بهترین تشک رویا طبی مخصوص درد کمر و دیسک چیست؟

کمردرد و دیسک کمر از جمله بیماری‌های شایع در سال‌های اخیر است. ممکن است فکر کنید با خرید تشک‌های سفت می‌توانید درد خود را تسکین دهید. اما باید بدانید بهترین انتخاب، تشکی است که شما روی آن احساس آرامش و راحتی داشته باشید. اگر می‌خواهید با تشک‌های طبی مانند تشک رویا برای رفع کمردرد و دیسک کمر آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

بهترین تشک طبی مخصوص دیسک کمر چه ویژگی‌هایی دارد؟

تشک خوب باعث سلامت اندام مخصوصا ستون فقرات می‌شود. از آنجایی که افراد ۶ تا ۸ ساعت از زمان خود را به خواب اختصاص می‌دهند. بنابراین مهم است که از تشک استاندارد و با کیفیت عالی استفاده کنید. مشخصه‌های‌ یک تشک خوب به شرح زیر است:

۱. شما باید روی آن احساس راحتی و آسودگی کنید. اگر جدیدا هنگام خوابیدن احساس خوبی ندارید یعنی زمان خرید تشک جدید فرا رسیده است.

۲. در صورت سفت بودن تشک، ستون فقرات شکل طبیعی خود را از دست می‌دهد و به‌شکل ناهم‌تراز قرار می‌گیرد. پس خریدن تشک خیلی سفت همیشه هم مفید نیست.

۳. اگر عادت دارید به پهلو بخوابید، ممکن است گاهی روی شانه و لگن خود حس ناخوشایندی ایجاد شود. اگر این موضوع باعث اذیت شما شد حتما تحت نظر پزشک متخصص از تشک طبی استفاده کنید.

اکثر پزشکان و متخصصان به افراد مبتلا به مشکلات کمر، توصیه می‌کنند از تشک‌ مخصوص کمردرد و دیسک کمر استفاده کنند. استفاده از فنربندی متصل و منفصل در تشک‌های نرم و طبی باعث بهبود عده زیادی از بیماران شده است.

آیا استفاده از تشک خوشخواب برای درد کمر مفید است؟

یکی از مواردی که از زمان قدیم برای درمان کمردرد به‌کار می‌رود، استفاده از تشک‌های پنبه‌ای است. این تشک‌ها به‌دلیل استفاده از الیاف طبیعی، از نظر سفتی در سطح متوسطی قرار دارند. تشک پنبه‌ای که به هم معروف است در طی زمان سفت می‌شود؛ بنابراین لازم است سالی یکبار الیاف داخل آن تعویض شود. بهترین تشک خوشخواب طبی مانند تشک رویا اولترا 1 به‌دلیل کیفیت بالا قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی را دارد.

معرفی انواع تشک و کاربرد آن‌ها برای کمر درد

تشکی که هنگام خواب، وضعیت ستون فقرات را در راستای مناسب نگه دارد، به سر و گردن فشار وارد نکند و از نظر سفتی و نرمی در حد متوسط باشد یک تشک ایدئال محسوب می‌شود. یکی از پرفروش‌ترین تشک‌هایی که برای کاهش کمردرد و جلوگیری از ابتلا به دیسک کمر مورد استفاده قرار می‌گیرد است. استفاده از فوم چند لایه با خاصیت ضد حساسیت و ارتجاعی از نکات مثبت تشک‌های طبی است. البته فراموش نکنید که میزان تحمل سفتی تشک برای هر فرد تفاوت دارد. مثلا افراد با لگن بزرگ‌تر در صورت استفاده از تشک‌های معمولی احساس ناراحتی می‌کنند.

کاربرد تشک لاتکس برای دیسک کمر

لاتکس ماده‌ای طبیعی است که از صمغ درخت کائوچو به‌دست می‌آید. از خواص مهم این ماده می‌توان به خاصیت فنری بودن طبیعی آن اشاره کرد. تشک‌هایی که در آن‌ها از لاتکس استفاده شده قابلیت نگهداری شکل و فرم بدن شخص را دارند. خاصیت دوگانگی تشک طبی برای کمردرد از جنس لاتکس برای مشتریان بسیار جالب است. هنگامی که فرد در ابتدا روی تشک لاتکس می‌خوابد، با نرمی فوق‌العاده‌ای مواجه می‌شود. اما پس از گذشت چند دقیقه میزان سفت بودن تشک با فشار آوردن عمیق‌تر حس می‌شود. مزایای استفاده از تشک لاتکس عبارتند از:

۱. پشتیبانی کامل از بدن در هنگام خواب برای افرادی که ناراحتی‌های عضلانی دارند.

۲. وجود تعادل در سرتاسر تشک لاتکس و راحتی در عین نرم بودن آن به ستون فقرات کمک می‌کند.

۳. لاتکس که خودش یک ماده طبیعی است، برای افرادی که آلرژی دارند مشکلی ایجاد نمی‌کند.

تشک طبی لاتکس فشار را به‌صورت یکسان در سراسر آن توزیع می‌کند. بنابراین برای افرادی که از دیسک کمر و کمردرد رنج می‌برند مفید است. پیش از خرید این تشک حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

در صورتی که از کمر درد رنج می برید می بایست از نقش تشک در درد خود با خبر باشید. تشکی که ستون فقرات شما را به خوبی پشتیبانی کند درد کمر شما را بهبود خواهد بخشید. تشک های خیلی سفت یا خیلی نرم باعث ایجاد فشار بیشتر به ستون فقرات شما خواهد شد. در صورتی که یک تشک پشتیبانی کننده، تعادل مناسب را برای راحتی ستون فقرات شما و قرارگیری آن در موقعیت مناسب فراهم خواهد کرد.

بهترین مدل های برندهای مختلف که برای افرادی با کمر درد مناسب است

درزیر به معرفی برخی از بهترین مدل های برندهای مختلف که برای افرادی با کمر درد مناسب است،می پردازیم:

تشک رویا مدیکال 1

تشک رویا مدیکال 1 تشکی کاملا طبی و ساخته شده از اسفنج است به طوری که لایه های اسفنج کاملا تخصصی تولید و چیده شده است . قرار گیری لایه های مختلف اسفنج در شکل های مثلث و مربع در حفظ کارایی و شکل گیری بیشتر تشک نقش بسزایی دارد . همچنین یک لایه میکرو فنر پاکتی در وسط تشک بکار رفته است که تشک مدیکال 1 را نسبت به بقیه مدلها متمایز و کمی نرمتر می کند. نقطه قوت این تشک شکل مهندسی اسفنجها و کنار هم قرار گیری شکل جدیدی از ترکیب اسفنج و میکرو فنر است . درجه نرمی سفتی این تشک 5.5 است  و دارای 5 سال گارانتی شرکت رویا است . ارتفاع تقریبی تشک رویا مدیکال1 حدود 26 سانتی متر است.

تشک آدنیس مدل پدیک

در این محصول از ورفلکس,واترلاتکس لاتکس مموری استفاده شده است.ورفلکس ترکیبی از آب پلی اورتان و دو نوع از انواع پلی استر است که یکی از این ترکیبات موجب مطلوب ترین شکل سختی تشک و بالاترین سطح سلامت ارتوپدیک آناتومی و دیگری مانع نرم شدن بیش از حد تشک می شود. لاتکس مموری به کار رفته به علت ویژگی منحصر به فرد ارتوپدیک باعث می شود که فرد در هر حالتی که بخوابد استخوان های مهره ی کمر محافظت شده و به تمدد اعصاب شخص و خارج شدن استرس به او کمک کند.همچنین مجهز به منافذ تنفسی برای عبور جریان هوا و در نتیجه متعادل ساختن دمای بدن می باشد.تشک آدنیس مدل پدیک دارای 14 سال گارانتی است.این تشک 100 درصد طبی فول ارتوپدیک است.ارتفاع تشک 32 سانتی متر است.

تشک میترانیک مدل مدیکال

تشک سوپر طبی مدیکال شرکت میترانیک ساخته شده از ترکیب اسفنج و ریباند که ایجاد کننده حالت طبی است . تشک مدیکال با توجه به استفاده اسفنج 40 کیلویی از کیفیت بالایی برخوردار است . بدون فنر و لرزش های معمول تشک های فنری است . کاملا  ارتوپدیک و توصیه شده برای مصارف طبی است . ارتفاع تشک طبی میترانیک 20 سانتیمتر و پارچه رویه از جنس ژاکارد است . ضمانت تشک طبی میترانیک 5 سال است که شامل گود آفتادگی و تغییر شکل ظاهری تشک در طی استفاده است.درجه سفتی و نرمی این تشک 6 و نسبتا سفت است.

تشک پارمیس مدل مدیکال

تشک مدیکال پارمیس تشکی طبی اسفنجی , بدون فنر تشک های تمام طبی برای مصارف طبی , کاهش دهنده درد های ستون فقرات , کمر میباشد . اسفنج تشک مدیکال 35 کیلویی است.ارتفاع تشک 23 سانتی متر و درجه سفتی و نرمی تشک 5.5 است.این تشک دارای 5 سال گارانتی می باشد.

تشک رویال مدل طبی مدیکال

طبی مدیکال از دسته تشک های کاملا طبی و ارتوپدیک رویال می باشد ک دارای درجه سفتی 7 است. تشک طبی مدیکال مناسب برای افرادی است که نیاز به استراحت بروی سطحی کاملا سفت و طبی را خواستار هستند و به دلیل استقامت و تراکم بالای لایه های داخلی تشک طبی مدیکال تحمل وزن های بسیار بالا , حتی وزن های بالای 120 کیلو گرم را نیز دارد. پارچه رویه تشک طبی مدیکال کاملا پنبه ای و ضد حساسیت می باشد و همچنین پنبه دوزی پارچه رویه به زیبایی طراحی رویه این تشک افزوده است.

تشک طبی مدیکال دارای ازتفاع حدودا 27 سانتی متر می باشد و دیواره های تقویت شده طبی مدیکال کاملا تقویت شده است و دارای مقاومت بسیار بالایی که شکل و ظاهر تشک تحت هیچ شرایط تغییر نخواهد کرد. اسفنج و فوم به کار رفته در این تشک دارای تراکم بسیار بالایی است که سطحی کاملا سفت و در عین حال راحتی را برای خواب و استراحت شما فراهم می نماید. پیشنهاد ما به کسانی که مشکل درد کمر دارند و نیازمند تشک طبی هستند تشک طبی مدیکال می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.این تشک دارای 7 سال گارانتی است.

تشک مونسا مدل مدیکال

تشک مونسا مدل مدیکال تشک طبی است و بدون فنر است.تشک طبی کاملا سفت که از فناوری ریباند پلاس بهره میبرد . این هسته فوق العاده اجازه نمیدهد تشک شما هرگز تغییر شکل بدهد. کمتر تشک طبی است که توان تحمل وزنهای بالا را داشته باشد , اما این تشک تا نفری 140 کیلوگرم را تحمل میکند . بنابراین میتوانید با تهیه این تشک , از درد های پشت به دلیل استاندارد بالای تشک , جلوگیری نمود.گارانتی این محصول 5 سال است. این تشک درجه سفتی متوسطی دارد و ارتفاع آن 36 سانتی متر است.

تشک برن مدل تری زد

تشک تری زد برن تشکی کاملا طبی و بدن فنر است و مناسب برای افرادی است که به تشک با حالت ارتجاعی و فنری حساسیت دارند. تشک دورویه که هر دو سمت تشک قابل استفاده می باشد.دارای لایه های فوم با تراکم بالا برای حفظ راحتی و بالا بردن سطح کیفی تشک است.گارانتی این محصول 7 سال و ارتفاع تشک 27 سانتی متر است. درجه سفتی و نرمی تشک به این صورت است که یک طرف تشک 5 و سمت دیگر تشک 6 است. تشک تری زد 3Z , تشکی کاملا طبی است . در واقع بدون فنر میباشد . هسته اصلی تشک از فوم HR ساخته شده و دقیقا مطابق با توصیه پزشکان ارتوپدیک تولید شده است . به این معنی که تا 3 سانت تشک نرم است و کم کم رو به سفت تغییر میکند.

تشک اونر مدل ارتوپدیک

تشک اونر مدل ارتوپدیک تشکی طبی و دورو است که در یک سمت درجه سفتی آن 7 و در سمت دیگر تشک درجه سفتی آن 6 است و دارای پدویژه است. این تشک به کسانی که مشکل ستون فقرات دارند یا اینکه دوست دارند تشک آنها سفت باشد پیشنهاد می شود. ارتفاع این تشک 27 سانتیمتر و مدت ضمانت آن 7سال می باشد.پارچه تشک پنبه ایی با لطافت و نرمی بالا می باشد.

تشک بست مدل مدیکال

در تشک فول ارتوپدیک بست از لایه های تراز اول کالای خواب بهره برده شده است بنابراین بدون دفرمه شدن حالت  تشک میتوانید از آن در سالها بهرمند شوید.این تشک مناسب برای افرادی است که از درد کمر رنج می برند.ارتفاع این تشک 31 سانتی متر و درجه سفتی و نرمی آن 6 و نسبتا سفت است.این کار 10 سال گارانتی دارد.کمتر تشکی مناسب افراد سنگین وزن است و این تشک تا وزن 150 کیلوگرم را ساپورت می کند.

دکمه بازگشت به بالا