برترینهای کسب و کارعمومی

جاهای دیدنی رایگان در دبی

راهنمای تفریحات رایگان دبی برای کمتر خالی‌شدن جیب‌ها!

دبی با آسمان خراش‌ها، هتل‌ها، مراکز خرید و جاذبه‌های باشکوهش شناخته شده است. اما دغدغه‌ای که بسیاری از مسافران آن ممکن است داشته باشند، برنامه‌ریزی یک سفر با بهترین تفریحات و امکانات و در عین حال کمترین هزینه است. شاید این امر در مورد سفر به دبی کمی محال به نظر برسد، اما در واقعیت اینطور نیست!

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که با این حال، بهترین مکان‌ها برای بازدید یا تفریح رایگان در دبی کدامند؟

علاوه بر تفریحاتی مثل بازدید از مراکز خرید دبی که رنگ و بویی تفریحی دارند یا پارک‌ها و تفرجگاه‌های طبیعی که کاملا رایگان هستند، موارد خاص‌تری هم وجود دارد که معمولا با هزینه‌هایی همراه هستند، اما در این مطلب سعی کرده‌ایم نمونه رایگان آن‌ها را در دبی جست‌و‌جو کرده و در اختیار شما قرار دهیم.

برخی از فعالیت‌ها برای تفریح رایگان در دبی عبارتند از‌:

ریورلند دبی

 به گذشته برگردید و در خیابان‌های سال 1600 فرانسه قدم بزنید یا از آمریکای دهه 1950 دیدن کنید. ریورلند دبی واقع در دبی پارکس اند ریزورتس، به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا از چهار روستای منحصربه‌فرد با تم کلاسیک آن‌ها در زمان‌های گذشته دیدن کنند.

در ریورلند دبی، یک دهکده فرانسوی بر اساس معماری شهری قرون وسطایی در فرانسه، دهکده‌ای بر اساس بورد واک در آمریکای دهه 1950، دروازه هند با سبک آسیایی و میدانی به سبک قرن نوزده در یک شبه جزیره ساخته شده است.

ورود به ریورلند دبی کاملا رایگان است، اما برای پارکینگ باید هزینه پرداخت کنید.

ریورلند دبی در دبی پارک اند ریزوت با رودخانه‌‌ای به طول یک کیلومتر، مقصدی عالی و البته کاملاً رایگان برای گردش است. شبه‌جزیره‌ای که در قلب ریورلند وجود دارد میزبان انواع فستیوال‌ها و کنسرت‌هاست و می‌توانید بنشینید و از اجرای آکروبات‌ها و نوازنده‌ها لذت ببرید یا در خیابان‌های فانتزی ریورلند قدم بزنید و خاطره‌های خوش ثبت کنید.

این انتخاب جذاب از تفریحات رایگان دبی، بخشی از مجموعه تفریحی دبی پارکس اند ریزورتس است. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه شهربازی و دیگر  اینجا کلیک کنید.

تماشای فانتین دبی (آبنمای موزیکال)

به بروید و آب‌نما‌ی نمایشی فانتین دبی را تماشا کنید. این آب‌نما با پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز زیر سایه‌ی بلندترین برج جهان، سرگرمی بی‌نظیر و البته رایگانی برای شما خواهد بود. آب‌نمای دبی فانتین هر روز از ساعت ۷ بعد از ظهر هر نیم ساعت همگام با موسیقی‌های مختلفی از موسیقی سنتی عربی گرفته تا مایکل جکسون و موسیقی‌های بالیوود، برای حضار نمایش اجرا می‌کند و ارتفاع فواره‌های آن به ۱۴۰ متر نیز می‌رسد که آن را تبدیل به بزرگ‌ترین آب‌نمای موزیکال جهان کرده است.

تماشای فانتین پالم جمیرا

تماشای آب‌نمای رکوردشکن پالم جمیرا نیز برای عموم رایگان است و همراه آن می‌توانید از نمای هتل آتلانتیس پالم نیز لذت ببرید. آب‌نمای پالم جمیرا با ۱۳۰۰ متر مربع مساحت، ۳۰۰۰ چراغ ال‌ای‌دی و فواره‌هایی با ارتفاع ۱۰۵ متر، هماهنگ با محبوب‌ترین موسیقی‌‌های روز به رقص درمی‌آید و هر روز از غروب تا نیمه‌شب چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.

فستیوال سیتی دبی یک تجربه حسی منحصر به فرد را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد و یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریح رایگان در دبی در شب است. اگر از فواره‌های رقصنده در دبی مال لذت برده‌اید، نمایش ایمجین تجربه مشابه دیگری است که می‌توانید در لیست تفریحات رایگان خود در دبی قرار دهید. این جاذبه با غروب خورشید آغاز می‌شود و همین امر این مرکز خرید را به یکی از بهترین مکان‌های دبی برای بازدید در شب تبدیل می‌کند. نمایش‌هایی که اینجا برگزار می‌شود، ساختمان‌های اطراف را به صفحه نمایش خود تبدیل می‌کند و این حس را به بازدیدکننده می‌دهد که در دنیای نور و صدا و آب غرق شده است.

تماشای این نمایش خیره‌کننده‌ در دبی هر روز عصر در دبی فستیوال سیتی مال برگزار می‌شود، رایگان است. این نمایش با ترکیب لیزر و فواره و صدا و بزرگ‌ترین پرده‌ی نمایش آبی (واتر اسکرین) در جهان، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برایتان به ارمغان می‌آورد. این نمایش هر روز عصر (شامل آخرهفته‌ها) در سه سانس برگزار می‌شود.

آبشار دبی کانال

آیا می‌دانستید در بزرگراه شیخ زاید یک آبشار وجود دارد؟ بزرگراه شیخ زاید با یک پل از روی کانال دبی عبور می‌کند و از کنار این پل، یک آبشار جریان دارد. این کانال مصنوعی در سال ۲۰۱۶ ساخته شد و با طول ۳.۲ کیلومتر، خور دبی را به بیزینس بی مرتبط می‌کند. آبشار با ۸۰ پمپ آب ساخته شده و سنسورهایی دارد که اگر قایقی در حال عبور باشد، ریزش آب را متوقف می‌کند. بهترین نمای این‌ آبشار هنگام شب است که با چراغ‌های رنگی روشن می‌شود.

کانال مصنوعی 6.4 کیلومتری همچنین دارای یک مسیر دو به طول 3 کیلومتر و یک مسیر دوچرخه‌سواری به طول 12 کیلومتر است که آن را به مکانی عالی برای علاقه‌مندان به تناسب‌اندام و ورزش تبدیل می‌کند.

گردش در بزرگراه شیخ زاید

با گردش در بزرگراه شیخ زاید می‌توانید از تماشای معماری زیبای لذت ببرید، نوک را بر فراز آسمان ببینید و از  بازدید کنید. حتی اگر سوار بر ماشین خود باشید نیز این جنگل بتنی شما را به وجد خواهد آورد.

قدم زدن در مسیر پیاده روی ساحلی پالم جمیرا

مرکز لوکس‌ترین هتل‌های دبی از جمله آتلانتیس، جمیرا زعبیل سرای، وان‌اند‌اونلی پالم و بسیاری دیگر است. اما به جز اقامت در هتل‌های لوکس پالم جمیرا، می‌توانید در مسیر پیاده‌روی ساحلی پالم جمیرا نیز قدم بزنید. این مسیر ۱۱ کیلومتر طول دارد و از یک سر بخش هلالی پالم تا سر دیگر کشیده شده است و مناظر زیبایی را پوشش می‌دهد. هروقت خسته شدید نیز می‌توانید در یکی از رستوران‌های د پوینت (The Pointe) استراحت کنید.

گالری‌های هنری خیابان السرکال

این گالری در خیابان السرکال خودرو‌های قدیمی را تعمیر کرده و به‌ نمایش و فروش می‌گذارد. انواع خودرو‌های کلاسیک فراری، BMW، پورشه و مرسدس بنز از سراسر جهان در این گالری گردآوری شده‌اند و تماشای آن‌ها برای علاقه‌مندان بسیار جذاب خواهد بود.

گردش در صحرای دبی

دبی شهر آسمان‌خراش‌هاست اما فراموش نکنید که این شهر در کویر ساخته شده و خارج از آن جاهای زیادی برای اکتشاف وجود دارد. نزدیک‌ترین کویر به دبی یعنی القدره، کمتر از یک ساعت با ماشین فاصله دارد. می‌توانید روی شن‌ها شن‌سواری کنید یا با خود وسایل پیک‌نیک ببرید. القدره همچنین دریاچه‌ای به شکل دو قلب و یک پیست دوچرخه‌سواری نیز دارد و در اطراف آن می‌توانید از حیات وحش شامل انواع پرنده نیز دیدن کنید.

بیشتر بخوانید:

تماشای پرندگان در پناهگاه حیات وحش راس الخور

حیات وحش راس الخور با مساحت ۶.۲ کیلومتر مربع، درست در بیرون مرکز شهر دبی قرار دارد. آبگیر و جنگل‌ حرای راس الخور میزبان بیش از ۶۰ گونه پرنده از جمله فلامینگو است که به صورت فصلی در آن لانه می‌سازند. دسترسی به این حیات‌ وحش متنوع با بیش از ۵۰۰ گونه‌ی گیاهی و جانوری رایگان است.

آکواریوم دبی

دبی مال یکی از جذاب‌ترین مراکز تفریحی دبی است که جاذبه‌های گردشگری در سطح جهانی دارد. از این جاذبه‌ها می‌توان به آکواریوم و باغ وحش زیردریایی دبی اشاره کرد که یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های سرپوشیده در جهان است و بیش از ۱۰۰ گونه‌‌ی دریایی شامل کوسه‌ی ببری و سفره‌ماهی را در تانک ۱۰ میلیون لیتری خود جای داده است. تماشای آکواریوم از بیرون رایگان است برای ورود به تونل ۴۸ متری داخل این آکواریوم باید بلیت تهیه کنید.

آب‌تنی در ساحل

دبی سواحل فوق‌العاده‌ای از جمله ساحل جی‌بی‌آر، کایت بیچ و الصفوح دارد که بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ای می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. لباس‌های شنا و حوله و زیرانداز خود را بردارید و از خنکی آب و مناظر زیبایی ساحل دبی لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

گالری هنرهای مدرن در جمیل آرت سنتر

جمیل آرت سنتر در ساحل دبی کریک در محله‌ی الجداف یکی از جدیدترین مراکز هنری در دبی است و چندین گالری مختلف هنرهای مدرن از هنرمندان سراسر جهان را در خود جای می‌دهد. ورود به این مرکز هنری رایگان است و علاوه بر تماشای آثار و تجربه‌های هنری، می‌توانید از کتابخانه‌ی این مرکز نیز بازدید کنید.

تماشای هنرهای خیابانی

برای بازدید از این گالری لازم نیست از خودرو خود پیاده شوید. از محله‌ی الکرامه و السطوه تا جی‌بی‌آر، نقاشی‌های خیابانی زیادی روی دیوار ساختمان‌ها وجود دارد که نه تنها ارزش هنری بالایی دارند بلکه برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی نیز فوق‌العاده‌اند.

بازدید از بزرگ‌ترین کتابخانه‌ی جهان عرب

با معماری منحصربه‌فرد شبیه به رحل قرآن، در محله‌ی الجداف واقع شده است. طبقات این کتابخانه به موضوعات مختلف از تاریخ و هنر تا تجارت و کسب‌وکار اختصاص داده شده‌اند و بخش‌های دیگری از جمله سالن کنفرانس و محل بازی کودکان نیز در این ساختمان وجود دارد. بازدید از این کتابخانه رایگان است اما باید از طریق اپلیکیشن MBRL از قبل تاریخ و ساعت ورود خود را رزرو کنید.

بازدید از دبی قدیم

به محله‌ی تاریخی دبی بروید و زیبایی‌های هنری آمیخته با سنت و فرهنگ آن را کشف کنید. محله‌ی تاریخی الفهیدی نزدیک خور دبی جایگاه گالری‌های هنری ویژه‌ای است که در خانه‌ها و حیاط‌های قدیمی و بازسازی شده جای گرفته‌اند. از تماشای بادگیرها و ساختمان‌های ساخته شده از سنگ و چوب لذت ببرید و فراموش نکنید به موزه‌ی قهوه، موزه‌ی سکه و موزه‌ی العقیلی شاعر در الراس نیز سر بزنید.

بازدید از بازارهای قدیمی دبی

بازار سنتی (سوق) دبی واقع در دبی کریک، مرکز میراث تاریخی دبی در تجارت محسوب می‌شود و انواع ادویه‌جات، عطر و جواهرات را می‌توان در آن یافت. همچنین با پرداخت ۱ درهم می‌توانید سوار قایق‌های سنتی (عبره) در اسکله شوید و منظره‌ی متفاوتی از دبی را تماشا کنید.

دسترسی رایگان به پارک آبی آکواونچر دبی

پارک آبی اکواونچر در جزیره پالم دبی، به هیچ وجه و در هیچ روزی رایگان نیست اما یک مورد استثنا وجود دارد؛ روز تولد شما!

دسترسی رایگان برای پذیرش یک نفر و بدون هیچ همراهی اعمال می‌شود و فقط، در روز تولد شما معتبر است، اما می‌تواند یک بار در شش روز بعد از تاریخ تولدتان نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

با توجه به قیمت بلیط معمولی پارک آبی آکواونچر، این گزینه قطعا یکی از ارزشمندترین تفریحات رایگان دبی است که اصلا نباید از دست داد!

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین 

دوچرخه‌سواری ‌در پیست‌های مختلف‌ دبی

دبی پیست‌های دوچرخه‌سواری مختلفی دارد، از جمله پیست القدره که در دل بیابان است و اگر خوش‌شانس باشید ممکن است موفق ‌شوید حیات وحش و حیوانات آن منطقه را نیز ببینید. اگر می‌خواهید داخل شهر دوچرخه‌سواری کنید، به ند الشبا بروید، پیست دوچرخه‌سواری این محل نزدیک به پیست مسابقه‌ی میدان است و منظره‌ی برج خلیفه و داون‌تاون دبی را دارد. پارک‌های دبی نیز پیست دوچرخه‌سواری‌ دارند، از جمله پارک البرشا و مشرف؛ و همچنین می‌توانید در پیست ۱۲ کیلومتری دبی کانال رکاب بزنید.

بازدید و عکاسی از محله‌ی السیف

باتری‌ دوربین یا گوشی خود را شارژ کنید و به محله‌ی السیف در دبی قدیم بروید، جایی که مناظر زیبای دبی کریک، قایق‌های داو سنتی و معماری تاریخی، قاب‌های زیبایی برای عکاسی به‌ وجود می‌آورد و نمایی از سنت و فرهنگ اماراتی را به شما نشان می‌دهد.

بهترین راه برای دیدن جاذبه‌های دبی بدون پرداخت هزینه ورودی چیست؟ پاس دبی را خریداری کنید!

همچنین می‌توانید کارت خود را چاپ کنید.

با این پاس، بسته به پکیج انتخابی، می‌توانید به جاذبه‌های برتر مانند برج خلیفه، پارک آبی آکواونچر، مجموعه تفریحی وارنر بروز وورلد و دسترسی رایگان داشته باشید.

در سینما عقیل رایگان فیلم ببینید

محبوبیت این سینمای نسبتا قدیمی به سرعت افزایش یافته است و این به لطف حمایت تزلزل ناپذیر آن از سینمای جهان است. اگرچه در حال حاضر بلیط‌های آن با قیمت 105 درهم برای هر فیلم عرضه می‌شوند، اما سینما گاهی اوقات نمایش رایگان نیز دارد، بنابراین باید همیشه گوش به زنگ باشید!

تفریح در دبی برای همه لذت بخش است، مخصوصا اگر حرف از ‘ مکان های تفریحی رایگان در دبی  ‘ باشد. اگر بودجه‌تان را برای برنامه‌های خاص کنار گذاشته‌اید، بهتر است لیست این مطلب را به خاطر داشته باشید تا هم جیبتان در امان باشد هم حوصله‌تان سر نرود.

