برترینهای کسب و کارعمومی

چگونه قاب گوشی سیلیکونی را تزیین کنیم؟

آموزش تزیین قاب گوشی همراه و تزیینات کاور موبایل به چند روش جذاب و ساده

تزیین قاب سیلیکونی موبایل همراه شما با نمد بسیار آسان بوده و فقط کافی است طرح دلخوا خو را روی نمد انداخته آن را ببرید و رویه قاب یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها در کاور یا قاب گوشی است. چون بدون کاور، بدنه‌ی زیبای گوشی همیشه در معرض شکستن یا خط و خش قرار دارد. به علاوه قاب‌ها کامل‌ترین محافظت را از بدنه‌ی گوشی، لنز دوربین و حتی لبه‌های ال سی دی دارند.  برای همین همیشه دغدغه‌ی خرید قاب داریم.

اینکه چه طرحی انتخاب کنیم؟ کدام کاور بهتر است؟ جنس کاور چه باشد؟ کاور بخریم یا بامپر؟ قاب سیلیکونی بهتر است یا ژله‌ای؟ چیست؟ و هزاران سوال مشابه دیگر که ذهن‌مان را درگیر کرده‌اند.اما دست آخر فقط مشکل انتخاب طرح قاب را داریم. گاهی اوقات بعد از بررسی و کنکاش زیاد یک قاب ساده خریداری می‌کنیم. معمولاً درصد بالایی از مردم قاب‌های سیلیکونی و ژله‌ای مثل قاب سیلیکونی سامسونگ را ترجیح می‌دهند.

چون سادگی آن‌ها محدودیتی برای استفاده روزانه یا استایل‌های مختلف ایجاد نمی‌کنند. اما بعد از مدتی استفاده تغییر رنگ قاب گوشی، دردسر ساز می‌شوند. مخصوصاً اطراف قاب سیلیکونی شیائومی که خیلی زود سیاه یا قاب‌های ژله‌ای که در اثر تابش نور خورشید، زرد می‌شوند. احتمالاً تعداد بالایی از این قاب‌ها را در منزل دارید. قاب‌های سالم و محکمی که تغییر رنگ داده‌اند.  در حالی که با چند راه‌کار ساده، این قاب‌ها دوباره قابل استفاده می‌شوند. اما سوال اینجاست چطور می‌توانیم تغییر رنگ کاور را از بین ببریم؟ یا اینکه چگونه رنگ قاب گوشی را عوض کنیم؟ در ادامه قصد داریم بهترین روش‌های تزئین قاب گوشی در خانه را معرفی کنیم.

در واقع تغییر رنگ قاب گوشی، فقط یک بهانه است. خیلی از افراد عاشق بازی با رنگ‌ها و تزئین لوازم مختلف هستند. فرقی نمی‌کند چند ساله باشیم، به هر حال انجام چنین کارهای فانتزی را دوست داریم. پس اگر برای این فعالیت هنری هیجان‌انگیز آماده‌اید، وقت آن رسیده آموزش عوض کردن رنگ قاب گوشی را شروع کنیم. برای تزئین قاب گوشی در خانه روش‌های متفاوتی وجود دارد. این روش‌ها به وضعیت قاب‌تان بستگی دارد.

نکات مهم قبل از تزئین قاب گوشی

  1. قبل از هر کاری قاب را به خوبی بشورید. منتظر بمانید تا کاملاً خشک شود.
  2. پنبه را به الکل آغشته کنید. سپس به همه‌ی جا قاب بکشید تا کاملاً ضدعفونی شود..
  3. یک سمباده نازک بردارید. به آرامی روی قاب بکشید تا نقاط سیاه یا ضخیم آن رفع شوند.
  4. مجدداً قاب را با آب گرم بشورید. دقت کنید که سطح آن صاف شده باشد.
  5. در نهایت قاب را با پارچه یا حوله‌ای بدون پرز خشک کنید.
  6. بسته به نوع تزئین باید پوشش آستری مناسب آن را روی قاب اجرا کنید.
  7. قبل از استفاده از رنگ اکریلیک باید پرایمری با پایه‌ی آب روی قاب بزنید.
  8. قبل از استفاده از رنگ روغن باید پرایمری با پایه‌ی روغن روی قاب بزنید.
  9. اول سطح قاب و بعد از خشک شدن آن، لبه‌های آن را آستری بزنید.
  10. سایر روش‌ها به جز رنگ‌های مختلف نیازی به آستری ندارند.
  11. در صورت استفاده از رنگ، حتماً دو بار آن را اجرا کنید.

بعد از طی مراحل بالا و زیر سازی مناسب برای تزئین قاب به سراغ روش‌های مختلف این کار می‌رویم. بیشتر این روش های برای قاب‌های سیلیکونی ساده و ژله‌ای شفاف کاربرد دارند.

روش‌های مختلف تزئین قاب‌های سیلیکونی ساده و ژله‌ای شفاف

1. تزئین قاب گوشی با لاک

استفاده از لاک برای تزئین قاب یک روش فوق‌العاده راحت است. چون برای تزئین قاب گوشی با لاک، فقط به چند لاک با رنگ‌های مختلف نیاز دارید. پس لاک‌های دلخواه‌تان را انتخاب کنید. این کار کاملاً سلیقه‌ای است.یک ظرف مستطیلی شکل به اندازه قاب را با آب ولرم پر کنید. بهتر است برای این کار از دو رنگ لاک استفاده کنید. فقط دقت کنید که رنگ‌ها مکمل هم باشند.

 پیشنهاد ما استفاده از رنگ سفید به همراه یک رنگ دیگر است. حالا لاک‌ها را باز کنید. سپس با قلم‌مو آن‌ها را داخل ظرف آب بریزید. باید به سرعت این کار را انجام دهید. چون لاک‌ها خیلی زود خشک می‌شوند. به علاوه همه‌ی آن‌ها را در یک نقطه از ظرف بریزید. لاک به سرعت داخل آب پخش می‌شود. با استفاده از یک خلال دندان به آرامی، لاک‌ها را مخلوط کنید. رنگ لاک‌ها در کنار هم ابر و باد زیبایی ایجاد می‌کنند. مرحله‌ی بعد قرار دان قاب به آرامی و با دقت روی سطح آب است. حداقل 30 ثانیه صبر کنید. سپس قاب را از روی آب بردارید. لاک مثل یک روکش به قاب می‌چسبد. به آرامی قاب را برگردانید. سپس آن را بیشتر از یک ساعت در دمای اتاق خشک کنید. به هیچ وجه روی قاب را لمس نکنید.

2. تزئین قاب گوشی با عکس

حتماً قاب‌هایی را دیده‌اید که برای مثال عکس نوزاد، طبیعت یا خواننده‌ی مطرحی روی آن‌ها وجود دارد. استفاده از عکس برای تزئین قاب‌های شفاف بهترین روش ممکن است. کافیست عکس دلخواه‌تان را برای چاپ به عکاسی ببرید. سعی کنید سایز عکس چاپ شده و خود تصویر با اندازه کاور متناسب باشد. بعد از چاپ عکس کار سختی ندارید. فقط باید کمی صبور و با دقت باشید.

 عکس را داخل قاب شفاف‌تان تنظیم کنید. اگر عکس خیلی بزرگ است، کمی اطراف آن را قیچی کنید. اتو را به برق بزنید تا حسابی گرم شود. سپس اتوی داغ را روی عکس داخل قاب قرار داده و برای چند دقیقه آن را اتو کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که عکس کامل به قاب بچسبد. بعد از چسبیدن عکس به قاب، فوراً آن را داخل یک کاسه آب سرد بندازید.  20 الی 30 دقیقه صبر کنید. سپس قاب را بردارید. کاغذ پشت عکس کاملاً خیس شده است. اگر انگشت‌تان را به آرامی روی آن حرکت دهید، تکه‌های خیس کاغذ از تصویر جدا می‌شوند. بعد از جدا کردن تمام کاغذها، حاصل کار یک قاب فوق‌العاده خواهد بود.

روش ساده‌تر دیگری هم وجود دارد. این بار به جای رفتن به عکاسی، فقط یک پرینت رنگی از عکس روی کاغذ معمولی لازم دارید. سپس آن را هم اندازه با قاب برش دهید. دقیق جای لنز دوربین یا اسپیکر را ببرید. قدم بعدی چسباندن عکس روی کاور است. اگر کاورتان شفاف است، می‌توانید عکس را داخل آن بچسبانید.

3. تزئین قاب گوشی با رزین

رزین یکی از موادی است که برای ساخت قاب استفاده می‌شود. این مواد خاصی ارتجاعی دارد. به علاوه ظاهر شفافی دارد که جلوه‌ی زیبایی به کاور گوشی می دهد. اما با استفاده از این متریال چگونه رنگ قاب گوشی را عوض کنیم؟ برای این کار به رزین، هاردنر، چسب مایع، گل خشک، پر‌های پلاستیکی آماده و اکلیل نیاز دارید.

 قبل از هرکاری گل خشک یا پر را روی سطح بیرونی قاب تنظیم کنید. وقتی از طرح نهایی مطمئن شدید، با مقدار خیلی کمی چسب آن‌ها را به قاب بچسبانید. حالا هاردنر و رزین را به یک اندازه داخل ظرفی بریزید. سپس کاملاً با چوب بستنی آن‌ها را مخلوط کنید. در نهایت به آرامی مایع آماده را روی تزئینات بریزید. سعی کنید لایه‌ی ایجاد شده خیلی نازک باشد تا باعث حجیم شدن قاب نشود. چون یکی از ، استفاده از قاب‌های حجیم است.

 برای براق شدن قاب می‌توانید کمی اکلیل داخل رزین بریزید. اگر حبابی داخل رزین مشاهده کردید، سریع با یک سوزن آن را رفع کنید. با همان چوب بستنی سطح رزین را به آرامی صاف کنید. به هیچ وجه قاب را تکان ندهید. بلکه همان جا رزین آن را خشک کنید. برای خشک شدن باید چند ساعت صبر کنید. با دیدن نتیجه‌ی کار شگفت‌زده خواهید شد.

4. تزئین قاب گوشی با چسب‌های نواری رنگی

چسب‌های نواری رنگی، طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارند. در نتیجه می‌توانید طرح‌های دلخواه‌تان را با هم ترکیب کنید. فقط سعی کنید هارمونی رنگ و طرح را رعایت کنید. برای مثال از یک طیف رنگی استفاده کنید. از چسب‌های بدون طرح و طرح‌دار همزمان استفاده کنید. در نهایت کار سختی ندارید. فقط با دقت چسب‌ها را به اندازه برش دهید.  سپس آن‌ها را به حالت افقی یا عمودی روی قاب بچسبانید. انتهای چسب نواری را از هر دو طرف به داخل قاب ببرید تا کنده نشوند. سپس قاب را برگردانید و جای لنز دوربین، فلش دوربین، اسپیکرها و پورت را به دقت باید یک چاقوی تیز برش دهید. حالا یک کاور با طراحی خودتان دارید.

5. تزئین قاب گوشی با اکلیل

اگر قاب‌های پر زرق و برق را دوست دارید، یک ایده‌ی جذاب برای‌تان داریم. این ترفند در آموزش عوض کردن رنگ قاب گوشی، برای قاب‌های مختلف کاربرد دارد. چون سطح آن‌ها را کامل می‌پوشاند. برای این کار به اکلیل با رنگ‌بندی دلخواه‌تان، چسب چوب یا چسب مخصوص اکلیل، اسپری چسب و چوب بستنی نیاز دارید. قاب را تمیز شسته و خشک کنید. برای تزئین قاب با اکلیل دو روش وجود دارد.

