سلامت و تندرستی

تایید توانایی جسمی زائران حج ۱۴۰۲ سختگیرانه خواهد بود

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: توان جسمانی زائران برای رفتن به حج 1402 با حساسیت ویژه و بر اساس دستورالعمل مکتوب انجام می شود.

به گزارش مجله زنده خبری، دکتر پیرحسین کولیوند در همایش توجیهی و آموزشی حج و اربعین 1402 اظهار کرد: شرایط کار در عملیات حج و حج خاص است و با تفکر آسیب شناسی سال قبل را انجام خواهیم داد و بر اساس آن، برای سال جدید برنامه مدونی خواهیم داشت.

کولیوند همچنین گفت: پزشکانی که به حج اعزام می شوند باید روحیه جهادی داشته باشند; زیرا ممکن است چند برابر بیشتر از آنچه از آنها انتظار می رود کار و فعالیت وجود داشته باشد. این پزشکان باید برنامه ریزی کنند تا در مدت زمان مشخصی خدمات حج را ارائه کنند و اگر کسی فکر می کند مشکلی برایش پیش آمده است از قبل اعلام کند زیرا امکان اضافه شدن یک نفر دیگر به حج و هلال احمر وجود ندارد. تیم پرستش

رئیس هلال احمر در ادامه توضیح داد: موضوع دوم بررسی های زائران است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امسال تمرکز بیشتری روی هوشمندسازی فعالیت ها خواهد بود و بسیاری از کارهای دستی در برگزاری امتحانات باید به گونه ای انجام شود که دین حاجیان بر گردن ما نیفتد. اعزام زائران باید به درستی و بر اساس دستورات خاص و مدون پزشکی و با توجه به ضوابط توانایی جسمانی زائر برای انجام عملیات حج انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ کولیوند خاطرنشان کرد: آموزش زائران قبل از حج باید به درستی انجام شود و علاوه بر آن تقویت و توسعه یابد تا زائران خطرات را بشناسند و با آن مقابله کنند.

وی در پایان تاکید کرد: آسیب های حج سال گذشته باید به صورت آماری و در جلسات توجیهی رسیدگی شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا