بین المللی

وندی شرمن: سامانه هسته‌ای خود را در حالت آماده‌ باش قرار می‌دهیم

به گزارش بیزینس استاندارد، وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که واشنگتن سیستم های دفاع موشکی و هسته ای خود را با هدف حفاظت از کره جنوبی و ژاپن در حالت آماده باش قرار می دهد.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا بدون اشاره به فعالیت های خصمانه و تحریمی کشورش در شبه جزیره کره گفت: کره شمالی باید متوجه باشد که واشنگتن آماده تامین امنیت کره جنوبی و ژاپن است و به مسئولیت های خود در این زمینه عمل می کند. بالا!

وی سپس اعلام کرد که فعالیت های موشکی اخیر کره شمالی بسیار خطرناک و بی ثبات کننده منطقه است!

در همین راستا، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی ساعاتی پیش در پارلمان کشورش سخنرانی کرد و اظهار داشت: ارزیابی کرده ایم که کره شمالی مقدمات هفتمین آزمایش هسته ای خود را به پایان رسانده است. این کشور قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را زیر پا می گذارد!

کره شمالی از ابتدای سال جاری تاکنون 27 آزمایش موشکی انجام داده است. یون مدعی شد که پرتاب های کره شمالی یک “حمله” به جامعه بین المللی است و استدلال کرد که دولت بازدارندگی خود را از طریق موضع دفاعی مشترک با ایالات متحده و همچنین همکاری امنیتی با ژاپن افزایش می دهد!

تنش ها در شبه جزیره کره همچنان بالاست و کره شمالی و کره جنوبی صبح امروز در امتداد مرز دریایی مورد مناقشه در دریای زرد با یکدیگر آتش تبادل نظر کردند. ساعاتی بعد در واکنش به این رویداد، کره جنوبی یک رزمایش نظامی چهار روزه مشترک با آمریکا در دریای زرد برگزار کرد.

کره شمالی دلیل افزایش پرتاب موشک را «تحریک آمیز آمریکا» اعلام کرد. ایالات متحده در ماه های اخیر حضور نظامی خود را در منطقه افزایش داده است و در ماه اوت بزرگترین رزمایش مشترک بین سئول و واشنگتن از سال 2017 را آغاز کرد.

310310

دکمه بازگشت به بالا