روش اول با چسب روی قاب طرح‌های بهم ریخته یا منظم بکشید. اینکه چه طرحی بکشید، کاملاً به ذوق هنری‌تان بستگی دارد. اما در روش دوم با چوب بستنی تمام قاب را چسب بزنید. مرحله‌ی بعد در هر دو روش، استفاده از اکلیل است. حالا با دقت تمام اکلیل را روی چسب بریزید. سعی کنید این کار را به آرامی انجام دهید. چون ممکن است اکلیل‌ها در یک قسمت انباشته شوند و ظاهر هموار قاب را خراب کنند. همچنین می‌توانید از یک یا چند رنگ اکلیل استفاده کنید. آخرین مرحله اسپری چسب است. با این کار دیگر اکلیل‌ها ریزش پیدا نمی‌کنند. آن را از فاصله کمی دورتر به سمت قاب اسپری کنید. سپس برای خشک کردن کامل قاب، چند ساعت به آن دست نزنید.

6. تزئین قاب گوشی با اسپری رنگ

اکثر افرادی که از قاب‌های ژله‌ای یا سیلیکونی استفاده می‌کنند، ساده پسند هستند. اگر جزو این افراد هستید، این روش به دردتان می‌خورد. با اسپری مشکل را کاملاً پوشش می‌دهید. حتی می‌توانید اسپری را هم رنگ با کاور سیلیکونی‌ موبایل‌تان تهیه کنید. چون تنوع رنگ بالایی دارند. کافیست با فاصله‌ی مناسب رنگ را اسپری کنید. سپس منتظر بمانید تا خشک شود. بعد از مدتی قاب ساده و شیک‌تان آماده است.

7. تزئین قاب گوشی با رنگ روغن

نقاشی با رنگ روغن روی قاب کاملاً به خلاقیت‌تان بستگی دارد. می‌توانید نقوش خاصی روی آن ایجاد کنید. یا مانند یک تابلو نقاشی به سبک انتزاعی با رنگ‌ها بازی کنید. برای خشک شدن این رنگ نیاز به زمان بیشتری دارید. مطمئناً نتیجه‌ی کار زیبا خواهد بود.

8. تزئین قاب گوشی با رنگ اکریلیک

رنگ را داخل ظرف کوچکی بریزید. یک تکه پنبه بر دارید. پنبه را به رنگ آغشته کنید. حالا با سلیقه‌ی خودتان پنبه را به قسمت‌های مختلف قاب بزنید. الیاف پنبه طرح زیبایی روی قاب ایجاد می‌کنند. به جای پنبه می‌توانید از قلم‌مو یا حتی انگشتان‌تان استفاده کنید. رنگ‌های اکریلیک قابل ترکیب هستند. برای همین حتی اگر سه رنگ داشته باشید، از ترکیب آن‌ها رنگ‌های زیبایی بدست می‌آورید.

9. تزئین قاب گوشی با ماژیک

استفاده از ماژیک بسیار آسان است. سعی کنید ماژیکی استفاده کنید که سری نازک داشته باشد. چون با سری نازک طرح‌تان ظریف‌تر دیده می‌شود. برای طراحی با ماژیک می‌توانید از محیط اطراف‌تان الهام بگیرید. گل‌های ساده، نقوش ظروف و پارچه، طرح‌های اسلیمی از جمله این موارد هستند. در نهایت می‌توانید از شابلون یا خط کش برای پیاده کردن طرح‌تان کمک بگیرید.

10. تزئین قاب گوشی با نگین

سطح قاب را با طراحی خاص یا کامل با نگین بپوشانید. برای این تزئین به چسب مایع و نگین یا سنگ ریزه‌های براق نیاز دارید. مقدار خیلی جزئی از چسب را پشت قاب یا هر کدام از نگین‌ها بزنید. سپس آن‌ها روی قاب بچسبانید. صبر کنید تا کاملاً خشک شود.

11. تزئین قاب گوشی با برچسب و استیکر

برچسب و استیکر به راحتی روی قاب می‌چسبند. برای تزئینات بیشتر بعد رنگ کردن قاب می توانید از استیکر استفاده کنید. همچنین استیکر‌های بزرگ‌تر پشت قاب را کامل می‌پوشانند.

دکمه بازگشت به بالا