اجتماعی

تحقق فرامین رهبری در دستور کار آموزش و پرورش قم قرار دارد

مجله زنده خبری/ Com مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه باید تلاش مضاعفی برای تحقق فرمایشات رهبری در موضوع آموزش و پرورش داشته باشیم.

علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم امروز 16 آذرماه در جلسه ای که در سالن شهید سلیمانی اداره کل آموزش و پرورش استان قم و با حضور اعضای شورای معاونین و معاونین آموزش و پرورش استان قم برگزار شد. روسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان تصریح کرد: با توجه به شرایط روز جامعه و با توجه به اجرای فرامین مقام معظم رهبری در امر آموزش و پرورش باید تلاش مضاعفی داشته باشیم تا فرزندانمان بتوانند شرایط زندگی بهتر با غنای فکری و استدلال منطقی فراهم شود.

وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم دشمنان اسلام با روش های شیطانی و فریبکارانه و دروغ های پی در پی فرزندان ما را به بردگی بکشانند و جوانان ما را جاهل نگه دارند.

به گزارش مجله زنده خبری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اقدامات مهم پیش بینی شده در این حوزه اظهار کرد: پایگاه های علمی در مدارس استان باید با جدیت و متناسب با تربیت دانش آموزان به فعالیت خود ادامه دهند و از فکری، تحصیلی حمایت کنند. راهنمایی و مشاوره در حوزه آموزش با توانمندسازی طرح خادمان رضوی که در تابستان اجرا شد و تاثیر مثبت داشت؛ به کیفیت و کمیت آموزش توجه ویژه ای داشته باشید.

وی حضور معلمان و دانش آموزان در نماز جمعه را فرصتی برای جریان دانست و افزود: این مبانی معنوی باید برای فرزندان ما در جهت روشنگری های چندگانه در همه ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و… و مدیران مدارس تحول آفرین باشد. به همراه اولیا در بازدید از پایگاه های معنوی باید به وضعیت نظام آموزشی توجه زیادی شود.

وی افزود: مدارس باید با استفاده از اوقات فراغت شرایط را برای مطالعه جدی دانش آموزان فراهم کنند و از حضور دانش آموزان کشیک به عنوان فرصتی ویژه برای تشکیل پایگاه های علمی و آموزشی دانش آموزان استفاده شود.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش، ضمن اهمیت دادن به بحث عدالت آموزشی و آموزش برابر، توجه به مراکز کمتر توسعه یافته و مکان های دارای مناطق محروم شهری و روستایی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

رحیمی تصریح کرد: نیروهای جهادی آموزش و پرورش باید از این فرصت برای تعمیق مشکلات آموزش و پرورش و یادگیری دانش آموزان استفاده کنند.

وی با تشکر از حضور طلاب و مبلغان در مدارس استان و ائمه جماعات گفت: برای تعمیق باورهای دینی دانش آموزان حضور امام جماعت در مدارس نیز بسیار ضروری است. مدیران حتی در غیبت امام در مدرسه کمک جدی کنند.

وی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با شماره پیام 1570 یادآور شد: والدین دانش آموزان در صورت بروز مشکل در مسائل مختلف دانش آموزان می توانند با کمترین هزینه از راهنمایی مشاوران تخصصی آموزشی بهره مند شوند.

وی بر اهمیت پژوهش و نوآوری در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: در هفته آینده از 18 دانش آموز و همکار فرهنگی تجلیل می شود.

رحیمی با اشاره به بحث مانور سراسری زلزله در مدارس قم بیان کرد: برای خانواده ها و دانش آموزان این موضوع و دو مقوله مهم اسکان و تخلیه ساختمان ها در شرایط بحرانی باید به طور جدی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و برای حوادث غیر مترقبه آماده شود. عنوان اعتقاد باید در وجود دانش آموزان نهادینه شود.

وی بر اهمیت کار و ایثار خیرین مدارس خیریه و شرکت در جشنواره نیکوکاری تاکید کرد و گفت: باید از زحمات خیرین به بهترین شکل ممکن تشکر کرد و مدیران مدارس خیریه اتفاقات خوب مدارس را منعکس کنند. خیرین محترم، لذا باید با بهترین روحیه ممکن برای اقدام مناسب در ساختمان مدرسه تلاش بیشتری صورت گیرد و این ساختمان فعلی به نفع آموزش و پرورش که یکی از نیازهای جامعه است تکمیل شود.

وی با تاکید بر انجام فرآیندهای اجتماعی از جمله گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و نماز جماعت و حضور دانش آموزان در نماز جمعه و فعالیت های تربیتی، ابراز داشت: با توجه به اجرای طرح سه شنبه مهدوی در مدارس، نقش آموزش و پرورش در این زمینه مسلط و مسلط تعیین شد. پیاده روی فرهنگی و موکب باید در حدفاصل حرم تا جمکران در جهت سازه ها حرکت کند.

وی در ادامه تاکید کرد: مردم باید به کارآمدی نظام اعتماد کنند و به ویژه در آموزش و پرورش باید تحولات اعتماد محور بیشتر شود و دانش آموزان نیز در محیط باز تاثیر کار آموزشی را بسیار بیشتر از محیط بسته احساس کنند. به همین دلیل است که مدیران مدارس باید با ایجاد اردوهای فوق برنامه، آموزشی و آموزشی، نشاط معنوی دانش آموزان را تضمین کنند.

رحیمی در پایان سخنان خود افزود: عدالت آموزشی و تربیتی و تحقق شعارهای محترم در تعلیم و تربیت استان باید به خوبی ادامه یابد زیرا ما وارث خون شهدا هستیم و نباید اجازه دهیم دیگران ما تصمیم بگیریم و باید توجه داشته باشیم که این انقلاب با عنایت امام عصر (عج) باید حفظ و حراست از خون شهدا و امام و آرمان های شهدا را ادامه دهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا