برترینهای کسب و کارعمومی

نکات ایمنی در برابر شوینده های خانگی

نظافت و تمیزی جزء کارهای روز مره می‌باشد که اکثر افراد در روتین زندگی خود انجام می‌دهند. حال اینکه استفاده از شوینده‌هایی که تاثیرات منفی بر روی پوست نداشته باشند از اهمیت بالایی برخوارد است. درحالیکه لکه‌های سرسخت و مقاوم مانند لکه‌های چربی، کار شستشوی سطح را دشوار کرده‌اند، ما به شما استفاده از انواع محصولات نانوسان آلمان را پیشنهاد می‌دهیم. عدم استفاده از ترکیبات کلردار نظیر بنزآلکونیوم کلراید، تری کلوزان، و… در تهیه این مواد موجب افزایش مدت زمان نگهداری و تازگی بیشتر این محصولات شده است. فروشگاه اینترنتی آقای بیز عرضه کننده محصولات شوینده بیز، بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت این شوینده‌ها را برای شما فراهم‌ می‌آورد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید و از تمامی نکات مرتبط با این محصولات مطلع شوید.

هنگام استفاده از مواد شوینده به این نکات توجه کنید

هر ساله و در آستانه نوروز، مسمومیت‌های سطحی و شدیدی در اثر استفاده نامناسب از مواد شوینده در جامعه اتفاق می‌افتد و زنان به عنوان مدیر امور داخلی منزل که بیشترین مسئولیت را در نظافت خانه برعهده دارند، آمار بیشترین موارد مسمومیت خانگی را نیز به خود اختصاص می‌دهند. آسیب‌های بهداشتی هنگام استفاده از مواد شوینده ، ممکن است در کوتاه مدت اثر چندانی نداشته باشد، اما در بلندمدت مشکلات ریوی و پوستی، عوارض چشمی و آلرژی‌های مختلف تا سرطان را به همراه دارد.

کار‌شناسان بهداشت محیط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد ترکیب مواد شوینده به مردم هشدار داده‌اند زیرا ترکیب مواد شوینده یا پاک کننده‌ها با مواد سفیدکننده در فضای کوچکی مانند حمام یا دستشویی خطرناک است. با ترکیب شوینده‌ها با سفیدکننده‌ها از فعل و انفعالات شیمیایی ترکیب این مواد، گاز کلر آزاد شده که با رطوبت مخاط دهان اسید کلریدریک ایجاد کرده که بسیار قوی و سوزاننده است و استنشاق آن در فضاهای کوچک علایم شدید تنفسی ایجاد می‌کند.

بد‌ترین شکل استفاده از پاک کننده‌ها :

بد‌ترین شکل استفاده از مواد شوینده و پاک کننده آن است که آن‌ها را با آب گرم مخلوط کنند یا از آن‌ها در محیط‌های بسته‌ای که بخار آب وجود دارد، استفاده شود.

نکات ضروری برای کاهش عوارض تنفسی و مسمومیت‌های مواد شوینده :

کار‌شناسان بهداشت محیط وزارت بهداشت برای کاهش عوارض تنفسی و مسمومیت‌ها به افراد توصیه می‌کنند که از مواد شوینده و پاک کنندهای استفاده شود که آسیب کمتری می‌رسانند، بطور مثال استفاده از پودرهای شوینده که آنزیم هم دارند، بسیار ایمن‌تر از استفاده از مواد سفیدکننده‌ای است که بخار دارد. استفاده از پاک کننده استاندارد و خودداری از مصرف مواد شوینده و پاک کننده‌ها در فضاهای بسته، از دیگر توصیه‌های کار‌شناسان وزارت بهداشت است. بخار متصاعد شده از ترکیب جوهرنمک و وایتکس بسیار برای چشم، پوست و ریه خطرناک است، بنابراین باید از ترکیب این دو ماده جدا پرهیز شود.

همچنین هنگام شست و شوی حمام و دستشویی باید از ماسک‌های محافظ استفاده شده و پنجره‌ها باز و تهویه روشن باشد تا جریان هوا برقرار شود. بسیاری از مواد ضد عفونی کننده به راحتی از ماسک‌های کاغذی عبور می‌کنند و می‌توانند موجب آسیب ریه شوند بنابراین تهویه مناسب محل، روشن کردن هواکش و بازکردن پنجره‌ها، استفاده نکردن از محلول‌های غلیظ و بستن دستمال ضخیم مرطوب روی دهان و بینی می‌تواند تا حد زیادی از بروز آلرژی‌ها و پیشگیری از این مشکلات کمک کند.

کار‌شناسان وزارت بهداشت از مردم می‌خواهند که به توصیه‌های ایمنی روی برچسب محصولات مانند پوشیدن دستکش و ماسک هنگام استفاده از محصولات سوزاننده، توجه کنند. استفاده از مواد شوینده شیمیایی ممکن است موجب تشدید بیماری‌های قلبی، عروقی و ریوی شود؛ مواد شوینده شیمیایی روی زنان باردار، افراد مسن و کودکان بیشتر آسیب رسان است. افراد هنگام استفاده از شوینده‌ها باید مطمئن شوند که استفاده، نگهداری و دفع این موادشیمیایی، مطابق با دستورالعمل سازنده است.

نگهداری از مواد خطرناک پاک کننده در مکانی دور از دسترس کودکان، محکم بستن در محصولات شیمیایی و پاک کننده‌ها و نگهداری از فرآورده‌های حاوی موادشیمیایی پرخطر در ظروف ویژه از دیگر توصیه‌های کار‌شناسان وزارت بهداشت درباره مواد شوینده و پاک کننده به شمار می‌رود. در صورت جابجا کردن مواد شوینده و پاک کننده، بقیه ماده باید به ظرف اصلی بازگردانده شود؛ هرگز نباید برچسب روی ظروف مواد شیمیایی را برداشت، اگر برچسب روی ظروف دچار پوسیدگی شد لازم است دوباره روی آن بر چسب زده شود.

بیماری های تنفسی و مشکلات بلع غذا ، دردهای شدید گلو ، بینی و چشم را از عوارض تماس با این گونه مواد شیمیایی است و این مواد باعث کاهش بینایی می شوند. سوزش مری ، تهوع ، استفراغ همراه با خون و دردهای شکمی از عوارضی هستند که هنگام تماس با مواد شوینده و پاک کننده ها در دستگاه گوارش بروز می کنند. کاهش ناگهانی فشار خون و بی حالی از دیگر عوارض تماس مستقیم و زیاد با مواد شیمیایی است ، تماس زیاد با مواد شیمیایی مشکلات پوستی ، تحریک و سوزش پوست را به وجود می آورند.

اقدام ضروری در مسمومیت‌های ریوی

اولین و بهترین اقدام برای مسمومان ریوی، خروج سریع فرد از محل سربسته و استفاده از هوای آزاد و قرار گرفتن در معرض جریان هوا است زیرا استنشاق هوای تازه، تنفس را تسهیل کرده و موجب آرامش می‌شود. همچنین استفاده از بخور به ویژه بخور سرد بسیار کارآمد بوده و خودداری از صحبت کردن نیز مفید است. ارجاع هرچه سریع‌تر آسیب دیدگان و مسمومان به پزشک یا تماس با اورژانس در این موارد ضروری است.

آسیب ناشی از مواد شوینده بر چشم

انواع مواد شیمیایی می‌توانند به چشم آسیب برسانند، مواد شوینده و رنگ بر از جمله خطرناک‌ترین مواد برای چشم به شمار می‌روند و در صورت تماس با چشم به سرعت قرنیه را زخم کرده و حتی در موارد شدید‌تر می‌توانند به سوراخ شدن کره چشم منجر شوند. مواد شوینده همچنین می‌توانند موجب ایجاد زخم‌های شدید در پلک شده و چسبندگی‌های کره چشم و پلک را به همراه داشته باشند. آسیب ناشی از این مواد ممکن است آن قدر جدی باشد که بینایی به طور کامل از بین برود بنابراین استفاده از عینک حفاظتی جهت کاهش آسیب چشم‌ها توصیه می‌شود.

اگر هنگام استفاده از مواد شوینده ، ضدعفونی ، سفیدکننده و پاک کننده ها ، مواد شیمیایی موجود در آنها به چشم پاشیده شد ، فورا چشم را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زیر شیر آب قرار داده سپس به پزشک مراجعه شود.

نکات ایمنی و بهداشتی در نگهداری و استفاده از مواد شوینده

امروزه با توجه به تنوع در تولیدات کارخانه ای مواد شوینده ، سفیدکننده و مانند آنها امور شستشو و بطور کلی تمیزکاری در خانه و یا حتی محیط های دیگر نه تنها سرعت یافته، بلکه راحت تر شده است. البته مواد طبیعی گوناگونی مانند نمک طعام، آب لیموترش، گلیسرین، سرکه سفید، جوش شیرین و… نیز وجود دارند که برای لک بری و سفید کردن مورد استفاده قرار گرفته و بسیار مفید نیز هستند، ولی برای کلیه موارد کافی نبوده لذا همه ما مجبور به استفاده از محصولات شیمیایی کارخانه ای هستیم که استفاده از آنها نیازمند رعایت نکاتی است که در ذیل به آنها اشاره می شود:

– مواد شوینده ، ضدعفونی کننده و سفیدکننده را در کمد نگهداری کنید که در آن قفل شده و قابل دسترس بچه ها نباشند.
– قراردادن موادی از این دست در کابینت های زمینی آشپزخانه، ممکن است خطرات بسیاری را برای کودکان ایجاد کند.
– اگر در خانه تان با یکی از مواد یاد شده، مشغول کار هستید و کودک شما در نزدیکی تان مشغول بازی است به هنگام ترک آن مکان حتی بطور موقتی برای جوابگویی زنگ در یا تلفن، کودک را به همراه خود ببرید.
– بر روی قوطی مواد یاد شده حتما برچسبی حاوی نام کالا و جمله «خوردنی نیست» بچسبانید.
– به هنگام استفاده از مواد شوینده از دستکش و عینک استفاده کنید، زیرا ممکن است این مواد قابل اشتعال و انفجار باشند.
– اگر از مواد سفیدکننده و انواع اسیدها استفاده می کنید، مراقب باشید که به پوست، چشم و حتی لباس شما نپاشد. در صورتی که حتی قطره ای از آن با چشم شما تماس پیدا کرد، به سرعت چشم تان را با آب فراوان بشویید.
– هنگامیکه برای شستشوی سرویس های بهداشتی از مواد فوق استفاده می کنید، حتما پنجره ای را در آن مکان باز کرده و در صورت وجود هواکش، آن را روشن کنید. در ضمن برای شستشو از آب داغ استفاده نکنید، زیرا بخارات ناشی از محلول آب داغ و مواد شوینده، سبب مسمومیت تنفسی شود.
– از کار با مواد شیمیایی قابل اشتعال در نزدیکی شعله گاز بپرهیزید، زیرا ممکن است همین بی احتیاطی سبب بروز آتش سوزی عظیمی در خانه تان شود.
– هرگز مواد شوینده مختلف را با هم دیگر مخلوط نکنید. اگر یک محصول شوینده برای پاک کردن سطحی کافی و کارساز نباشد، ابتدا با دستمال نمدار مواد قبلی را کاملا از روی سطح زدوده، سپس مواد جدید را استفاده کنید.
– هنگام کار با مواد شوینده و پاک کننده ها از استعمال دخانیات پرهیز شود.

– بهتر است مواد شیمیایی در سرویس های بهداشتی و در محلی امن و دور از دسترس کودکان قرار داده شود.

– همواره ظروف مربوط به نگهداری مواد شوینده را مورد بررسی قرار دهید تا مایعات داخل آن به خارج نفوذ نکند.

– مادران شیرده بیش از دیگر گروه ها در معرض آسیب پذیری مواد شیمیایی هستند ، این افراد باید از تماس با سفیدکننده و ضدعفونی کننده ها پرهیز کنند.

قیمت انواع شویندهBiz  در فروشگاه آقای بیز

شوینده‌ها به دلیل تنوع زیاد خود مورد توجه عموم افراد قرار گرفته‌اند؛ تنوع نوع و مدل این محصولات موجب شده است که از قیمت‌های متنوعی برخوردار ‌باشند. قیمت انواع شوینده‌ بیز «BIZ» در فروشگاه آقای بیز بر اساس مدل و حجم این محصولات متغیر می‌باشد.متاسفانه امروزه افراد سودجو نمونه‌های تقلبی این محصولات را با قیمتی بالا در بازار عرضه می‌نمایند. وبسایت آقای بیز با آدرس اینترنتی «Aghayebiz.com» با عرضه محصولات بیز با کیفیتی بی‌نظیر انتخاب نمونه مناسب را برای شما راحت و آسان کرده‌ است. جهت کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید از طریق شماره‌های درج شده با تیم مشاورین ما در تماس باشید و از مشاوره کاملا رایگان بهره‌مند شوید.

روش استفاده از انواع مواد شوینده شیمیایی

به دلیل تأثیر شوینده‌های شیمیایی بر کاهش سطح آلودگی، امروزه استفاده از این مواد رواج بیشتری پیدا کرده است. درواقع اگر به‌ صورت صحیح از این شوینده‌ها استفاده شود در زمان کوتاهی نتیجه بسیار خوبی خواهند داشت. بااین‌حال در کنار قدرت پاک‌کنندگی بالا باید به این نکته هم توجه کرد که اگر به روش صحیح از مواد شوینده شیمیایی منزل استفاده نشود، می‌تواند خطرات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد. بنابراین، بهتر است پیش از استفاده از شوینده‌های شیمیایی نحوه استفاده صحیح از هرکدام را بدانید و از مخلوط‌کردن مواد با یکدیگر خودداری کنید.

رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از مواد شوینده

باتوجه‌به مواردی که تا اینجا گفته شد، پیش از استفاده از مواد شوینده باید یک‌سری نکات را بدانید و به آن‌ها توجه کنید. در ادامه چند مورد از نکاتی که باید در هنگام استفاده از این مواد رعایت کرد اشاره خواهیم کرد:

  • برای پاک‌کردن تمام سطوح نیازی به استفاده از محلول‌های شیمیایی قوی نیست. برخی سطوح را می‌توان با محلول‌های خانگی تمیز کرد.
  • پیش از استفاده از شوینده‌های شیمیایی حتماً دستکش بپوشید.
  • مواد شوینده را با هم ترکیب نکنید؛ چراکه ممکن است ترکیب سمی ایجاد شود.
  • دقت کنید که برای استفاده از وایتکس حتماً باید آن را رقیق کنید.
  • هرگز مواد شوینده را با آب داغ مخلوط نکنید.
  • از تماس مستقیم شوینده با چشم خودداری کنید.
  • اگر بیماری یا ناراحتی ریوی دارید از این مواد استفاده نکنید.
  • هنگام استفاده از شوینده‌های شیمیایی حتماً یک دریچه را باز بگذارید تا هوای آزاد جریان داشته باشد.
  • سعی کنید هنگام استفاده از این مواد عینک‌های مخصوص به چشمتان بزنید.
  • خانم‌های باردار بهتر است از این مواد شوینده شیمیایی استفاده نکنند.
  • از استنشاق این مواد خودداری کنید.
  • بهتر است از شوینده‌های با میزان فسفات کم استفاده کنید.
  • دقت کنید که مواد شوینده شیمیایی را در کنار مواد آتش‌زا قرار ندهید.
  • مواد شوینده شیمیایی منزل را دور از دسترس کودکان قرار دهید.
  • هریک از مواد شوینده یک راهنمای مصرف دارد. پیش از استفاده به این راهنما دقت کنید.
  • اگر مشکلات پوستی دارید بهتر است از شوینده‌های شیمیایی استفاده نکنید.
  • بعد از استفاده از مواد شوینده آبکشی را به طور کامل انجام دهید.
  • می‌توانید از شرکت‌های خدمات نظافت منزل در تهران و شهرستان‌ها کمک بگیرید.

بایدها و نبایدهای استفاده از مواد شوینده شیمیایی

  • به‌هیچ‌عنوان نباید مواد شوینده شیمیایی را با یکدیگر مخلوط کنید. ترکیب دو ماده شوینده قدرت پاک‌کنندگی آن‌ها را بالا نمی‌برد، بلکه یک ترکیب سمی ایجاد می‌کند.
  • پیش از استفاده باید حتماً توضیحات درج شده روی برچسب راهنما را مطالعه کنید.
  • هنگام استفاده از مواد شوینده شیمیایی نباید محدودیتی برای جریان هوای آزاد وجود داشته باشد.
  • مواد شوینده شیمیایی را به‌هیچ‌وجه با آب داغ ترکیب نکنید.
  • شوینده‌های شیمیایی برای نقاط حساس بدن مثل پوست و چشم خطرناک‌اند. از تماس مستقیم با این مواد خودداری کنید.
  • یکی از مهم‌ترین بایدها و ضرورت‌ها که هنگام استفاده از شوینده‌های شیمیایی باید به آن توجه کنید، آبکشی کامل بعد از مصرف است. باید سطوح پاک شده را به طور کامل آبکشی کنید.

عوارض استفاده از مواد شوینده شیمیایی

  • استفاده از مواد شوینده شیمیایی منزل ممکن است بیماری‌های قلبی، عروقی و ریوی را شدت دهد. این مواد بیشترین آسیب را به زنان باردار، افراد مسن و کودکان می‌رسانند.
  • از دیگر عوارض تماس با این مواد شوینده شیمیایی می‌توان به بیماری‌های تنفسی و مشکلات بلع غذا، دردهای شدید گلو، بینی و چشم، سوزش مری، تهوع، استفراغ همراه با خون، دردهای شکمی، کاهش ناگهانی فشارخون، بی‌حالی، مشکلات پوستی، تحریک و سوزش پوست اشاره کرد.
  • همان‌طور که گفته شد یکی از آسیب‌پذیرترین قسمت‌های بدن در برابر شوینده‌های شیمیایی، چشم است. مواد شوینده و رنگ بر از جمله خطرناک‌ترین مواد برای چشم بوده و در صورت تماس با چشم به‌سرعت قرنیه را زخم کرده و حتی در موارد شدید‌تر می‌توانند به سوراخ‌شدن کره چشم منجر شوند.
  • این مواد همچنین می‌توانند باعث ایجاد زخم‌های شدید در پلک و چسبندگی‌ کره چشم به پلک شوند. گاهی حتی آسیب ناشی از این مواد ممکن است به‌قدری جدی باشد که بینایی به طور کامل از بین برود.

بنابراین، بهتر است یا منزلتان را به شرکت‌ها خدماتی بسپارید، البته قبل از هر چیز از مهارت نیروی خدماتی مطمئن شوید و بدانید که موارد و نکات ایمنی را رعایت می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا