اقتصادیبرترینهای کسب و کارعمومی

طراحی فضای سبز باغ ویلا اصفهان

عوامل موثر در طراحی باغ ویلا

  • نقش آب در طراحی داخلی ویلا در شمال
  • اهمیت وجود سایبان یا آلاچیق در محوطه باغ ویلا
  • نقش گل ها و گیاهان در محوطه سازی و طراحی باغ
  • نورپردازی، جلوه ای از زیبایی در شب
  • مبلمان و اثر آن بر طراحی ویلا

نقش آب در طراحی باغ ویلا

آب عنصری آرامش بخش و زنده است. بنابراین وجود آن در فضاسازی باغ ویلا بسیار تاثیرگذار خواهد بود. استخر، حوض آب، جویبار یا ظروفی که آب از آنها سرازیر می شوند، فضای بی نظیری را به باغ خواهند بخشید.

 اهمیت وجود سایبان یا آلاچیق در محوطه باغ ویلا

به منظور بهره بردن از زیبایی و آرامش فضای باغ ، وجود سایبان یا آلاچیق بسیار مهم می باشد. قرار گرفتن آلاچیق در کنار آب و پوشش آن با گل ها و گیاهان رونده و زیبا، ترکیبی از رنگ و طراوت به فضای آلاچیق خواهند بخشید.

نقش گل ها و گیاهان در محوطه سازی و طراحی باغ ویلا در اصفهان

طراحی مغازه کوچک: گل ها و گیاهانی که برای محوطه سازی باغ انتخاب می شوند، بایستی با عوامل طبیعی و آب و هوایی محل و جنس خاک سازگاری داشته باشند. این کار به تخصص و بررسی کارشناسانه دقیقی نیاز دارد. آب و هوای اصفهان خشک و بیابانی است. به همین دلیل بایستی گیاهانی برای کاشت و طراحی فضای سبز باغ ویلا اصفهان انتخاب شوند که بتوانند خود را به خوبی با این نوع آب و هوا وقف داده و در هر فصلی زیبا به نظر برسند.

نورپردازی، جلوه ای از زیبایی در شب

طراحی داخلی خانه مسکونی:وجود منابع روشنایی در طراحی باغ ویلا ، علاوه بر ایجاد امنیت، به زیبایی بصری باغ نیز کمک بسزایی خواهد کرد. نورپردازی در آلاچیق، نزدیک درب ورودی، راهروهای عبوری در باغ، اطراف استخر و … طراحی و چیدمان یک باغ ویلا را منحصر به فرد و چشم نواز می سازد.

مبلمان و اثر آن بر طراحی باغ ویلا اصفهان

در طراحی محوطه باغ ویلا اصفهان ، برای ساخت مبلمان و استراحتگاه از ابداعات و خلاقیت های زیادی را می توان به کار گرفت. استفاده از تنه های بریده شده و کوچک درخت، سنگ، بلوک یا مبلمانی از جنس چوب، فلز یا پلاستیک که سبک بوده و در برابر باران و گرمای آفتاب مقاومت خوبی از خود نشان دهند.

روش (سبک)های طراحی باغ ویلا

طراحی باغ ویلا، همچون طراحی و نقشه کشی یک خانه از سبک های مختلفی پیروی می کند. به طور کلی در طراحی باغ و ویلا در اصفهان از یکی از سبک های زیر الهام گرفته می شود:

  • سبک مدرن: در این سبک از استخرها، چیدمان و باغچه هایی با سبک فانتزی با طرح های هندسی یا دفرمه استفاده می شود.
  • سبک کلاسیک: متریال به کار رفته در طراحی یک باغ ویلا با سبک کلاسیک، معمولا سنگ می باشد. طراحی به سبک کاخ های اروپایی و شیک، با مجسمه ها، شومینه ها و راهروهای سنگی، خواسته این نوع سبک طراحی است.
  • سبک سنتی یا روستیک: در این سبک از طراحی باغ ویلا که در طراحی باغ ویلا اصفهان طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است، از متریال چوب و خاک استفاده می شود. دیوارهای کاهگلی و پنجره های چوبی، نیمکت هایی با کنده های قطور و برکه هایی با پل های چوبی.

آنچه هر یک از این سبک ها را از دیگری متمایز می سازد نوع طراحی و متریال به کار رفته در ساخت آنها است. در طراحی باغ ویلا اصفهان، انتخاب سبک محوطه سازی به سلیقه و نظر کارفرما بستگی دارد.

طراحی باغ ویلا سنتی

مزایای طراحی باغ ویلا

طراحی و محوطه سازی باغ ویلا دارای مزیت های زیادی است. از جمله:

  • کمک به سلامتی جسمی و روحی: طراحی باغ ویلا و تماشای فضای سبز، گل ها و گیاهان زیبا، مناظر طبیعی و استشمام هوای تمیز و تازه برای بازسازی جسم و روح انسان بهترین گزینه خواهد بود.
  • زندگی در محیطی با امکانات کامل: با محوطه سازی و طراحی باغ ویلای خود، آن را به محیطی با امکانات کامل تبدیل می کنید. بدین ترتیب بدون هیچ محدودیتی و تا مدت زمان دلخواه اوقات خود را در آن سپری خواهید کرد.
  • امکان استفاده از امکانات بیشتر: با داشتن یک باغ ویلا، به تمام امکاناتی که در زندگی شهری از داشتن آن محروم هستید، از جمله آلاچیق، برکه و … دست خواهید یافت.
  • فراهم بودن مکانی برای میزبانی: یک باغ ویلای محوطه سازی شده برای برگزاری جشن ها و مهمانی ها گزینه ایده آلی می باشد و ضیافت شما را خاطره انگیز و لذت بخش ترمینماید.

با مطالعه مقاله با نکات و مزایای طراحی محوطه باغ ویلا آشنا می شوید.

نمونه طراحی باغ ویلا حیدر آباد اصفهان

دو طراحی مختلف باغ ویلا اصفهان – نمای 360 درجه

هزینه طراحی باغ ویلا

زمان طراحی، هزینه ساخت باغ ویلای طراحی شده توسط تیم اجرایی برآورد و تخمین زده می شود. چرا که بسیاری از پروژه های طراحی شده به علت عدم تخمین قیمت و هزینه اجرا، از طراحی اولیه فاصله می گیریند.

فاکتورهایی مثل متراژ زمین، نوع متریال و مصالح به کار رفته، موقعیت مکانی ملک و فاصله آن تا امکانات، چگونگی دسترسی و عبور و مرور کارگران و ماشین های سنگین  به باغ و … از جمله مواردی هستند که درهزینه طراحی باغ ویلا و ساخت طراحی ارئه شده اثرگذار هستند و همه این ها جهت بررسی و تخمین هزینه نهایی توسط تیم طراحی مد نظر قرارداده میشوند.

اصول طراحی باغ ویلا

در طراحی باغ ویلا اصفهان، در ابتدا متراژ و ابعاد زمین مشخص شده و به ثبت می رسند. وجود یک نقشه هوایی از زمین علاوه بر آن که ابعاد زمین را به طور دقیق به نمایش می‌گذارد، شکل آن را نیز مشخص خواهد کرد. برای تعیین شکل و موقعیت باغچه ها، توجه به مسیر حرکت خورشید اهمیت زیادی دارد. با مشخص شدن باغچه ها، موقعیت قرار گیری ساختمان ویلا، زمین بازی، استخر یا حوض، راهروها و راه های ارتباطی میان فضاها معلوم می گردند. در آخر نیز با تعیین نوع متریال یا مصالح مصرفی، نوع معماری و طراحی داخل ساختمان و محوطه باغ با ظرافت و دقت بیشتری تعریف می گردد.

نمونه طراحی باغ ویلا گلدشت اصفهان

طراحی فضای سبز باغ ویلا

طراحی فضای سبز در محوطه باغ ویلا جزء اصلی ترین بخش های طراحی باغ ویلا به حساب می آید. در این مورد، نه تنها زیبایی که میزان دوام، ماندگاری و کاربردی بودن گل ها و گیاهان نیز مد‌نظر قرار داده می شوند. با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی باغ، نوع سبک ساخت و ساز داخلی و سلیقه کارفرما گل ها و درختان متناسب تعیین می شوند.

تیم مهندسی کوبیسم، با بیش از یک دهه سابقه فعالیت در زمینه طراحی باغ و ویلا در اصفهان، در پروژه های ساخت باغ ویلا اصفهان و در پیاده سازی آنچه خواسته شما است، همراهیتان خواهد کرد. شما با تکیه بر دانش، تخصص و تجربه این تیم حرفه ای و کاربلد، می توانید از صفر تا صد پروژه های طراحی باغ اصفهان را با خیالی آسوده، به آنها بسپارید

دکمه بازگشت به بالا