المللی

بیانیه شدید اللحن دادگاه فدرال عراق پس از رد درخواست انحلال پارلمان

دادگاه فدرال عراق پس از رد درخواست صدر برای انحلال پارلمان، بیانیه ای تند صادر کرد.

به گزارش مجله زنده خبری، در این بیانیه آمده است: نمایندگان مجلس پس از انتخاب شدن، نماینده خود یا جناح های سیاسی خود نیستند، بلکه نماینده مردم هستند، بنابراین لازم است برای رسیدن به آنچه بوده اند، به نفع مردم تلاش کنند. انتخاب شده برای.

دادگاه فدرال افزود: تعلیق روند تشکیل دولت علیرغم نقض کلیه جدول‌های زمانی قانونی انتخاب رئیس‌جمهور و تشکیل کابینه و همچنین عدم انجام تعهدات قانونی مجلس به‌ویژه در رابطه با تصویب قانون بودجه نقض قانون اساسی است.

در این بیانیه همچنین آمده است که کلیه نهادهای قانونی و دولتی و فراکسیون های مجلس باید بدون رفتار گزینشی و بدون تبیین و تفسیر خاص و با رعایت دستورالعمل های قانونی و اداری جاری در خصوص وحدت کشور و سیاست های تدوین شده بر اساس قانون اساسی پایبند باشند. بر قوانین و خط کشی بر مقررات.

دادگاه فدرال در ادامه بیانیه خود افزود: اختلاف بین نهادهای ایالتی یا بین فراکسیون های پارلمانی با تحمیل رای دیگر خاتمه نمی یابد، بله، پایان این اختلافات از طریق نهادهای قانونی و اجرایی و سازنده قضایی خواهد بود و با تاکید بر اهمیت مشارکت در نهادهای مقننه و اجرائی و التزام اختیارات قانونی همه این نهادها و عدم مداخله در امور نهادها و وزارتخانه ها امکان پذیر است.

دادگاه فدرال عراق چند روز پیش در بیانیه‌ای درخواست جنبش صدر برای بررسی انحلال پارلمان را رد کرد و اعلام کرد که انحلال پارلمان در صلاحیت آن دادگاه نیست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا