برترینهای کسب و کارعمومی

روی دیگنیتی چه موتوری نصب شده است؟

بررسی تخصصی ماشین دیگنیتی + شرایط فروش اقساطی دیگنیتی بهمن موتور

کراس‌اوور دیگنیتی محصول جدید گروه بهمن بوده که در حقیقت یک خودرو چینی به نام دانگ فنگ ix5 است که با نام دیگنیتی به بازار عرضه می‌شود. این کراس‌اوور ابعاد و اندازه نسبتا بزرگی دارد و در دسته کراس‌اوورهای سایز متوسط رده بندی می‌شود. محصولات دانگ فنگ حضور گسترده‌ای در کشورمان دارند و تقریبا هرکدام از خودروسازان یک یا چند محصول از خودروسازی بزرگ دانگ فنگ را مونتاژ و عرضه می‌کنند.

دانگ فنگ H30 کراس، دانگ فنگ ریچ و حال دانگ فنگ ix5 یا کراس‌اوور دیگنیتی بخشی از این محصولات هستند. نزدیک‌ترین رقیب کراس‌اوور دیگنیتی در بازار را باید چری تیگو 7 بدانیم. همانند بسیاری از خودروهای چینی ساخته شده طی چندسال اخیر، کراس‌اوور دیگنیتی نیز به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز است اما استفاده از جعبه دنده اتوماتیک با ضرایب پیوسته، این خودرو را در دسته کراس‌اوورهای اقتصادی قرار می‌دهد. بهمن موتور قصد دارد بزودی نسخه کامل تری از دیگنیتی را به نام دیگنیتی پرستیژ در طرح فروش اقساطی دیگنیتی روانه بازار کند.

بررسی دیگنیتی

در زمان بازگشت تحریم‌های صنعت خودروسازی و به دنبال آن ممنوعیت واردات خودرو به کشور، شاهد غیبت طولانی خودروهای نسل جدید در بازار کشور باشیم، اما شرکت‌های خودروساز داخلی هرکدام به نوبه خود در تلاش هستند تا خلاء بوجود آمده در بازار کشور را جبران کرده و با ارائه محصولات جدید مونتاژی به بازار، شوک برقی و تنفس مصنوعی به پیکر نیمه جان بازار خودروی کشور بدهند.

بهمن موتور به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ داخلی، عرضه محصولات جدیدی همچون دیگنیتی را در دستور کار خود قرار داد که در واقع همان خودروی چینی دانگ فنگ ix5 بوده و حالا با نامی جدید، به عنوان یک خودروی کراس‌‌اوور سایز متوسط به بازار عرضه خواهد شد و در مقابل محصولاتی همچون چری تیگو 7 قرار خواهد گرفت. دیگنیتی برخلاف رقیب خود چری تیگو 7، به عنوان یک خودروی کراس‌اوور اسپرت معرفی شده است، درحالی که چری تیگو 7 را به عنوان یک خودروی کراس‌اوور لوکس چینی می‌شناسیم و این دو ویژگی با توجه به طراحی بیرونی و داخل کابین و مقایسه آنان با یکدیگر، بخوبی قابل تشخیص است.

داخل دیگنیتی

خودروی دیگنیتی با ظاهری تهاجمی و سقفی شیب‌دار توسعه یافته و در داخل کابین هم غربیلک فرمان D-Cut اسپرت به چشم می‌خورد. خودروی دیگنیتی طول کلی 4685 میلیمتر، عرض 1865 میلیمتر، ارتفاع 1645 میلیمتر و فاصله بین دو محور 2790 میلیمتر دارد که با تمامی تجهیزات خود به وزن حدوداً 1570 کیلوگرمی رسیده و برای حرکت دادن آن یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر به خدمت گرفته شده است. ابعاد این خودرو بزرگ‌تر از چری تیگو 7 است که می‌تواند فضای کابین بیشتری در اختیار سرنشینان قرار دهد. با این حال در خصوص طراحی داخل کابین گفتیم که خودروی دیگنیتی بیشتر از همه به طراحی اسپرت داخل کابین توجه داشته است، در صورتی که خودروی چری تیگو 7 با روکش های چرمی داخل کابین و الگوهای طراحی، احساس سواری با یک خودروی لوکس و راحت را به شما منتقل می‌کند.

طراحی دیگنیتی

چهره دیگنیتی از نظر ظاهری در سگمنت کراس‌اوور کوپه قرار می‌گیرد و باید آن را به عنوان اولین کراس‌اوور کوپه بازار بدانیم. خودرویی که از نظر ظاهری بسیار جذاب است و خطوط بکار رفته روی بدنه و همچنین شیب پایانی سقف، می‌تواند نظر مخاطب را به سرعت جلب کند. برای یادآوری باید بگوییم که دیگنیتی دقیقاً در سگمنت مشابه خودروی معروف بی ام و X4 قرار می‌گیرد. هنگام خرید اقساطی دیگنیتی به مشخصاتی که در ادامه آورده ایم دقت کنید.

مشخصات دیگنیتی

برای تامین نیروی مورد نیاز این خودروی بیش از 1.5 تنی، پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری مورد استفاده قرار گرفته است که به لطف استفاده از توربوشارژر می‌تواند خروجی قدرت 148 اسب بخاری در محدوده 5600 دور بر دقیقه و خروجی گشتاور 220 نیوتن متری در محدوده 1800 دور بر دقیقه تولید کند. باتوجه به جعبه دنده اتوماتیک CVT نصب شده بر روی دیگنیتی، پیشرانه توربوشارژر دیگنیتی می‌تواند مصرف سوخت 10.4 لیتری در شهر، مصرف سوخت 5.4 لیتری خارج از شهر و به صورت ترکیبی، مصرف سوخت 7.5 لیتری به ازای کارکرد 100 کیلومتری داشته باشد، هرچند این میزان سوخت مصرفی در شرایط کاملاً استاندارد خودرو و جاده بدست آمده است که در استفاده‌های واقعی مصرف سوخت بالاتری تجربه خواهید کرد.

مشخصات فنی دیگنیتی

نام خودرو     دیگنیتی

کشور سازنده    چین

سال (طراحی)    2018

موتور    4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور    1498 سی سی

تنفس موتور     توربوشارژ

انتقال نیرو    دیفرانسیل جلو

حداکثر قدرت   148 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور    220 نیوتن متر در 1800 دور در دقیقه

جعبه دنده  CVT

شتاب 0 تا 100

نتیجه تست شتاب

حداکثر سرعت    185 کیلومتر در ساعت

وزن               1570 کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)    4685 طول – 1865 عرض – 1645 ارتفاع

فاصله بین دو محور     2790 میلیمتر

مصرف سوخت

  • داخل شهر
  • خارج از شهر
  • ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • میزان تولید CO2
  • استاندارد امنیت
  • 10.4 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 5.4 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 58 لیتر
  • یورو 5

امکانات و تجهیزات دیگنیتی

در بخش ایمنی، خودروی دیگنیتی به کیسه هوای ایمنی جانبی و سرنشینان جلو مجهز شده و همچنین از تجهیزات متنوع و پیشرفته‌ای همچون ترمز ضد قفل ABS به همراه سیستم الکتریکی توزیع نیروی ترمزی EBD، سیستم‌های کنترل کشش ATC و TRC و ASR و TCS، سیستم کمکی ترمز EVA -BA – BAS – EBA و همچنین سیستم کنترل پایداری الکتریکی خودرو ESC بهره‌مند شده است. علاوه بر این می‌توان به سیستم کنترل حرکتی خودرو در سراشیبی، سیستم کمک حرکتی خودرو در سربالایی، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، صندلی کودک ایزوفیکس، سیستم ترمز خودکار، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک ها، چراغ های مخصوص روز و همچنین تعداد زیادی تجهیزات رفاهی و کاربردی دیگر اشاره داشت که جزییات آن را می توانید در صفحه مخصوص دیگنیتی، در مشخصات فنی مشاهده کنید.

امکانات دیگنیتی

کیسه هوا       ایربگ های راننده، سرنشین جلو و جانبی

سیستم صوتی    سیستم مولتی مدیا با قابلیت اتصال به بولوتوث دارای سیستم رهیاب/ ناوبری – صفحه نمایش لمسی 25/10 اینچی دارای پورت های AUX و USB -6 عدد بلندگو

ترمز و پایداری   ترمز ضد قفل ABS به همراه سیستم الکتریکی توزیع نیروی ترمزی EBD – سیستم‌های کنترل کششATC و TRC و ASR و TCS – سیستم کمکی ترمز EVA – BA – BAS – EBA – سیستم کنترل پایداری الکتریکی خودرو ESC

دیگر امکانات

سیستم کنترل حرکت خودرو در سراشیبی HDC – سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی HAC – سیستم ایمنی برخورد با مانع شیشه بالابر و سانروف – دوربین ثبت کننده رانندگی Driving Recorder – حالت رانندگی نرمال، اسپرت و زمستانی – سیستم ضد سرقت الکترونیکی Immobilizer – اتصال صندلی کودک ISOFIX – ترمز پارک برقی EPB به همراه سیستم توقف خودکار (Auto Hold) – کمربندهای ایمنی پیش کشاننده صندلی های جلو – سیستم نمایش لحظه ای فشار باد تایرها TPMS – فرمان چرمی و مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی مدیا – سان روف پانوراما دو قسمتی به همراه سیستم ایمنی برخورد با مانع – درب الکتریکی صندوق عقب – دوربین عقب – سیستم تشخیص مانع (سنسور پارک عقب و جلو) – دوربین 360 درجه برای سهولت پارک – شیشه های Privacy درب های ردیف دوم و عقب – پوشش چرمی صندلی ها – صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت – استارت دکمه ای – سیستم هوشمند ورود بدون کلید Keyless Entry – آینه های جانبی برقی به همراه چراغ خوشامدگویی و گرمکن – چراغ های مه شکن جلو و عقب – چراغ های روشنایی در روز Day Light – سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل Follow me home – چراغ های جلو و عقب به همراه سیستم تنظیم اتوماتیک ارتفاع نور چراغ های جلو – روشنایی خودکار چراغ های جلو Auto Light – سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک (لمسی) به همراه دریچه مجزا برای سرنشینان عقب – تثبیت کننده سرعت خودرو (کروز کنترل) – 3 عدد خروجی 12 ولت دو عدد خروجی USB ردیف جلو و عقب – مجهز به رینگ آلومینیومی 18 اینچی – برف پاک کن اتوماتیک جلو به همراه سنسور باران – درب باک الکتریکی

رقبای دیگنیتی در بازار

همانطور که گفتیم، نزدیک‌‌ترین رقیب کراس‌‌اوور دیگنیتی در بازار کشور را می‌توان کراس‌اوور لوکس مدیران خودرو، یعنی چری تیگو 7 معرفی کرد که در بخش فنی شباهت نزدیکی به یکدیگر دارند. همانند بسیاری از خودروهای چینی ساخته شده طی چند سال اخیر، کراس‌‌اوور دیگنیتی به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر 148 اسب بخاری مجهز شده است و در سمت دیگر خودروی چری تیگو 7 با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر قرار می‌گیرد که دقیقاً خروجی قدرت برابر با دیگنیتی بهمن موتور دارد.

شاید تنها دلیلی که شما را به خرید چری تیگو 7 ترغیب کند، جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته دوکلاچه آن در مقایسه با جعبه دنده اتوماتیک CVT کراس اوور دیگنیتی باشد، در غیر این صورت دیگنیتی به عنوان یک خودروی تازه وارد به بازار کشور شناخته می‌شود که از ابعاد بزرگ‌تری نسبت به چری تیگو 7 برخوردار بوده، امکانات بیشتری در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و همچنین ظاهری جذاب‌تر و به روزتری نسبت به خودروی چری تیگو 7 دارد.

خودروی دیگنیتی تنها یکبار تابحال توسط بهمن موتور پیش فروش شد که با قیمت 760 میلیون تومان تحویل داده شد اما بلافاصله در بازار آزاد با قیمتی نزدیک به 1 میلیارد تومان قیمت گذاری شد. قیمتی بسیار بالا که سود زیادی را به جیب دلالان روانه می کند. باید دید که آیا با بهمن موتور در پیش فروش های آتی می تواند قیمت این خودرو را در رنج 760 میلیون تومانی نگه دارد یا خیر.

دکمه بازگشت به بالا