برترینهای کسب و کارعمومی

تبدیل باتری ماشین به برق

بهترین مبدل برق خودرو با اینورتر ماشین کدام است؟ راهنمای خرید و نکات تخصصی برای خرید و لیست قیمت روز در این مطلب آماده شده است باما همراه باشید.

مبدل برق خودرو یا اینورتر وسیله ای است که جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می کند منبع تغذیه AC است یعنی در هر جریان قطب مثبت و منفی تغییر می کند که به آن تغییر فرکانس می گویند و واحد آن را هرتز نیز می گویند. این تبدیل باعث ایجاد برق شهری می شود و می توانید از وسایل برقی مورد نظر استفاده کنید.

یکی از سوالاتی که در این راهنمای خرید مبدل برق خودرو باید به آن پاسخ داده شود این است که به طور کلی مبدل برق خودرو چه مزایا و کارایی هایی دارد؟ لازم به ذکر است که مبدل برق خودرو معمولاً برای مصارف برق شهری استفاده می شود. البته از این دستگاه می توان در برخی کاربردهای پرکاربرد مانند تبدیل برق خودرو استفاده کرد.

در این حالت مبدل یا اینورتر خودرو 12 ولت DC را به 220 ولت شهری تبدیل می کند. در این صورت می توانید به راحتی از برق خودرو برای تامین بیشترین نور و یا برای وسایل برقی مانند لپ تاپ، شارژر و… استفاده کنید.

برای خرید باتری در تهران میتوانید به فروشگاه نکاس باتری مراجعه کنید.

مفهوم سینوسی یا شبه سینوسی

قبل شروع به توضیح راهنمای خرید مبدل خودرو باید بگوییم که سعی کنید یک مبدلی را بخرید که قدرت واقعی را نشان دهد. به بیان ساده، برخی از اینورترها به عنوان “اینورتر موج سینوسی” شناخته می شوند. این نوع دستگاه ها به هر میزان توان درج شده در مشخصات را دارند، به عنوان مثال یک اینورتر موج سینوسی 500 وات دقیقاً 500 وات توان دارد.

نوع دوم که به عنوان یک اینورتر پله ای “شبه سینوسی” شناخته می شود، می تواند نیمی از توان خروجی را داشته باشد. بنابراین اگر یک اینورتر شبه سینوسی 500 وات بخرید، می توانید انتظار داشته باشید که 250 وات برای شما کار کند.

مبدل برق خودرو چیست؟

مبدل برق صرفاً وسیله ای است که به باتری خودرو متصل می شود و نیروی خروجی آن مانند برق شهری، لوازم دیجیتال و لوازم الکتریکی (مانند تلویزیون، لپ تاپ، شارژر و غیره) را تامین می کند.

چرا خرید مبدل برق یا اینورتر باتری های خودرو ولتاژ ثابتی تولید می کنند و اکثر وسایل الکترونیکی و برقی با ولتاژ AC کار می کنند و اگر می خواهید دستگاه های AC در خودرو یا محل خود داشته باشید، بر اساس برق شهری طراحی شده است. مبدل DC به AC نیاز دارید

همانطور که می دانیم ولتاژ خودرو 12 ولت DC است. از طرف دیگر، اکثر وسایل برقی با برق 220 ولت متناوب کار می کنند. در این حالت لازم است ولتاژ 12 ولت DC را به ولتاژ 220 ولت متناوب مورد نظر تبدیل کنید. حال از آنجایی که اکثر باتری های خودروها 12 ولت و برق شهر 220 ولت هستند، به مبدل های 12 به 220 ولت نیز معروف هستند.

لازم به ذکر است که این دستگاه ها انواع مختلفی دارند. مهمترین مشخصه اینورترها توان خروجی یا توان دستگاه است. اینورترهای موجود در فروشگاه اینترنتی از 100 وات تا 3000 وات می باشد. این بدان معناست که یک اینورتر 150 وات، یک اینورتر 300 وات 500 وات و یک اینورتر 1000 و 1500 تا 3000 وات نیز موجود است.

هنگام خرید مبدل برق خودرو باید با توجه به نیاز خود و با توجه به اینکه کلیه لوازم برقی از قبیل (لامپ، پنکه، کولر، شارژر لپ تاپ و موبایل و کامپیوتر، سشوار، دریل برقی و …) همزمان چقدر برق نیاز دارید، یک اینورتر بخرید.

بهترین مارک مبدل برق خودرو

بهترین مارک مبدل برق خودرو ممکن است به دلیل تغییرات در بازار و توسعه تکنولوژی تغییر کند. در حالی که برخی از مارک‌ها به عنوان برندهای معتبر و محبوب در این زمینه شناخته می‌شوند، همچنین باید توجه کرد که نیازها و اولویت‌های شخصی ممکن است در انتخاب بهترین مارک برای مبدل برق خودرو متفاوت باشند.

به طور کلی، مارک‌های معتبری که در زمینه مبدل برق خودرو شناخته می‌شوند، عبارتند از: باسئوس [Baseus]، سارا [Sara]، کارسپا [Carspa]، کوتک [COTEK]، شیائومی [Xiaomi] و راک [Rock].

مهم است برای انتخاب بهترین مارک مبدل برق خودرو، بر اساس نیازها و اولویت‌های شخصی خودتان بررسی کنید و همچنین با بررسی نظرات کاربران و بررسی جزئیات فنی و عملکرد محصولات، تصمیم‌گیری کنید.

معرفی انواع مختلفی از مبدل های برق خودرو

مبدل با توان کم: از این مدل مبدل برق خودرو تنها می توان برای روشن کردن یک یا  دو عدد لامپ استفاده کرد و یا با استفاده از توان تبدیلی آن اقدام به شارژ کردن دیوایس ها و گوشی تلفن همراه خود نمود.

مبدل با توان متوسط: با استفاده از یک مبدل برق مدل متوسط می توان تعداد بیشتری از وسایل مورد نیاز خود را در جایی که دسترسی به منبع برق شهری وجود ندارد، روشن نماییم؛ همچون تعدادی لامپ، تلویزیون و دیگر وسایلی که می دانیم کم مصرف تلقی می شوند.

مبدل با توان بالا: با داشتن چنین مبدل هایی حتی می توان تا ۳۰ آمپر نیز از آن ها خروجی الکتریکی گرفت. از این مدل مبدل ها می شود برای روشن کردن یخچال، پروژکتور و یا حتی کولر استفاده کرد.

نکات مهم هنگام خرید مبدل برق خودرو

انتخاب نوع مبدل

  • نخستین نکته در خصوص خرید مبدل برق خودرو توجه به نوع آن می باشد که برای این مظنور توصیه می کنیم به مطالعه بخش قبلی از همین مطلب برای خود بپردازید.
  • فراموش نکنید که مبدل ها را بر اساس توان تولیدی آن ها از منبع باتری خودرو دسته بندی می کنند.
  • به همین خاطر بهتر است با توجه به توان مصرفی تک تک وسایل الکتریکی که فکر می کنید در طول سفر به کارتان خواهند آمد به سراغ خرید یک مبدل قدرتمند برای خود بروید.

توان و شدت جریان مبدل

  • نکته دوم برای انتخاب مبدل برق خودرو مربوط به توان و شدت جریان آن برایتان می شود.
  • یادتان باشد که توان یک اینورتر همیشه با واحد وانت بیان می شود و شدن جریان آن نیز بر حسب آمپر محاسبه می گردد.
  • در بخش توانی مبدل خود بهتر است با جمع وات های هر یک از دستگاه های مورد استفاده تان متوجه شوید که نیاز به چه مبدلی برای تامین انرژی الکتریکی وسایلتان از سوی باتری اتومبیل خود خواهید داشت.
  • در خصوص شدت جریان نیز همچون مورد قبل باید عمل نمایید؛ یعنی آمپر مصرفی تک تک وسایل خود را جمع زده با رسیدن به یک عدد مشخص در صدد خرید مبدلی برای تامین میزان آمپر مورد نیاز دستگاه هایتان برآیید.

اندازه کابل اتصال دهنده

  • از دیگر موارد مهمی که در هنگام تهیه کردن مبدل برق خودرویتان باید به آن توجه کنید، اندازه کابل اتصال دهنده ان به باتری خودرو می باشد.
  • برای این منظور نیاز است به یک اندازه متوسط از فاصله ای که می خواهید از باتری خودرویتان باری تامین انرژی الکتریکی آن محیط استفاده نمایید، دست یابید.
  • یادتان باشد خرید مبدل هایی با کابل های اتصالی طولانی در هنگام جمع کردن سیم آن و یا باز کردنش می تواند سبب وجود گره و یا پیچ خوردگی هایی بر روی کابل گردد!
  • اما خب از طرفی مبدل هایی با کابل های کوتاه نیز اجازه استفاده از آن ها در فواصل مناسبی از بدنه خودرو را شاید بهتان ندهند!

راهنمای نگهداری از مبدل برق خودرو

  • اولین نکته مهم در حفظ و نگهداری هرچه بهتر و بیشتر از مبدل برق خودرو این است که همیشه از آن به هنگام روشن بودن خودروی خود استفاده نمایید.
  • دومین مورد توجه به توان قابل تولید از سوی مبدل است که هیچگاه نباید به فکر گرفتن خروجی بیشتر از حد توان دستگاه باشید؛ زیرا در این حالت خطر انفجار باتری و سوختن دستگاهتان را چندین برابر کرده اید!
  • سومین نکته نیز استفاده از اینورتر خودرو در نقاط فاقد رطوبت و خیسی می باشد! فراموش نکنید که مبدل ها یک دستگاه الکتریکی هستند که قطعا در صورت تماس با هر نوع رطوبت و آبی دچار سوختگی و نابودی می شوند!
  • این نکته را نیز در عقبه ذهن خود به یاد بسپارید که استفاده از وسایل الکتریکی در محیط های مرطوب خطر برق گرفتگی از آن ها را دو چندان می کند.

برای خرید باتری دولتی روی لینک زیر کلیک کنید.

دکمه بازگشت به بالا