ابولا، مدارس اوگاندا را تعطیل کرد

ابولا، مدارس اوگاندا را تعطیل کرد

مقامات اوگاندا برای جلوگیری از شیوع بیشتر ابولا، مدارس سراسر کشور را تعطیل کردند.

به گزارش مجله زنده خبری، دستورالعمل تعطیلی مدارس دو هفته مانده به پایان ترم تحصیلی در ابتدای ماه جاری (آبان ماه) پس از فوت هشت کودک بر اثر این بیماری به شدت واگیردار ابلاغ شد.

علیرغم اینکه وزیر بهداشت اوگاندا اعلام کرد در هفته های اخیر تعداد موارد جدید ابولا در برخی مناطق از جمله کامپالا، پایتخت آن کشور کاهش یافته است، این دستورالعمل از روز گذشته (جمعه) اجرایی شد.

وزیر بهداشت اوگاندا تاکید کرد: ما مردم را تشویق می کنیم که همچنان مراقب این بیماری باشند و با تیم های بهداشتی همکاری کنند.

دفتر سازمان بهداشت جهانی (WHO) در اوگاندا روز پنجشنبه اعلام کرد که تا 22 نوامبر، به مدت 9 روز هیچ موردی از ابولا در کامپالا مشاهده نشده است.

یک سویه سودانی نادر ابولا در 20 سپتامبر در موبنده، اوگاندا شیوع یافت.

همچنین طبق استانداردهای سازمان بهداشت جهانی، شیوع بیماری زمانی پایان می یابد که به مدت 42 روز متوالی مورد جدیدی از ابتلا به آن مشاهده نشود.

ابولا که به عنوان یک تب خونریزی دهنده ویروسی ظاهر می شود، در ابتدا می تواند دشوار باشد زیرا تب نیز از علائم مالاریا است. این بیماری از طریق تماس با مایعات بدن فرد مبتلا یا مواد آلوده منتقل می شود و علائم آن تب، استفراغ، اسهال، دردهای عضلانی و گاهی خونریزی داخلی و خارجی است.

به گفته مدیکال اکسپرس، محدود کردن شیوع بیماری به خصوص در محیط شهری دشوار است.

قبل از شیوع اخیر، آخرین مرگ ثبت شده ناشی از عوارض ابولا در اوگاندا مربوط به شیوع قبلی این بیماری در سال 2019 بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا