سلامت و تندرستی

تشکیل شورای عملیاتی‌سازی تفاهم‌ها با سوریه در حوزه سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر عملیاتی شدن توافقات ایران و سوریه در حوزه سلامت، از تشکیل شورایی در وزارت بهداشت برای تسریع در این امر خبر داد.

به گزارش مجله زنده خبری و به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در دیدار با گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه که در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، گفت: فرصتی برای توسعه همکاری های دو کشور در همه زمینه ها است.

وی افزود: متأسفانه در برخی زمینه ها روابط دوستانه دو کشور هنوز به سطح همکاری عملیاتی نرسیده است و ایران آماده توسعه همه جانبه روابط در حوزه نظام سلامت با کشور دوست و برادر سوریه است. “

وی با اشاره به سفر هیات ایرانی به سوریه در خردادماه و دیدار با وزرای بهداشت، آموزش عالی و نخست وزیر سوریه، گفت: در این دیدارها بر عزم دو کشور برای توسعه روابط تاکید شد. رئیس جمهور سوریه دستور ثبت داروهای ایرانی در سوریه را صادر کرد تا صادرات دارویی ایران به سوریه تسهیل شود.

وزیر بهداشت افزود: ایران در حمله ناجوانمردانه تروریست ها و کشورهای متخاصم به سوریه از هیچ کمکی دریغ نکرد و جوانان مبارز و غیور ایرانی با حضور خود در سوریه از این کشور محافظت کردند.

عین اللهی تصریح کرد: شورای عملیاتی روابط و توافقات دوجانبه در وزارت بهداشت جمهوری اسلامی متشکل از نمایندگان مجلس و دستیار ویژه وزیر بهداشت در امور بین الملل تشکیل می شود تا تصمیمات لازم اتخاذ شود. زمانبندی مشخص در حوزه برنامه های اجرایی

وی به وجود 66 دانشگاه علوم پزشکی، هزار بیمارستان، 150 هزار تخت بیمارستانی، 20 هزار هیات علمی، 270 هزار دانشجوی علوم پزشکی و 800 مرکز تحقیقات علوم پزشکی در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: نظام سلامت ایران برای این ظرفیت بزرگ آماده است. همکاری با سوریه در همه زمینه های نظام سلامت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا