برترینهای کسب و کارعمومی

ابعاد استاندارد استخر کشاورزی

ابعاد و استانداردهای استخر شنا در مساله ای مهم است. رعایت آن میتواند بهره برداری و استفاده از استخر را چند برابر کند. هر استخری بسته به موقعیت و نوع کاربری استاندارد و اندازه خاص خود را دارد. قبل از هر چیز باید کاربرد استخر را مشخص کنیم.

  • استخر کودک
  • استخر عمومی
  • استخر المپیک و مسابقات
  • استخر خانگی
    و…

پس از تعیین کاربری استخر باید ابعاد و استانداردهای لازم را بشناسیم و رعایت کنیم.

استانداردهای استخر شنای عمومی

  • طول استاندارد استخر عمومی 50 یا 25 متراست.
  • خطوط شناگران حداقل 2.5 مترعرض دارند و دو فضا با حداقل 2.0 متر در بیرون خطوط اول و آخر وجود دارند.
  • در مسابقات المپیک و قهرمانی جهان ( به جزمسابقات قهرمانی جهان دراستخرکوچک یا 25 متر) استخرها 50 متر طول و حداقل 8 خط دارند.
  • دو فضای 2.5 متری درخارج از این 8 خط وجود دارد.
  • اگراستخر شنا و شیرجه در یک مکان قرارگرفته باشند باید 5 متر از یکدیگرفاصله داشته باشند.
  • حداقل عمق 1.35 متر است.
  • در استخرهای دارای تخته استارت، عمق به میزان 6-1 متر از دیواره انتهایی لازم است.
  • این مقدار دراستخرهای بدون تخته استارت حداقل عمق 1متراست.
  • حداقل عمق درمسابقات المپیک و قهرمانی جهان 2متراست.

همین حالا تماس بگیر!
“پیمانکاری حرفه ای ساختمان”

برای مشاوره و انجام خدمات پیمانکاری در تمامی مراحل ساخت یا بازسازی خانه و ویلا، با شماره زیر تماس حاصل کرده و یا شماره خود را جهت تماس برای ما ارسال نمایید.

استخرهای تفریحی و استخرهای خانگی

این قبیل استخرها دارای استاندارد معینی ازحیث طول وعرض وارتفاع نیست. از این رو استخرهای تفریحی دراشکال مختلف هندسی و با تجهیزات و امکانات متفاوتی احداث می شوند. درچنین استخرهایی بخش اعظمی از حوضچه استخر دارای عمقی کمتر از 1.70 متراست . بخش کوچکی نیز با علائم مشخص کننده با عمق بیشتر از 1.70 ایجاد می شود. شیب کف استخرهای تفریحی باید ملایم بوده و از هفت درصد بیشترنباشد.

مطلب پیشنهادی:

نحوه تعیین ابعاد استاندارد استخر خانگی

اندازه و ابعاد استخر خانگی در مقایسه با استخرهای عمومی بسیار متفاوت است. دلیل این موضوع این است که استخرهای خانگی نمونه های کوچکی از استخرهای عمومی به شمار می روند. اما برای استخرهای خانگی نیز ابعاد استانداری تعریف شده است که در ادامه به آن ها پرداخته ایم:

طول : اولین شاخص مهم و کلیدی در تعیین ابعاد و اندازه استخر، طول آن می باشد. به طور میانگین و مطابق با استاندارد های جهانی، طول استخر ویلا، معمولا در محدوده بین 7.3 متر الی 12.2 متر در نظر گرفته می شود.
عرض : معیار دوم برای مشخص کردن ابعاد استخر ویلا ، عرض استخر است. برای این پارامتر نیز محدوده استاندارد شامل 3.7 متر الی 6.1 متر تعیین شده است.

عمق : عمق سومین و آخرین پارامتر مهم در ساخت استخر های خانگی است. معمولا ابعاد استاندارد عمق استخرهای خانگی، 1 متر الی 2 متر است. البته در صورتی که هدف از طراحی استخر مخصوص غواضی و شیرجه باشد، باید عمق استخر در حدود 3 الی 6 متر در نظر گرفته شود. همینطور این ابعاد در طراحی استخر برای کودکان به اندازه 30 سانتی‌متر الی 1.2 متر تغییر پیدا می کند. بنابراین نوع استفاده کارفرما از استخر تعیین کننده میزان عمق و ابعاد استخر ویلا است.
لازم است اشاره کنیم که این ابعاد استاندارد برای شکل و فرم رایج استخر به شکل مستطیل تعریف شده است. در صورتی که قصد طراحی استخر کوچک ویلایی و یا استخر با اشکال هندسی را دارید، لازم است متناسب با ابعاد فضای خود از کارشناسان کامرانیز، مشاوره فنی و تخصصی دریافت کنید.

مطلب پیشنهادی:

حداقل ابعاد استخر ویلا

توصیه کارشناسان و متخصصان فعال در زمینه ساخت انواع استخرهای روباز و سربسته ویلایی این است که حداقل طول تعیین شده برای استخر حداقل سه برابر قد انسان بالغ باشد. به همین دلیل حداقل ابعاد استخر ویلا که قابل پیاده‌سازی است، دارای طول 6 متر، عرض 4 متر و عمق 1 متر است.

همینطور لازم است به ازای هر نفر، 5 متر مربع مساخت در نظر گرفته شود تا در صورتی که چند شناگر به طور همزمان با هم در حال شنا کردن در استخر باشند، با یکدیگر برخورد نکنند.
بهتر است برای افزایش کارایی استخر با حداقل ابعاد استخر ویلا ، به دیگر موارد نیز توجه شود. به عنوان مثال می توان با در نظر گرفتن یک حصار بزرگ، دیوار و یا بخشی از ساختمان به عنوان باد شکن، میزان جریان هوا را بر روی استخر کاهش داد و اتلاف انرژی را به حداقل رساند.

نحوه تعیین ابعاد استاندارد استخر باغ

با تمامی توضیحاتی که ارائه کردیم، می توان به این نتیجه رسید که ابعاد استخرهای باغ یا ویلایی در مقایسه با استخرهای عمومی بسیار متفاوت است. برای تعیین ابعاد استخر ویلا و استخر های خانگی لازم است مراحل زیر طی شود.

  1. ابتدا متراژ محیط خود را به طور دقیق تعیین کنید؛ لازم است برای به دست آمدن اطلاعات دقیق تر حتما از نقشه برداری اولیه استفاده کنید.
  2. از مهندسان و مشاوران طراحی فضای سبز کمک بگیرید و ابعاد استخر خود را متناسب با ابعادی که در اختیار دارید، سلیقه و نیازهای خود مشخص نمایید. در نظر داشته باشید که باید میان طول و عرض استخر تناسب برقرار باشد و همینطور عمق آن نیز یا به صورت تدریجی افزایش پیدا کند و یا متناسب با نیاز شما تعیین گردد. لازم است اشاره کنیم که شما نمی توانید در حداکثر فضایی که در اختیار دارید، استخر را پیاده‌سازی کنید. به عنوان مثال در یک محوطه 40 در 40 شما مجاز به پیاده‌سازی یک استخر 20 در 30 نیستید و حداکثر مجاز به استفاده از یک سوم فضا می باشید.
  3. در نهایت نیز پس از مشخص شدن دقیق ابعاد استخر ویلا، باید بر اساس نقشه طراحی شده، اجرای اینکار را به یک تیم متخصص بسپارید تا استخر مورد نظر شما را به بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی کنند. (متخصصان کامرانیز آماده ارائه مشاوره تخصصی ابعاد استخر ویلا به شما عزیزان و همکاری جهت اجرای انواع استخرهای سر پوشیده و روباز ویلایی هستند.)

مطلب پیشنهادی:

ساخت استخر کشاورزی

ساخت استخر کشاورزی معمولاً از جنس سیمان است. اگر با مراحل ساخت استخر سیمانی آشنایی کافی داشته باشید می توانید استخر کشاورزی خودتان را به بهترین شکل ممکن بسازید.

ارزان ترین روش ساخت استخر کشاورزی، ساخت استخر با بلوک می باشد. اگر هزینه بسیار کمی می خواهید انجام دهید بهترین راهکار ساخت استخر کشاورزی با بلوک می باشد که اگر به خوبی انجام شود مقاومت بالایی نیز خواهد داشت. اما اگر میخواهید استخر مقاوم تری بسازید باید به سراغ ساخت استخر سیمانی بروید.

استخر های کشاورزی به سه منظور ساخته می شوند:

  1. جهت ذخیره آب کشاورزی به دو سایز بزرگ و خیلی بزرگ
  2. دو کاربره جهت استفاده تفریحی و آبیاری باغ
  3. جهت استفاده از حوضچه های پرورش ماهی

برای ساخت استخر کشاورزی به سه روش می توان عمل کرد.

مطلب پیشنهادی:

ساخت استخر کشاورزی با بلوک سیمانی

در این روش انتخاب ابعاد و اندازه و عمق استخر از همه چیز مهم تر است. چرا که این روش بصورت تجربی بوده و استاندارد های ساخت را نمی تواند در خود جای دهد. معمولا پس از ساخت استخر کشاورزی بزرگ با این روش مشکلاتی از قبیل ترک خوردگی دیواره و نشت آب بوجود می آید. ترمیم و بازسازی این استخر ها هزینه هایی هنگفتی دارد. استفاده از این روش معمولا بخاطر ساخت استخر ارزان جهت بهر برداری از منابع آبی ذخیره شده می باشد. البته دقت داشته باشید که روش ساخت استخر کشاورزی با بلوک سیمانی با موضوع استخر بتنی متفاوت است.

سعی کنید برای استخر های بالاتر از 32 متر مربع و عمق 2 متر این روش را بکار نگیرید.

استخرهای بلوکی می توانند مشکلاتی نشتی و ترک خوردگی داشته باشند زیرا فاقد فولاد افقی هستند و می توانند در جایی که دیوارها با کف قرار دارند نشت کنند.

ساخت استخر کشاورزی معمولاً از جنس سیمان است. اگر با مراحل ساخت استخر سیمانی آشنایی کافی داشته باشید می توانید استخر کشاورزی خودتان را به بهترین شکل ممکن بسازید. در این جا آموزش صفر تا صد (راهنمای) ساخت استخر کشاورزی را برایتان گردآوری کردیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با نکات و تمامی اقداماتی که باید انجام دهید آشنایی کافی داشته باشید. همچنین سفارش و اجرای ساخت استخر کشاورزی نیز توسط کارشناسان استخرچی انجام میشود.

ارزان ترین روش ساخت استخر کشاورزی، ساخت استخر با بلوک می باشد. اگر هزینه بسیار کمی می خواهید انجام دهید بهترین راهکار ساخت استخر کشاورزی با بلوک می باشد که اگر به خوبی انجام شود مقاومت بالایی نیز خواهد داشت. اما اگر میخواهید استخر مقاوم تری بسازید باید به سراغ ساخت استخر سیمانی بروید.

دقت داشته باشید که استخر کشاورزی نوعی از استخر است که در زمین های کشاورزی یا باغ ساخته میشود. نوعی دیگر از استخر وجود دارد که در باغ ویلاها ساخته میشود که برای شنا در نظر گرفته میشود. برای اطلاع بیشتر در این مورد پیشنهاد میکنم به صفحه مراجعه کنید.

ارزانترین روش ساخت استخر کشاورزی، استفاده از بلوک‌های سیمانی میباشد!

معمولاً این استخر ها نسبت به دیگر روش ها مقاوت و تحمل بیشتری برای نگهداری آب کشاورزی دارند. اگر می خواهید با انواع روش های ساخت استخر آشنا شوید بهتر است سری به مقاله نیز بزنید. بسیاری از افراد درباره استخر های بتنی نیز سوال می کنند که آیا برای ساخت استخر کشاورزی مناسب می باشد یا خیر؟ در واقع باید بگوییم استخر های بتنی بسیار مقاوم هستند اما هزینه بسیار زیادی دارند و مناسب مصارف کشاورزی نیست. بهترین راهکار برای کشاورزان ساخت استخر با بلوک است زیرا تحمل نسبتاً خوبی دارد و از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار است.

استخر های کشاورزی به سه منظور ساخته می شوند:

  1. جهت ذخیره آب کشاورزی به دو سایز بزرگ و خیلی بزرگ
  2. دو کاربره جهت استفاده تفریحی و آبیاری باغ
  3. جهت استفاده از حوضچه های پرورش ماهی

برای ساخت استخر کشاورزی به سه روش می توان عمل کرد.

ساخت استخر کشاورزی با بلوک سیمانی

در این روش انتخاب ابعاد و اندازه و عمق استخر از همه چیز مهم تر است. چرا که این روش بصورت تجربی بوده و استاندارد های ساخت را نمی تواند در خود جای دهد. معمولا پس از ساخت استخر کشاورزی بزرگ با این روش مشکلاتی از قبیل ترک خوردگی دیواره و نشت آب بوجود می آید. ترمیم و بازسازی این استخر ها هزینه هایی هنگفتی دارد. استفاده از این روش معمولا بخاطر جهت بهر برداری از منابع آبی ذخیره شده می باشد. البته دقت داشته باشید که روش ساخت استخر کشاورزی با بلوک سیمانی با موضوع استخر بتنی متفاوت است. به همین منظور پیشنهاد میکنیم مطلب را هم مطالعه کنید!

سعی کنید برای استخر های بالاتر از 32 متر مربع و عمق 2 متر این روش را بکار نگیرید.

در زیر شماتیکی از ساخت استخر کشاورزی به روش بلوک بتنی را شرح می دهیم.

استخرهای بلوکی می توانند مشکلاتی نشتی و ترک خوردگی داشته باشند زیرا فاقد فولاد افقی هستند و می توانند در جایی که دیوارها با کف قرار دارند نشت کنند.

دیوارهای خمیده بسیار قوی تر از دیوار های قائم هستند ، بنابراین من یک بیضی را انتخاب کردم. من می خواهم میلگرد شماره 10 هر 20 سانتی متر عمودی و افقی در دیوارها و به طورپیوسته از کف کار کنم. این کار برای بلوک استاندارد غیرممکن است ، اما بلوک لنگه دارای شکاف هایی است که به شما امکان می دهد میله های افقی را هر 20 سانت اضافه کنید

ما استخر را 80 سانتی متر از دیوار حائل دور نگه داشتیم تا امکان دسترسی به لوله کشی و پمپ را فراهم کنیم.

برای استفاده از پمپ کوچک آبگرم 1/2 اسب بخار ، خطوط تغذیه 2 “بازگشت و 1.25” را بزرگ و نزدیک پمپ نگه داشتیم.

ضد آب میتواند از گچ سیمان و چسب بتن و یا الیاف نانو داخل استخر تهیه و استفاده شود. هر ترک در ساختار به معنای نشت است ، زیرا ترک از طریق گچ به قسمت های دیگرمنتقل می شود.

ما از گچ های تقویت شده فایبرگلاس در داخل و خارج استفاده کردیم تا بلوک ها را ثابت نگه داریم تا زمانی که بتن برسد.  در صورت استفاده درست و اصولی خود به تنهایی باعث ضد آب شدن استخرمیشود.

وقتی زمین مسطح شد ، یکلایه بتن کم عمق برای بلوک ریختیم. این کار برای ایجاد ثبات در دیوارها تا زمان ریختن هسته های کف / دیوار بود. بار استخر وقتی پر از آب شود به طور مساوی روی کف استخر پخش می شود بنابراین بعداً مقاومت این پایه مهم نیست.

بعد از این مرحله بتن کف ریخته می شود و دیوار هارا با چسب بتن و ترکیبات سیمان و گچ پلاستر می کنیم.

برای پرژوه های حساس تر ازمواد نانو الیاف جهت آب بندی استفاده می کنیم. اطلاعات بیشتر در زمینه عایق کاری و انواع روش های آن را میتوانید در صفحه مشاهده کنید.

استفاده از ژئو ممبران در ساخت استخر کشاورزی

مخزن آب با پوشش ورق ژئوممبران. استخر خاک متداول ترین نوع مخزن آب است. استخر خاک برای ذخیره چاه ها ، قنات ها ، چشمه ها یا رودخانه ها ، ذخیره باران و برف در فصول پاییز و زمستان و مصرف آن در آبیاری ، ذخیره سهم آب برای انجام آب باران یا آبیاری قطره ای یا آبیاری دوتایی (پرورش ماهی و ذخیره آب)

هزینه ساخت استخر کشاورزی حوض با هر جای ایران متفاوت است. به طور معمول ، هزینه حفاری برای هر متر مکعب خاک بین 1 تا 1.2 دلار است. این قیمت در مناطق مختلف سال و در فصول مختلف متفاوت است. دسترسی به بیل مکانیکی ، تعداد ماشین آلات آماده به کار در منطقه ، فصل بیکاری یا طولانی شدن و … عواملی هستند که باعث این اختلاف قیمت می شوند.

گروه مهندسین استخرچی سازنده انواع استخر های بتنی،فایبرگلاس،آب درمانی،و کشاورزی در سراسر ایران میباشد. جهت کسب اطلاعات و مشاوره با ما تماس بگیرید. 09120215694-02146087232-02146087252

پوشش ژئوممبران برای عایق بندی استخرهای زمینی

ژئوممبران ماده ای پلیمری از پلی اتیلن است.

به همین دلیل ، ورق ژئوممبران از نفوذ پذیری بسیار کمی (تقریباً غیر قابل نفوذ) برخوردار است و پوششی مناسب برای استخرهای ذخیره آب به حساب می آید.  هزینه اجرای و نصب ورق ژئوممبران بسیار کمتر از سنگ ، بتن یا سیمان است و کمتر از نصف آن است. علاوه بر این ، طول عمر ورق ژئوممبران بسیار بیشتر است و در برابر سرما و گرما و همچنین نور خورشید مقاوم است.

نصب ورق های ژئوممبران نیز بسیار سریعتر انجام می شود. به طوری که می توان هر روز تا 1000 متر مربع ورق ژئوممبران نصب کرد. همچنین ، استخر مورد نیاز برای ورق های ژئوممبران به هیچ گونه پوشش یا زیرسازی خاصی نیاز ندارد (مگر در مواردی که احتمال پاره شدن ورق وجود داشته باشد یا عمق استخر زیاد باشد) و فقط خاک نرم نورد برای استخر ژئوممبران کافی است. بنابراین ، هزینه ساخت استخر آب خاک با پوشش ژئوممبران بسیار مقرون به صرفه است.

از پوشش های ژئوممبران می توان برای حوضچه های سیمان یا عایق های دیگر نیز استفاده کرد. یعنی اگر غرفه ای دارید که سیمان را می پوشاند (یا عایق دیگر) می توان آن را با استفاده از ورق ژئوممبران به پوشش عایق اضافه کرد.

با این کار ، میزان خلوص استخر را افزایش داده اید ، نیازی به نگهداری از پوشش استخر و هیچ هزینه ای در آینده نیست.
ویژگی ها و مزایای استخرهای ژئوممبران نسبت به انواع دیگر استخرها.

مزایای ساخت استخر کشاورزی با ژئو ممبران

کاهش هزینه ساخت استخر کشاورزی ژئوممبران به

  • زمان ساخت استخرهای ژئوممبران بسیار کمتر از استخرهای بتنی است
  • ورق ژئوممبران بسیار نفوذناپذیر (تقریباً غیر قابل نفوذ)
  • خزه و جلبک به هیچ عنوان به قسمت های کف و دیواره نمی چسبد.
  • مقاومت زیاد ورق های ژئوممبران در برابر عوامل محیطی (مانند نور خورشید ، سرما و غیره) و بیولوژیکی

ساخت استخر  کشاورزی به علت ابعاد بزرگی که دارند پرهزینه خواهد بود. در ابعاد بزرگتر از 150 متر مربع به صرفه ترین نوع ساخت استخر کشاورزی استفاده از ژئو ممبران می باشد.

سوالات متداول در زمینه ساخت استخر کشاورزی

کم هزینه ترین راه برای ساخت استخر کشاورزی چیست؟
ساخت استخر کشاورزی با بلوک سیمانی میتواند به عنوان یکی از ارزان ترین راه های ساخت این نوع استخر تلفی شود.

ابعاد استاندارد استخر کشاورزی چقدر است؟

در ساخت این نوع استخرها ابعاد یکسانی وجود ندارد، بسته به نیاز و نوع استفاده از استخر میتوان ابعاد متفاوتی برای آن در نظر گرفت. البته این نکته را فراموش نکنید که طول و عرض و عمق استخر باید باهم متناسب باشند.

ساخت و احداث استخر کشاورزی توسط استخرچی پذیرفته میشود؟
بله! تیم مهندسین استخرچی در ساخت انواع استخر از جمله استخر کشاورزی فعالیت دارد. جهت سفارش و یا مشاوره در این ساخت یک استخر کشاورزی با کمترین هزینه ممکن به وابستگی به بسیاری از عوامل مانند موقعیت جغرافیایی، نوع خاک، میزان بارندگی، نوع و مقدار گیاهان کشاورزی و ابعاد استخر متفاوت است. با این حال، در اینجا چند راهکار جهت را بررسی می کنیم:

1- مطالعه و بررسی قوانین و مقررات: قبل از شروع به ساخت استخر، مطالعه قوانین و مقررات مربوط به ساخت، نصب و بهره برداری از استخرهای کشاورزی بسیار مهم است. در برخی مناطق، قوانین ساخت استخر کشاورزی محدودیت هایی را در خصوص ابعاد و عمق استخر، نوع خاک، میزان بارندگی و … تعیین می کنند. بنابراین، قبل از هرگونه فعالیتی باید این موارد را بررسی کرد و اقدام به ساخت استخر برای کشاورزی نمایید.

2- انتخاب محل مناسب: انتخاب محل مناسب برای ساخت استخر بسیار مهم است. این محل باید به دلیل شرایط آب و هوایی و جغرافیایی مطلوب باشد. برای مثال، محلی با زمین با صافی کافی و بدون تپه و کوهستان، بهترین محل برای ساخت استخر است. همچنین، میزان بارندگی و میزان آب زیرزمینی و فوق سطحی در این محل باید مورد بررسی قرار گیرد.

3- طراحی و ابعاد استخر: طراحی و ابعاد استخر باید بر اساس نوع گیاهان کشاورزی و میزان آب مورد نیاز آنها تعیین شود. به طور کلی، استخر کشاورزی با عمق کمتر و بعداز آن گسترش دادن

ابعاد استاندارد استخر کشاورزی

ابعاد استاندارد استخر کشاورزی به وابستگی به نوع گیاهان کشاورزی و میزان آب مورد نیاز آنها متفاوت است. با این حال، به طور کلی، در طراحی و ساخت استخر کشاورزی باید به موارد زیر توجه کرد:

1- عمق استخر: عمق استخر باید به اندازه کافی باشد تا گیاهان کشاورزی بتوانند به راحتی در آن رشد کنند و در فصل گرما، آب در استخر دائماً سرد بماند. عمق استخر به طور متوسط بین 1 تا 3 متر تعیین می شود.

2- طول و عرض استخر: طول و عرض استخر باید به اندازه کافی باشد تا بتواند حجم آب مورد نیاز گیاهان را فراهم کند. به طور متوسط، نسبت طول به عرض استخر بین 2 تا 3 بر 1 می باشد.

3- میزان آب مورد نیاز: میزان آب مورد نیاز برای هر گیاه کشاورزی متفاوت است و باید بر اساس نوع گیاهان کشاورزی و میزان بارندگی در منطقه تعیین شود. در بعضی مناطق، احتیاج به استفاده از سامانه های آبیاری قطره ای و سیستم های ذخیره سازی آب می باشد.

4- ابعاد کانال های ورودی و خروجی: کانال های ورودی و خروجی باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا بتوانند حجم آب لازم برای آبیاری گیاهان را فراهم کنند. همچنین، این کانال ها باید از موادی ساخته شوند که در مقابل فرسایش و خوردگی مقاوم باشند.

5- تنظیمات و اتصالات: تنظیمات و اتصالات مورد نیاز برای سیستم آبیاری با توجه به نوع گیاهان

هزینه ساخت استخر کشاورزی

هزینه ساخت استخر کشاورزی به وابستگی به موارد زیر متفاوت است:

1- اندازه و ابعاد استخر: اندازه و ابعاد استخر کشاورزی بر اساس نیازهای آبیاری گیاهان کشاورزی تعیین می شود. استخرهای بزرگ با ابعاد بزرگتر و عمق بیشتر هزینه بیشتری نیاز دارند.

2- نوع و جنس مصالح: نوع و جنس مصالح مورد استفاده در ساخت استخر کشاورزی، از جمله بتن، پلیمر، استیل و … می تواند هزینه ساخت را تحت تاثیر قرار دهد.

3- نوع سیستم آبیاری: نوع سیستم آبیاری که در استخر کشاورزی استفاده می شود، می تواند هزینه ساخت را تحت تاثیر قرار دهد. برای مثال، سامانه های آبیاری قطره ای معمولاً گرانتر از سیستم های آبیاری سطحی هستند.

4- هزینه نصب و تجهیزات: هزینه نصب و تجهیزات مورد نیاز برای سیستم آبیاری، شامل لوله ها، پمپ ها، فیلترها و سایر تجهیزات نصب شده در استخر کشاورزی، می تواند هزینه ساخت را تحت تاثیر قرار دهد.

5- هزینه کارگری: هزینه کارگری مورد نیاز برای ساخت استخر کشاورزی نیز می تواند هزینه کل را تحت تاثیر قرار دهد.

به طور کلی، هزینه ساخت استخر کشاورزی ممکن است بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان باشد، با توجه به موارد فوق و شرایط محل ساخت.

هزینه ساخت استخر بتنی کشاورزی

هزینه ساخت استخر بتنی کشاورزی، بسته به اندازه و ابعاد استخر، شرایط موجود در محل ساخت، جنس مصالح و سیستم آبیاری مورد استفاده، می تواند متفاوت باشد.

به طور کلی، هزینه ساخت استخر بتنی کشاورزی معمولاً بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان است. این هزینه شامل هزینه‌های مربوط به انجام کارهای زیر می‌باشد:

۱- هزینه‌های مربوط به زمین‌گیری و حفر چاه: برای ساخت استخر بتنی کشاورزی، لازم است ابتدا یک چاه برای جمع‌آوری آب حفر شود که هزینه آن معمولاً بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان است، بسته به عمق و جنس خاک.

۲- هزینه‌های مربوط به خرید مصالح: بتن، فولاد و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت استخر بتنی کشاورزی.

۳- هزینه‌های مربوط به نصب سیستم آبیاری: شامل لوله‌ها، پمپ‌ها، فیلترها و سایر تجهیزات نصب شده در استخر کشاورزی.

۴- هزینه‌های مربوط به کارگری: هزینه‌های مربوط به کارگری برای ساخت استخر بتنی کشاورزی و نصب سیستم آبیاری.

در هر صورت، برای دقیق‌تر بودن، بهتر است با پیمانکاران مجرب و متخصص در این زمینه مشورت کنید تا بر اساس شرایط خاص شما، هزینه دقیقی برای ساخت استخر بتنی کشاورزی تعیین شود.

هزینه ساخت استخر کشاورزی با بلوک

هزینه ساخت استخر کشاورزی با بلوک نسبت به استخر بتنی کمتر است، زیرا استفاده از بلوک های سیمانی برای ساخت دیوارهای استخر به دلیل هزینه کمتر و زمان کوتاه تر برای ساخت انجام می شود. هزینه ساخت استخر کشاورزی با بلوک به شرایط محیطی و نوع بلوک استفاده شده و ابعاد استخر وابسته است. به طور کلی هزینه ساخت استخر کشاورزی با بلوک در محدوده 5 تا 10 میلیون تومان قرار می گیرد.

هزینه ساخت استخر با بلوک شامل هزینه های زیر می باشد: ۱- هزینه خرید بلوک های سیمانی، مصالح ساختمانی و زیرسازی ۲- هزینه کارگری برای ساخت دیوارهای استخر، نصب سیستم آبیاری و سایر تجهیزات. ۳- هزینه ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز برای انجام کار. ۴- هزینه نصب سیستم آبیاری، لوله ها، پمپ ها و فیلترهای مورد نیاز.

در هر صورت، برای دقیق‌تر بودن، بهتر است با پیمانکاران مجرب و متخصص در این زمینه مشورت کنید تا بر اساس شرایط خاص شما، هزینه دقیقی برای ساخت استخر کشاورزی با بلوک تعیین شود.

مراحل ساخت استخر کشاورزی

ساخت یک استخر کشاورزی شامل چند مرحله است که در زیر توضیح داده شده است:

۱. برنامه‌ریزی و طراحی: در این مرحله، باید ابعاد و شکل استخر را مشخص کرد و محل مناسب برای آن را انتخاب کرد. برای طراحی استخر کشاورزی، باید عواملی مانند سطح آب زیرزمینی، نوع خاک، نوع محصول کشتی و نوع ماشین آلات آبیاری مورد استفاده در نظر گرفته شوند.

۲. حفر یا حفاری: پس از طراحی و برنامه‌ریزی، باید استخر حفر یا حفاری شود. در این مرحله، باید مراقب باشید تا استخر به ابعاد دقیقی حفر شود و نباید زمین اطراف آن به هیچ وجه خراب شود.

۳. بتن‌ریزی: پس از حفر یا حفاری، باید استخر بتن‌ریزی شود. در این مرحله، باید بتن را با کیفیت و به شکل صحیح ریخت تا در آینده از آب استخر نشتی نکند.

۴. نصب سیستم تهویه: برای ایجاد اکسیژن در آب و حفظ کیفیت آب، باید سیستم تهویه مناسبی نصب شود. این سیستم می‌تواند شامل پمپ‌های هوا، فیلترها و سیستم‌های آبشاری باشد.

۵. نصب سیستم آبیاری: در این مرحله، باید سیستم آبیاری در استخر نصب شود. این سیستم می‌تواند شامل لوله‌های آبیاری، مخازن آب و ماشین‌آلات آبیاری باشد.

۶. پر کردن استخر با آب: پس از نصب سیستم آبیاری و تهویه، باید استخر با آب پر شود.

۷. نصب دستگاه‌های اندازه‌گیری:

زمینه با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

جهت مشاوره برای استخر پیش ساخته با متخصصین ما در تماس باشید!

 

 

دکمه بازگشت به بالا