برترینهای کسب و کارعمومی

عیب یابی آیفون تصویری

عمده موارد بروز اختلال در کارکرد آیفون تصویری چیست؟

آیفون تصویری از جمله دستگاه هایی است که به دلیل پیچیدگی و حساسیت قطعات آن در صورت بروز اختلال در کارکرد در مرحله نخست باید عیب یابی آن به صورت کاملا تخصصی انجام شود زیرا از جمله مراحلی است که انجام آن توسط تکنسین، نیاز به دانش و تجربه کافی دارد و چنانچه کار تعمیر یا عیب یابی آیفون تصویری را به تعمیر کاری نابلد و آماتور بسپارید. به دلیل آشنا نبودن با مدرن ترین و جدیدترین متد های تعمیر و سیستم احتمال دارد پس از تعمیر یا تعویض قطعات متعدد همچنان مشکل آیفون تصویری شما برقرار باشد و در کنار هزینه تراشی های ما زاد شما را با چالش ها و دغدغه های بیشتری روبرو کند.

البته ناگفته نماند که برندها در کارایی و کیفیت آیفون تصویری بسیار موثر می باشند اما از آنجایی که این وسیله کارایی بالایی در طول روز دارد می ‌تواند در هر برندی استهلاک و خرابی به وجود آید، امروزه آیفون تصویری در همه ساختمان های مسکونی و اداری مورد استفاده قرار می گیرد که از نظر امنیتی نسبت به آیفون های صوتی جایگاه بالاتری دارد به همین دلیل در صورت بروز مشکل ، تعمیر آن میتواند به مراتب اقتصادی تر از تعویض آن باشد.

 داشتن دانش فنی بالا تعمیرکار و یا مراجعه به  مجموعه تعمیرکاری با تجربه و متخصص می تواند مشکل آیفون تصویری شما را در سریعترین زمان با بالاترین کیفیت مرتفع سازد، در بخش زیر به عمده موارد بروز اختلال در کارکرد این محصول می پردازیم،

  • اختلال در برد تغذیه آیفون

در آیفون های تصویری برای برد تغذیه از مدل سوئیچینگ استفاده می کنند  که  روشن شدن آیفون های تصویری مربوط به این برد می باشد و هر گونه اختلال در تصویر آیفون متوجه خرابی برد تغذیه می باشد که شامل : ترانس، خازن ها و قطعات دیگر است، برای برطرف کردن مشکل می ‌توان به تعویض خازن ، تعمیر دیودی و بررسی سیم پیچ ها اقدام کرد، این عمل به وسیله مولتی متر و وصل کردن آن به دو سر سیم پیچ های اولیه و ثانویه اتفاق می‌ افتد، چنانچه صدای بوق شنیده شود خرابی میتواند از قطعه ترانس باشد.

  • عدم انتقال صدای رفت و برگشت در آیفون تصویری

یکی از مشکلات آیفون تصویری عدم انتقال صدا در بین پنل خارجی و مانیتور داخل واحد می باشد که می تواند به دلیل ؛

  1. خرابی برد در مانیتور داخلی
  2. خرابی برد اصلی در پنل
  3. قطع شدن سیم شماره ۴
  4. قطعی میکروفون و بلندگو در پنل خارجی
  5. سوختن آی سی صدا
  6. قطعی میکروفون و بلندگو در مانیتور داخلی
  7. و یا از کار افتادن خازن های مربوط به صدا باشد.
  • آیفون هیچ تصویری ندارد!

از رایج ترین نقص ها و مشکلات در آیفون های تصویری عدم وجود تصویر می باشد که این مشکل می ‌تواند به دلیل مواردی مثل؛

  • نقص در نمایشگر گوشی
  • خراب شدن برد الکترونیکی
  • قطع سیم بین گوشی و پنل
  • سوختن ترانس تغذیه
  • خراب شدن برد پاور گوشی
  • یا خراب شدن دوربین پنل یا همان چشمی باشد.

 از آنجایی که تمامی این قطعات و عیب یابی آنها نیاز به تخصص و اطلاعات فنی بالا دارد ارتباط و تماس با مجموعه مجهز ما می تواند کمک کننده باشد.

  • از پنل صدای بوق می آید

وقتی از پنل درب، صدای بوق شنیده شود در اصطلاح فنی به این حالت فید بک گفته می شود و این نوع صدای آزار دهنده در فاصله زمانی که رفت و برگشت صدا  صفر می شود به گوش می رسد و می تواند علت صدای ناخوشایند، نصب نادرست قوطی پنل هنگام جایگذاری باشد و یا پنل با فشار جا رفته باشد، صدای ورودی و خروجی خیلی زیاد را میتوان با ولوم موجود در پشت پنل تنظیم کرد و آن را کاهش داد، البته ممکن است پنل به صورت استاندارد طراحی نشده و این حالت در آن پدیدار شود.

