اجتماعی

خدمات مرتبط با کاشت حلزون شنوایی رایگان می‌شود

مجله زنده خبری/ بوچر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اجرای طرح ملی کاشت حلزون شنوایی در کشور خدمات مربوط به کاشت حلزون شنوایی رایگان می شود.

دکتر احمد یزدان پناه روز شنبه 30 آبان ماه در نشست مشترک با نمایندگان سازمان بهزیستی استان بوشهر اظهار داشت: غربالگری و شناسایی نوزادان کم شنوا در استان توسط معاونت بهداشتی دانشگاه بوشهر انجام می شود. دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بهزیستی با همکاری معاونت درمان.

وی افزود: یکی از الزامات اجرای طرح ملی کاشت حلزون شنوایی، برنامه ریزی درون سازمانی و فرابخشی است که در جلسات مشترک با سازمان مراقبت اجتماعی فرآیندهای این امر بررسی شده است.

دکتر یزدان پناه بیان کرد: یکی از الزامات دستیابی به استانداردهای بالای خدماتی، توسعه واحدهای درمانی و تجهیزات نوین پزشکی است که بر این اساس با همکاری سازمان بهزیستی و معاونت بهداشت، راه اندازی مراکز شنوایی توانبخشی برای کودکان و خانواده ها و تهیه تجهیزات استاندارد غربالگری شنوایی به سفارش انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت تشخیص کم شنوایی در بدو تولد گفت: برای نوزادانی که با مشکلات شنوایی متولد می شوند، درمان هایی غیر از کاشت حلزون قبل از 9 ماهگی انجام می شود و در صورت عدم پاسخگویی کودک به این درمان ها، کاشت حلزون انجام می شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر انجام صحیح و کامل مراحل غربالگری تا مراحل تشخیص و درمان، خاطرنشان کرد: با تعامل و همکاری بیشتر با معاونت بهداشتی دانشگاه، نظارت بر پایگاه های غربالگری شنوایی در استان انجام می شود. موثرتر باشد

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا