سلامت و تندرستی

امضای توافق‌نامه سلامت کشورهای عضو شانگهای با محوریت جمهوری اسلامی

وزیر بهداشت، ارتقای دیپلماسی سلامت را از برنامه های دولت برشمرد و از راه اندازی دبیرخانه بهداشت و درمان معاهده شانگهای در ایران خبر داد.

به گزارش مجله زنده خبری دکتر بهرام عین اللهی رضوی در حاشیه بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت ملک آباد در سفر به خراسان گفت: ایران قوی ترین حوزه سلامت را در منطقه دارد و باید از فرصت موجود برای تقویت دیپلماسی سلامت استفاده کرد. نشست گروه ۵ همچون هفته گذشته با حضور وزرای بهداشت افغانستان، پاکستان، عراق و نماینده سازمان جهانی بهداشت در تهران برگزار شد.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور برای حضور در اجلاس شانگهای، موافقت نامه سلامت به امضای اعضا رسید و مقرر شد کشورهای عضو سازمان شانگهای در حوزه سلامت با یکدیگر همکاری کنند. ما این سازمان را به ایران دعوت خواهیم کرد و همکاری در حوزه بهداشت و درمان را تقویت خواهیم کرد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت ممتاز جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت، همکاری های سلامت شانگهای یکی از موفق ترین تعاملات منطقه ای ما خواهد بود.

به گزارش وبدا، عین اللهی با اشاره به فراتر رفتن دامنه همکاری های سلامت از مرزهای جغرافیایی گفت: برای همکاری مشترک در حوزه سلامت، برگزاری همایش های علمی، تبادل استاد و دانشجو به دنبال حذف مرزهای کشورهای منطقه هستیم. و تحقیقات مشترک
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا