اجتماعی

مدارس عشایری و مرزی در تیررس آموزش و پرورش/ارتقای فضای آموزشی مدارس سنگی و کانکسی

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: هدف از برگزاری این اردو انجام اقدامات تشکیلاتی و تسهیل گری است و فعالیت های جهادی در حوزه مدارس باید معطوف به اقدامات اساسی باشد.

به گزارش مجله زنده خبری، حمیدرضا خان محمدی امشب در نشست مشترک اعضای شورای معاونین و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، گفت: به سمت اقدام محتوایی برویم.

وی افزود: یکی از ویژگی های مهم الگوی مطلوب آموزش رسمی و دولتی در جمهوری اسلامی ایران، عدالت محوری در آموزش و پرورش است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با توجه به اینکه عدالت همه جانبه در دستور کار است، نه تنها فضا، امکانات آموزشی، لوازم التحریر، مواد غذایی و … تامین می شود.

خان محمدی نظارت بر مدارس مرزی، عشایری، روستایی و برون شهری را از اولویت های قرارگاه عدالت خواهی آموزش و پرورش برشمرد و تصریح کرد: ارتقای استاندارد فضاهای آموزشی در مدارس سنگی و طبقاتی با مشارکت خیران، نوسازی مدارس، توسعه و ساماندهی تجهیزات و سایر موسسات پشتیبانی در دستور این اردو می باشد.

وی با توصیه به وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه «آموزش برابر» و «عدالت آموزشی» از سیاست های اصلی دولت سیزدهم است، گفت: ما جهادگر، خیریه و مردمی هستیم و تلاش می کنیم عدالت آموزشی را در دورترین نقاط کشور اجرا کنیم. کشور از آنجایی که توجه به نقاط مرزی و محرومیت زدایی از اهمیت بالایی برخوردار است، مناطق مرزی، عشایری و روستایی در اولویت هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با بیان اینکه عدالت آموزشی به دنبال فراهم کردن شرایط و امکانات اولیه برای دسترسی رایگان همه دانش آموزان به تحصیل است، گفت: عدالت آموزشی با کیفیت مطلوب آموزشی و فرهنگی سروکار دارد. . فعالیت می کند.و تربیت می کند و در اجرای اصل اعتدال در آموزش و پرورش می کوشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا