بین المللی

خرازی: توانایی ساخت بمب هسته‌ای را داریم

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی به الجزیره گفت: بیانیه قدس فقط یک بیانیه تکراری است که هیچ نتیجه ای نخواهد داشت.

وی افزود: ما از اظهارات عربستان مبنی بر دراز کردن دست دوستانه استقبال می کنیم و آماده گفتگو و احیای روابط عادی هستیم. ایران و عربستان دو کشور مهم منطقه ای هستند و حل اختلافات آنها به تحول منطقه ای منجر می شود.

حرازی ادامه داد که صحبت از “ناتو در خاورمیانه” یک فکر سطحی بود و عربستان سعودی تاکید کرد که چنین طرحی ارائه نشده است.

وی تصریح کرد: رژیم اسرائیل در مرحله ضعیفی به سر می برد و حمایت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آن را به اوج باز نمی گرداند.

حرازی تاکید کرد: هدف قرار دادن امنیت ما توسط کشورهای همسایه با پاسخ آن کشورها و پاسخ مستقیم اسرائیل مواجه خواهد شد. ما تمرینات گسترده ای را با هدف حمله به عمق اسرائیل در صورت هدف قرار گرفتن تاسیسات حساس ما انجام داده ایم.

وی همچنین گفت که هیچ تضمینی از سوی آمریکا در رابطه با حفظ توافق هسته ای وجود ندارد و این امر هر گونه توافق نهایی را به دام می اندازد. اگر آژانس بین المللی انرژی اتمی عادلانه و مستقل بود، حل و فصل اختلافات آسان بود.

حرازی سپس اعلام کرد: تنها راه حل بحران های منطقه ای تشکیل تریبون منطقه ای گفتگو برای حل و فصل اختلافات سیاسی و امنیتی است. قطر پیشنهادات مهمی در خصوص گفتگوهای منطقه ای ارائه کرده است و ما آمادگی کامل خود را در این زمینه اعلام کرده ایم. ما خواستار آغاز گفت‌وگوی منطقه‌ای با حضور کشورهای مهمی مانند عربستان، ترکیه، مصر، قطر و غیره هستیم.

وی با اعلام اینکه ایران درباره برنامه موشکی و سیاست های منطقه ای خود با کسی مذاکره نخواهد کرد، افزود: پذیرش این موضوع به معنای تسلیم شدن است.

حرازی افزود: گفتگوی مستقیم با واشنگتن به دلیل دیوار قطور بی اعتمادی و سیاست آمریکا دشوار است. بر کسی پوشیده نیست که ما توانایی فنی ساخت بمب هسته ای را داریم، اما تصمیمی برای این کار نداریم. تنها در چند روز ما غنی‌سازی اورانیوم را از 20 درصد به 60 درصد افزایش داده‌ایم و به راحتی می‌توانیم آن را به 90 درصد برسانیم.

311311

دکمه بازگشت به بالا