برترینهای کسب و کارعمومی

برای مصارف کشاورزی از کدام تیلر شخم زن استفاده کنیم ؟

تیلر کشاورزی چیست؟

تیلر نوعی تراکتور در ابعادی کوچکتر می باشد که تقریبا تمام قابلیت های تراکتور را در مقیاسی کوچک تر دارد و عملیات کاشت، داشت، برداشت را انجام می دهد و در صنعت باغداری و کشاورزی استفاده می گردد. از ویژگی های بارز تیلر کشاورزی و مزرعه می توان به قیمت مناسب، سرعت بالا، جابجایی راحت، تعمیر و نگهداری آسان، امکان نصب ادوات مختلف اشاره کرد. صدا و لرزش پایین تیلر باعث فشار کم در اپراتور می گردد. تیلرها دارای برندهای متنوعی بوده و در شرکت پرشیا دیزل (بازرگانی ضرغامی) طبق لیست زیر به شما عزیزان قابل ارائه می باشد:

انواع تیلر کشاورزی بنزینی و دیزلی (گازوئیلی)

  • تیلر کشاورزی BCS
  • تیلر کشاورزی Hyundai
  • تیلر کشاورزی Kubota
  • تیلر کشاورزی Mitsubishi
  • تیلر کشاورزی Yanmar
  • تیلر کشاورزی Kama
  • تیلر کشاورزی Weima
  • تیلر کشاورزی Mitsuku
  • تیلر کشاورزی Diamond

مشخصات فنی تیلر باغی و کشاورزی

فروش انواع ادوات کشاورزی از جمله تیلر تراکتور و مزرعه، در کنار معرفی بهترین تیلرهای کشاورزی و باغی که در ادامه به بررسی انواع آن می پردازیم. جهت اطلاع از نحوه خرید و قیمت  کولتیواتور کاما لطفا کلیک کنید.

انواع تیلر باغی و کشاورزی

تیلر ها از لحاظ نحوه روشن شدن در دو نوع هندلی و استارتی عرضه می شوند. نوع هندلی با کشیدن طناب هندل روشن می شود، در مدل های استارتی توان از طریق باتری تامین می شود. چرخ های تیلر کولتیواتور در اندازه های 8-400، 10-400 و 12-500 با توجه به نوع کاربری موجود می باشند.

انواع برند تیلر باغی و کشاوزری تیلر Weima

WM1200BE 188             12 اسب استارتی   دیزلی      فرمان جدید          کاوردار    چرخ 12*500

WM1100BE 186             9 اسب    استارتی   دیزلی      فرمان جدید          –           چرخ 12*500

WM1100AE 178             7 اسب    استارتی   دیزلی      فرمان قدیم           –           چرخ 10*400

SKN1000 NA      5.5 اسب دیزلی      گیربکسی             –           –           چرخ 8*400

WM900C           5.5 اسب دیزلی      تسمه ای –           –           چرخ 8*400

SKN1000 N        7 اسب    بنزینی     گیربکسی             –           –           چرخ 8*400

WM900             6.5 اسب بنزینی     تسمه ای –           –           چرخ 8*400

WM600             6.5 اسب بنزینی     تسمه ای –           –           چرخ 8*400

تیلر Diamond آبی

1200BE 188        12 اسب استارتی   دیزلی      فرمان جدید          کاوردار    چرخ 12*500

2186     9 اسب    استارتی   دیزلی      فرمان جدید          کاوردار    چرخ 12*500

1100AE 178       7 اسب    استارتی   دیزلی      فرمان جدید          کاوردار    چرخ 10*400

1000 NA            5.5 اسب دیزلی      گیربکسی             –           –           چرخ 8*400

1000 N 7 اسب    بنزینی     گیربکسی             –           –           چرخ 8*400

900       6.5 اسب بنزینی     تسمه ای –           –           چرخ 8*400

تیلر KAMA

KDT910KE         9 اسب    استارتی   دیزلی      فرمان جدید          –           چرخ 12*500

تیلر چیست و چه تفاوتی با کولتیواتور دارد؟

کولتیواتورها، تیلر های دوچرخی هستند که برای خاکورزی زمین های شالیزار و مرطوب و باغ ها به کار می روند. به علت رطوبت بالای زمین های شالی، تردد تراکتور های چهارچرخ باعث فشرده شدن خاک شده و رشد گیاه و هوادهی خاک را با مشکل مواجه می کند. هنگام انجام عملیات خاکورزی شالیزار با کولتیواتور، چرخ های حرکت آن باز شده و به جای آن تیغه های دوار نصب می گردد. حرکت این تیغه ها باعث برش خاک می گردد.

این عمل باعث سستی خاک شده و ریشه های باقی مانده از کشت قبلی را قطع می کند. استفاده از تیلر در زمین های باغی به علت جابجایی راحت و مانوور بالا در بین درختان و کارایی خوب، بسیار متداول بوده و به همین دلیل به تیلر های قابل استفاده در باغ، به کولتیواتور باغی معروف شده اند. به طور کلی تیلر ها در دو نوع دیزلی (گازوئیلی) و بنزینی موجود می باشند که نوع دیزلی برای فعالیت های سنگین و وسیع و نوع بنزینی برای کار های سبک و زمین های کوچک مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع تیلر باغی و کشاورزی و مزرعه

توان این ماشین های پرکاربرد بین 5 تا 12 اسب بخار می باشد که با توجه به نوع موتور و گیربکس مورد استفاده، این توان متغیر به دست می آید. با اضافه نمودن قطعات و تجهیزات مختلف به تیلر کولتیواتور استفاده های متعددی می توان از این وسیله کرد. از جمله موارد پرکاربرد، نصب تیغه های روتیواتور جهت وجین و سله شکنی، خرد کردن کلوخ و پوشاندن بذر های کشت شده، اتصال تریلی جهت حمل بار، نصب سمپاش، پمپ آب، ابزار تسطیح و ماله کشی، نهر کن و گاوآهن می باشد.

تفاوت تیلر کولتیواتور و تراکتور دو چرخ

در نگاه کلی این دو دستگاه شبیه به هم هستند اما در کارایی و قابلیت متفاوت از هم عمل می کنند.

در تیلر کولتیواتور چرخ ها باز شده و تیغه های کولتیواتور به جای آن ها بسته می شوند، با حرکت محور چرخ، تیغه ها نیز به گردش در می آیند و خاک را زیر و رو می کنند. در واقع سرعت خاک ورزی به سرعت حرکت تیلر بستگی دارد.

مزیت تراکتور دو چرخ در این است که برخلاف تیلر های رایج احتیاجی به باز کردن چرخ ها و بستن تیغه کولتیواتور ندارد. عملکرد تراکتور های دو چرخ مانند تراکتور بوده و تیغه های روتیواتور یا روتاری از طریق یک واسط به خروجی PTO که پشت دستگاه است وصل می شود تا توسط آن عملیات خاک ورزی و زیر و رو کردن خاک با قدرت و کنترل بیشتری اتفاق بیفتد. این کار امکان شخم زدن درجا و کنترل شده را در اختیار کاربر قرار داده و باعث نرم شدن بهتر خاک می شود.

همچنین در برخی از تراکتور های دو چرخ قابلیت چرخش فرمان تا 180 درجه وجود دارد، به گونه ای که موتور دستگاه پشت آن قرار گرفته و خروجی PTO جلوی دستگاه قرار می گیرد. این امر امکان بستن ترانسمیشن روغنی و شانه برش به جلوی دستگاه را فراهم می کند تا از آن به عنوان دروگر نیز استفاده گردد. در تراکتور های دوچرخ به وسیله اهرم، فرمان را به طرف بالا و پایین نیز می توانید حرکت دهید. تراکتور های دو چرخ دارای صدا و لرزش کمتری می باشند و باعث راحتی بیشتر اپراتور می شود. برای خرید تیلر کولتیواتور یا تراکتور دو چرخ باید به نیازتان، مساحت و بافت زمین توجه نمایید.

تفاوت تیلر ها از نظر نوع سوخت

همانطور که گفته شد تیلر از نظر نوع سوخت در دو نوع دیزلی (گازوئیلی) و بنزینی تولید می شود. تیلر گازوئیلی نسبت به تیلر بنزینی قدرت بالاتر و همچنین مصرف و هزینه سوخت کمتری دارد. تیلر بنزینی برای زمین های کوچک و کارهای سبک مناسب است و قیمت آن نسبت به تیلر گازوئیلی کمتر می باشد. هزینه نگهداری و تعمیر تیلر دیزلی بسیار پایین تر از تیلر بنزینی می باشد.

نحوه انتخاب تیلر باغی مناسب

تیلر باغی از پرکاربردترین و عمومی ترین ادوات کشاورزی است که به علت مکانیزم نسبتا ساده اش، طراحان و سازندگان در برند های مختلفی اقدام به تولید و عرضه آن در سراسر جهان نموده اند. سطح کیفیت موتور و لوازم و قطعات جانبی، توان و قیمت دستگاه از عوامل اصلی در انتخاب تیلر مناسب می باشد. به دلیل تنوع بالای این محصول و عدم شناخت کافی مصرف کنندگان و کشاورزان، بخشی از عرضه کنندگان اقدام به تولید محصولات نامرغوب با قیمت پایین می نمایند که در نهایت نارضایتی کشاورزان را به خاطر صرف هزینه های مضاعف و عدم کارایی به همراه دارد.

در این راستا شرکت پرشیا دیزل با در نظر داشتن اصول ایمنی و ارگونومیکی و همچنین مباحث تخصصی مکانیک خاک زمین های کشاورزی ایران، اقدام به عرضه محصولاتی با کیفیت بالا با مناسب ترین قیمت جهت کسب حداکثر رضایت مشتریان عزیز نموده است تا بتواند نام پرشیا دیزل را که همواره مترادف با کیفیت محوری و حسن همکاری بوده، در بالاترین سطح بازار های داخلی و خارجی حفظ نماید.

نحوه انتخاب بهترین تیلر کشاورزی

  • مساحت زمین: یکی از معیارهای بسیار مهم در انتخاب تیلر میزان وسعت زمین زراعی است، با توجه به مساحت زمین نوع و مدل تیلر کشاورزی را انتخاب نمایید. به عنوان مثال برای زمین های زیر 5000 متر مربع تیلر 7 اسب بنزینی توصیه می شود و در زمین های بالای 5000 متر، پیشنهاد ما استفاده از تیلر گازوئیلی است.
  • کاربرد دستگاه تیلر: دستگاه تیلر انتخابی باید مناسب با نوع کار در زمین باشد، اگر کار سبک است از دستگاه تیلر دستی و بنزینی و اگر کار سنگین است، از دستگاه دیزلی استفاده نمایید. به عنوان مثال اگر کشاورز می خواهد از تیلر علاوه بر خاکورزی برای جابجایی بار نیز استفاده کند پیشنهاد ما استفاده از تیلر های 9 اسب دیزلی و 12 اسب دیزلی است که قدرت زیادی داشته و برای بارکشی هم مناسب می باشند.
  • قدرت و توان: قدرت تیلر کشاورزی باید متناسب با نیازتان باشد، مثلا باغداران از تیلر هایی با قدرت کمتر از 9 اسب بخار و کشاورزان برای زمین های زراعی از تیلر های بالای 9 اسب بخار می توانند استفاده کنند. هر چقدر تیلر توان بیشتری داشته باشد به طبع چثه آن هم بزرگتر بوده و در نتیجه کنترل و هدایت آن سختر و مانوور آن پایین ترمی باشد. از این رو انتخاب تیلر سنگین در باغ که احتیاج به مانوور بالایی دارد می تواند برای کاربر ایجاد سختی و خستگی کند، لذا انتخاب تیلر متناسب با نیاز و نوع کاربری آن توسط کشاورزان بسیار حائز اهمیت است.
  • سوخت دستگاه: سوخت دستگاه تیلر کشاورزی بنزینی یا دیزلی است و باید متناسب با نیازتان تهیه گردد. لازم به ذکر است که هزینه سوخت بنزینی از دیزلی بیشتر بوده ولی نگهداری آن آسان تر می باشد.
  • سیستم انتقال نیرو: انتقال نیرو در تیلر ها به دو صورت کوپل مستقیم یا تسمه صورت می گیرد. به این نکته توجه نمایید، انتقال در مدل تسمه ای ضعیف تر از مدل کوپل مستقیم است. پس متناسب با نیرو مورد نیاز تیلر را انتخاب نمایید. به عنوان مثال در زمین هایی که خاک آن سفت بوده و یا شیبدار است استفاده از تیلر های گیربکسی انتخاب بهتری بوده و در زمین هایی که متراژ کمی دارند و فاصله بین درختان کم است و همچنین خاک آن نرم است، استفاده از تیلر های تسمه ای می تواند مناسب باشد.

این عوامل در انتخاب نوع و مدل تیلر دخیل بوده، پس قبل از خرید، ویژگی های زمین زراعی را شناسایی کنید. بعد اقدام به خرید نمایید.

دکمه بازگشت به بالا