برترینهای کسب و کارعمومی

درخت گردو چند روز یکبار اب میخواد

آبیاری غرقابی چیست و چگونه انجام میشود؟

روش آبیاری غرقابی یکی از بهترین روش‌های آبیاری نهال گردو میباشد. به این دلیل که آب به لایه‌های عمیق خاک نفوذ کرده و تا مدت طولانی ریشه را مرطوب نگه میدارد. البته توجه داشته باشید که زیاده روی در این روش، آسیب زننده است. و خاک نباید مدت زیادی غرقاب بماند.

درختان را براساس سن؛ نوع رقم؛ شرایط آب و هوایی و اقلیمی و فصل و میزان بارندگی آبیاری نمایید. به طور کلی در سال 7 تا 10 هزار متر مکعب آب مورد نیاز است. برای مثال در فصل تابستان درختان را هر هفته آبیاری کنید.

حتما بخوانید: گروه اخبار اقتصادی

زمان آبیاری در اقلیم و سن و خاک مختلف

میزان آبیاری درختان گردو براساس اقلیم؛ آب وهوا و سن درخت تعیین میشود. برای تعیین زمان دقیق آبیاری نیز لازم است بدانید اگر درخت گردو در زمان مناسب آبیاری نشود. و یا در آبیاری زیاده روی کنیم، درختان از بین خواهند رفت. از این رو بررسی درست خاک برای آبیاری درختان نکته ای ضروری است.

برای تعیین زمان دقیق آبیاری لازم است در محل سایه انداز درخت یک چاله با عمق 40 سانتیمتر حفر نمایید. مقداری از خاک را برداشته و اگر خاک نم داشت و زمانیکه آنرا با دست فشردید، ذرات خاک از هم جدا نشد. یعنی هنوز زمان آبیاری فرا نرسیده است. و اگر پس از فشردن خاک از هم جدا شد، یعنی بهترین زمان برای آبیاری میباشد.

بهترین روش آبیاری درخت گردو

اگر به دنبال بهترین روش آبیاری درخت گردو هستید، باید به شما بگوییم که این کار به دو صورت انجام می شود: روش آبیاری قطره ای و روش آبیاری غرقابی. هر دوی این روش ها برای رشد درخت شما مناسبند و می توانید از آن ها برای آب دادن به درخت گردو استفاده کنید. برای آشنایی با روش آبیاری غرقابی و قطره ای و تفاوت این دو روش، ادامه مطلب را دنبال کنید.

روش آبیاری غرقابی برای درخت گردو

در این روش مقدار مناسبی آب را به عمق خاک می فرستند تا آب به خوبی به ریشه های درخت برسد. با توجه به اینکه در این روش خاک غرق در آب می شود، ریشه درخت برای مدت طولانی تری مرطوب خواهد ماند. البته اگر در مقدار آب زیاده روی کنید، امکان گندیدگی و خراب شدن ریشه وجود دارد و نباید خاک را برای مدت طولانی، غرق آب نگه داشت. میزان آب مورد استفاده در این روش به صورت سالیانه چیزی حدود 7 الی 10 هزار متر مکعب خواهد بود.

روش غرقابی یک روش خوب و موثر برای آبیاری درختان گردو است، اما چند مشکل عمده دارد. اول اینکه در این روش اب زیادی هدر می رود و این موضوع در شرایطی که با کمبود آب مواجه هستیم، اصلا خوب نیست. مورد بعدی این است که با این روش، مواد معدنی موجود در خاک شسته خواهد شد و احتمال پخش شدن و انتقال بیماری های مختلف وجود دارد. از طرفی دیگر، شما در این روش کنترل چندانی روی حجم آبیاری ندارید و احتمال خراب شدن و آسیب رسیدن به ریشه، و مبتلا شدن درخت به بیماری وجود خواهد داشت.

جهت اطلاع از اخبار خودرو به سایت ما مراجعه کنید

روش آبیاری قطره ای درخت گردو

در این روش همانطور که از نام آن هم پیداست، آب به صورت قطره ای و با سرعت کمی به خاک وارد می شود. به این ترتیب، این روش هیچکدام از معایب روش غرقابی را نخواهد داشت. شاید بتوان تنها عیب روش آبیاری قطره ای درخت گردو را هزینه بالای تجهیزات مورد نیاز برای آن دانست.

در روش آبیاری قطره ای، هر قطره چکان در هر ساعت حدود 4 لیتر آب را به خاک وارد می کند. یعنی در طول یکسال چیزی حدود 3 الی 4 هزار متر مکعب آب صرف خواهد شد. راندمان و تاثیر آبیاری در این روش افزایش پیدا کرده و شما امکان تنظیم میزان آب خروجی از قطره چکان ها را خواهید داشت.

باصرفه ترین روش آبیاری درخت گردو

اگر می خواهید بدانید در میان این گزینه ها بهترین روش که هم از نظر آبیاری با صرفه باشد و هم ریشه درختان و نهال به خوبی آبیاری گردد کدام است، ما به شما دوستان آبیاری قطره ای را معرفی می کنیم. این روش علاوه بر اینکه بهترین روش آبیاری درخت گردو محسوب می گردد، بسیار مفید و کم هزینه نیزمی باشد.آب به میزان لارم خود را به تمام بخش های درخت می رساند.

میزان آب مورد نیاز برای درخت گردو

برای حفظ و رشد درختان گردو یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باید به آن توجه نمایید، میزان آب مورد نیاز برای درختان گردو است. درختان گردو جهت رشد، مقداری با سایر گیاهان تفاوت دارند. این گیاهان علاوه بر اینکه به رطوبت کم حساس می باشند و باید میزان قابل توجهی آب داشته باشند به رطوبت بیش از حد نیز واکنش منفی نشان می دهند، اگر میزان آبیاری شما نادرست باشد مسلما تاثیر مخربی بر محصولات شما خواهد گذاشت

زمان آبیاری درخت گردو

آخرین مطلبی که در رابطه با آن گفت و گو خواهیم نمود و یکی از موضوعات با اهمیت در آبیاری درخت گردو می باشد، زمان مناسب برای آبیاری درخت گردو است. زمان آبیاری درخت گردو، بسته به منطقه ای است که شما در آن زندگی می کنید، متفاوت است. شما باید در ماه هایی همچون خرداد، تیر، مرداد و شهریور آب مورد نیاز جهت رشد را به اندازه کافی فراهم نمایید. خرداد ماه زمانی است که درخت به رشد خود می رسد، که در صورت کم آبی میوه به رشد مطلوب خود نمی رسد و میزان باردهی کاهش می یابد.

طبق اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۹۶، اقتصاد آنلاین در بین بیش از ۲۰۰ پایگاه خبری با ارتقا رتبه نسبت به سال ۱۳۹۵،(رتبه ۲۸)رتبه ششم را کسب کرده‌است

دکمه بازگشت به بالا