برترینهای کسب و کارسلامت و تندرستی

آموزش تزیین خرما + سفره افطار و مجلس ختم

آموزش تزیین خرما + سفره افطار و مجلس ختم

این نوشته از دلبرانه در مورد تزیین خرما است ، خرما این میوه کهن و شگفت انگیز که بارها نام آن در قرآن آمده است زینت بخش بسیاری از سفره و مراسمات ایرانی و اسلامی است ، خرما در کنار زولبیا و بامیه قابل توصیه ترین و مفید ترین غذا برای افطاری ست و در مجالسی مثل مجلس ختم و ترحیم کام تلخ عزادارن را شیرین امیکند ، همچنین در سفره های و آیین های مذهبی مثل روضه ها اغلب در کنار چای دلچسب هیات سرو میشود و در مزار رفتگان ، بازماندگان را به خواندن فاتحه ای دعوت میکند .

فروشگاه انلاین خرما: برای تزیین خرما با توجه به شکل و فرم آن روش های مختلفی وجود دارد ما در این نوشته سعی میکنیم به بعضی از آنها اشاره کنیم .

به اضافه ده ها ایده جدید و مجلسی دیگر برای تزیین خرما با گردو ، شکلات ، پودر نارگیل و گل طبیعی

 از این خرما هایی که به شکل گل تزیین شده اند میتوانیم برای تزیین دیس های خرما ساده یا پر شده با مغز گردو استفاده کنیم .

 خرما کبکاب با کیفیت: شکل زیر یک نمونه زیبا از چیدن خرما درون دیس به شکل منظم و سپس تزیین آن به وسیله خرما هایی است که به روش بالا به شکل گل در آمده است. اینطوری هم دیس خرما شما زیبا و شکیل خواهد بود و هم حتی خرما های تزیین شده قابل خوردن هستند و چیزی اسراف نمی شود.

در تزیین این دیس خرما از هر دو روش بالا یعنی هم روش توپک های خرمایی و هم روش خرما به شکل گل استفاده شده است که نتیجه کار بسیار زیبا و دلنشین و رنگارنگ از آب در آمده است.

 در ادامه تزیین چند مدل دیس خرما که به روش های بالا تزیین شده اند را خواهید دید .

این هم نتیجه نهایی تزیین خرما به شکل آناناس در سفره افطار ، روش خوبی که هم زیباست هم چیزی در آن اسراف نمی شود.

 تزئین خرما شکل آناناس

 این هم یک ایده کم خرج و کم زحمت در مورد تزیین خرما در ان روشن فقط هر خما درون یک کاغذ شیرینی کوچک قرار داده شده که پس از برداشتن دست ها شیره ای نشود و احتیاجی به بشقاب و پیش دستی در پذیرایی هم نباشد این روش بخصوص در هنگام پذیرایی در مزار بسیار کاربردی است .

خواص خرما در نگاه ائمه

آنچه در مورد خرما نمیدانید!

حالا که صحبت خرما شد بد نیست کمی در مورد این میوه شگفت انگیز پربرکت بیشتر بدانید ، در در مورد خرما آمده است :

خُرما (نام علمی: Phoenix dactylifera) یا رطب گیاهی تک‌لپه‌ای و گرمسیری جزو تیره نخل‌ها است که میوه‌اش خوراکی و دارای هسته‌ای سخت و پوست نازک و طعم شیرین که به شکل خوشه‌ای بزرگ از شاخه آویزان می‌گردد و برگ‌های آن بزرگ است. ارتفاع نخل به ۱۰ تا ۲۰ متر یا بیشتر می‌رسد.

مراحل به بار نشستن درخت خرما یا همان نخل

 خرما میوه کهن

میوه خرما جزو میوه‌های سته می‌باشد یعنی تمام قسمت بریکاری آن گوشتی و حاوی مواد غذایی است. خرما از دورانِ باستان در رژیم غذایی انسان وجود داشته‌است و یکی از قدیمی‌ترین میوه‌های کشت شده توسط انسان بوده‌است.

 خرما در ایران 

مصرف سرانه خرما در ایران ۷ کیلوگرم است که میانگینی از مصرف سرانه ۲۵ کیلوگرمی استان‌های جنوبی و ۱ کیلوگرمی سایر استان‌ها می‌باشد. در ایران به‌طور سالانه، ۱ میلیون تن خرما تولید می‌شود که عمده مصرف داخلی آن در ماه رمضان صورت می‌گیرد. از میان محصول خرمای هر سال ایران، ۱۰ درصد برای صادرات به کشورهای دیگر اختصاص می‌یابد، ۵۰ درصد به مصرف داخلی می‌رسد و ۴۰ درصد هم در مراحل مختلف برداشت محصول، ضایع‌شده و از بین می‌روند.

 خرما در قرآن 

کلمه نخل و نخیل در 20 آیه از قرآن کریم آمده است، در هشت آیه نخل به تنهایی ذکر شده و در 12 آیه دیگر در جمع میوه‌هایی مانند زیتون، انار و انگور، ذکر شده است، افزون بر کلمه نخل نام نوعی درخت خرما به نام (لینه) در سوره «حشر آیه 5» آمده است، از رطب در سوره «مریم آیه 25» نیز یاد شده است، در سوره «نحل آیه 67» نوشیدنی فرآهم شده از خرما به عنوان رزق نیکو یاد شده است، قرآن کریم آدمیان را به اندیشه در خوشه‌های به هم پیچیده خرما و گونا‌گونی انواع آن فرا خوانده است (سوره رعد آیه4، انعام آیه 99، ق آیه 10)، همچنین از انسان‌ها خواسته شده از اسراف و زیاده روی جلوگیری کنند (سوره انعام‌آیه 141)، قرآن کریم باغ‌های سر سبز خرما را از آیات الهی ذکر می‌کند (سوره یس آیه 34) و از خرما به عنوان میوه‌ای بهشتی نام می‌برد.

دکمه بازگشت به بالا