  • درب باز کن ها عمل نمی کنند

از مرسوم ترین مشکلاتی که برای آیفون های تصویری رخ می دهد عمل نکردن دربازکن می‌باشد که می‌تواند برای شخص داخل ساختمان مشکلاتی از جمله مراجعه حضوری به دم در برای باز کردن آن را به وجود بیاورد که برای عیب یابی این مشکل باید از قفل درب بازبینی را آغاز کرد اگر چنانچه تمامی واحدها و طبقات دچار این مشکل باشند به احتمال زیاد نقص و ایراد ممکن است از تامین برق قفل یا خود قفل درب باشد چنانچه مشکل از این قسمت نبود باید تمامی واحدها از سالم بودن اتصال سیم هایfوE مطمئن شد.

  • رفع نویز آیفون تصویری

از دیگر مشکلاتی که بسیار آزاردهنده است وجود صدای خش خش و نویز در آیفون های تصویری است که ممکن است از پنل بیرونی به داخل نمایشگر یا از نمایشگر به پنل بیرونی ایجاد شود این  مشکل زمانی رخ می‌ دهد که هیچگونه صدای از پنل بیرونی به داخل واحد یا از داخل واحد به جلوی درب اتفاق نمی‌افتد، از جمله  موارد تاثیر گذار در این اختلال ؛ استفاده از سیم بدون فویل، سربندی نامناسب دو سیم مربوط به صدا یا عدم استفاده از شیلد کابل می باشند. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید .

  • حل مشکل آبی شدن صفحه آیفون تصویری.

آبی شدن صفحه نمایشگر آیفون تصویری می تواند دلایل متعددی داشته باشد که عیب یابی و تشخیص علت دقیق فقط می تواند از عهده یک تکنسین متخصص برآید، ولی به طور کلی دلایل رایجی از جمله موارد زیر در آبی شدن صفحه موثر هستند که؛

  1. سوختگی یا خرابی دوربین پنل آیفون تصویری یکی از این موارد است چنانچه دوربین گیرنده دچار مشکل شکستگی و خرابی باشد تصویری به مانیتور ارسال نمیشود برای مطمئن شدن از آسیب دوربین میتواند مانیتور های دیگر واحدها را نیز چک کنید.
  2. خرابی یا معیوب شدن مانیتور آیفون تصویری، زمانی که شخصی پشت در است ما تصویر آن را پس از زنگ خوردن پنل آیفون تصویری دریافت می کنیم اگر چنانچه مانیتور مشکل داشته باشد این ارسال با اختلال روبرو می شود و صفحه به رنگ آبی در می آید معیوب بودن مانیتور آیفون تصویری نیز می تواند یکی از دلایل آبی شدن صفحه آیفون تصویری باشد که با تعویض مانیتور می توانیم مشکل را برطرف کرد.
  3. معیوب شدن ال سی دی در آیفون تصویری: وظیفه نشان دادن تصویر بر عهده ال سی دی درون آیفون می باشد و سیگنال هایی که پنل به مانیتور می فرستد به تصویر تبدیل می شود و برای ما قابل رویت است چنانچه این برد دچار اختلال شده باشد هیچگونه سیگنالی ارسال و دریافت نمی شود و در آبی شدن صفحه نمایشگر دخیل است.
  4. مشکل در سیم کشی یا خرابی سیم ها در انتقال تصویر از پنل به مانیتور و همچنین آبی شدن صفحه نمایشگر دخیل است که از جمله موارد هزینه‌بر و زمان‌بر است و دارای حساسیت بالایی برای بازبینی می باشد، انتخاب و مراجعه به افراد کاربلد می تواند در سرعت و هزینه تعمیر سیم کشی بسیار موثر باشد.

عیب یابی آیفون تصویری در گروه تخصصی دلتابان

 در پروسه عیب‌یابی متخصص بودن تکنسین و آشنایی با متدهای تعمیر مدرن از مولفه های مهم در تعمیر اصولی آیفون تصویری می باشد که گروه تخصصی دلتابان از جمله موفق ترین کار گروه ها و موسسات فعال در زمینه سرویس، نصب و تعمیر آیفون های تصویری با هر برند می باشد که به دلیل داشتن پرسنل با تجربه و آگاه به پیچیدگی ها و سیستم این محصول تمامی پروسه عیب یابی، تعمیر یا تعویض قطعات آیفون تصویری در کوتاه ترین زمان و با بالاترین کیفیت برای کاربران و مشتریان عزیز انجام می شود و شما عزیزان می توانید از هر نقطه شهر برای دریافت خدمات و رفع مشکل تاسیساتی خود با این کارگروه و مجموعه در ارتباط باشید.

 

منبع : doorphoneservice.ir

دکمه بازگشت به بالا