اما اگر صرفه‌جویی در دستور کارتان نیست، مطالب ما وقتی از تفریحات رایگان در دبی حرف می‌زنیم، طبیعی است که افراد تعجب کنند. دبی ابداً شهر ارزانی نیست! اما در این مطلب قرار است به سراغ فعالیت‌هایی برویم که در این شهر نیازی به صرف هزینه ندارند. بنابراین اگر قصد سفر به دبی را دارید و برایتان مهم است که با قرار دادن تفریحات رایگان در لیست گشت‌وگذارتان، کمی هزینه‌ها را کاهش دهید، جای درستی آمده‌اید. این مطلب دقیقاً برای شماست و ما در از جاذبه‌های فرهنگی، تفریحی و حتی طبیعی خواهیم گفت که بدون هزینه ورودی پذیرای شما هستند.

تفریحات رایگان دبی چیست؟ 

محوطه برج الخلیفه، آب‌نمای موزیکال، خیابان السرکال، مجسمه بال‌های مکزیکی، دبی کریک، آبشار کانال دبی، مرکز هنری جمیل، دبی مال، سواحل دبی، موزه سکه، موزه قهوه و پناهگاه حیات‌وحش رأس الخور از جمله تفریحات رایگان دبی شناخته می‌شوند که شما در سفر به دبی می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. در ادامه، سعی کردیم هر کدام از این دیدنی های رایگان دبی را توضیح دهیم، تا بتوانید برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای سفرتان داشته باشید.

دیدنی های رایگان دبی در فضای شهر

یکی از بهترین کارهای کم‌هزینه‌ای که برای لذت بردن از دبی می‌توانید انجام دهید، قدم زدن در سطح شهر و دیدن جاذبه‌های شهری رایگان است. دبی پر از خیابان‌های خاص و ساختمان‌های مشهور است که حتی دیدن آن‌ها از بیرون و در خیابان هم خالی‌ازلطف نیست. در واقع، استفاده از تفریحات رایگان شهر، یکی از است. به همین دلیل هم اولین گروه از تفریحات رایگان دبی را به دیدنی‌های این شهر اختصاص داده‌ایم.

محوطه برج خلیفه  

نه‌فقط مهم‌ترین نماد دبی، بلکه بلندترین ساختمان جهان است. درمورد برج خلیفه در مطلب مفصل توضیح داده‌ایم و حالا می‌خواهیم از جاذبه‌های بیرون این برج بگوییم. دیدن بلندترین سازه دست بشر به‌اندازه کافی هیجان‌انگیز است؛ اما اگر روبه‌روی آن شاهد آتش‌بازی باشیم، لذت دیگری دارد. البته نباید از کافه‌های اطراف و آب‌نماهای زیبایش هم غافل شد و شاید جذاب‌تر از همه، نمایش‌های تبلیغی آخر هفته روی بدنه برج باشد که یکی از گران‌قیمت‌ترین تبلیغات جهان به‌حساب می‌آید و فرد می‌تواند با پرداخت مبلغ هنگفتی، دقایقی تصویر موردنظرش را روی برج بیندازد.

  •  آدرس برج خلیفه: بلوار شیخ محمد بن راشد

موقعیت دقیق برج خلیفه

دیدن آتش بازی، از جمله تفریحات رایگان در دبی

خیابان السرکال

خیابان السرکال، مختص علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر است و حدود 20 گالری را در 100 هزار متر فضا، جای داده است. در این محوطه، آثار خاص هنری در زمینه هنرهای تجسمی و سایر هنرهای دیگر و آثاری از هنرمندان سراسر جهان گردآوری شده است. گشت‌وگذار در بیشتر بخش‌های این خیابان، نیازی به صرف هزینه ندارد و شما به‌صورت رایگان می‌توانید از این آثار هنری لذت ببرید.

  • ساعت بازدید از خیابان السرکال: از ساعت 10 صبح تا 7 بعدازظهر
  • آدرس خیابان السرکال: غرب دبی، منطقه صنعتی القوز، خیابان هفدهم

موقعیت دقیق خیابان السرکال

بخشی از خیابان السرکال

مجسمه بال‌های مکزیکی

یک قاب زیبا همه چیزی است که شما از سفر به دبی نیاز دارید. این قاب زیبا را می‌توانید جلوی مجسمه بال‌های مکزیک بسازید، درحالی‌که دو بال فرشته روی شانه‌هایتان است و پشت سر، نمای زیبایی از برج خلیفه دارید. اینجا شاید بهترین مکان برای ثبت عکس یادگاری‌تان از سفر به دبی باشد. به‌ویژه اگر با به این شهر سفر کرده باشید و زمان کافی برای گشتن در میان شهر داشته باشید.

  • آدرس مجسمه بال‌های مکزیکی: بلوار شیخ محمد بن راشد

موقعیت دقیق بال‌های مکزیکی در دبی

عکاسی با بال‌های مکزیکی، از تفریحات رایگان دبی

دبی کریک 

از میان شهر دبی، نهری بزرگ می‌گذرد که بخش‌های دیره و بور را از هم جدا می‌کند. طول این نهر 14 کیلومتر است و شما ممکن است در قسمت‌های مختلفی از شهر، امکان قدم زدن در حاشیه آن را داشته باشید. در کنار دبی کریک، مسیرهایی مناسب پیاده‌روی ساخته شده است و شما می‌توانید در تمام مدت قدم زدن، از نمای زیبای آن و همین‌طور قایق‌های شناور روی آب لذت ببرید.

موقعیت دقیق دبی کریک

دبی کریک نهر بزرگ شهر دبی

آبشار کانال دبی

آبشار کانال دبی، یکی از شگفت‌انگیزترین سازه‌های معماری است که می‌توانید در دبی پیدا کنید این آبشار در منطقه مارینای دبی قرار دارد و به‌واسطه نورپردازی زیبایی که برای آن در نظر گرفته شده، به‌عنوان یکی از بهترین مناطق دیدنی دبی در شب شناخته می‌شود. اگر برای اقامتی اقتصادی در این شهر قصد دارید به سراغ بروید آبشار کانال دبی انتخاب خوبی برای اقامت شماست؛ چراکه در نزدیکی تعداد زیادی از هتل‌های 3 ستاره قرار گرفته است.

  • آدرس آبشار کانال دبیاتوبان شیخ زاید، حوالی برج‌های تجارت جهانی

موقعیت دقیق آبشار کانال دبی

آبشار کانال دبی، از جاهای دیدنی رایگان دبی

فواره دبی

فواره دبی فقط یک آب‌نمای زیبا نیست؛ بلکه لقب بزرگ‌ترین آب‌نمای موزیکال جهان را هم به دوش می‌کشد. اینکه چرا فواره دبی یکی از بهترین تفریحات رایگان دبی است، نیازی به توضیح ندارد. تماشای رقص قطره‌های آب با نوای موسیقی، برای چند ساعت هم که شده، می‌تواند افراد را سرگرم نگه دارد. همان‌طور که گفتیم، این شهر پر از «ترین‌»های مختلف در حوزه‌های گوناگون است و بد نیست پیش از سفر با مطالعه مقالات مختلف، اطلاعاتی درباره چندوچون سفر به دبی به دست آورید.

  • آدرس فواره دبیخیابان شیخ محمد بن راشد، دریاچه مصنوعی

موقعیت دقیق فواره دبی

تماشای نمایش فواره موزیکال یکی از تفریحات رایگان دبی

جاهای دیدنی رایگان دبی

قرار نیست تمام فعالیت‌های رایگان شما در دبی محدود به قدم زدن در خیابان و دیدن بناها و ساختمان‌ها از دور باشد. در بین جاهای دیدنی رایگان دبی، بناهای جالبی مثل موزه‌ها وجود دارند که بدون پرداخت ورودی، می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید البته این بناها به موزه‌ها ختم نمی‌شوند و برخی از آن‌ها صرفاً به‌خاطر اینکه صاحب چندین جاذبه خاص هستند، به شما معرفی می‌شوند. یکی از مزیت‌های این مورد از تفریحات رایگان دبی این است که محدودیت زمانی ندارد و شما در هر فصلی از سال می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید؛ چه با سفر کنید و چه تور مرداد و شهریور.

مرکز هنری جمیل 

همان‌طور که می‌دانید، این روزها دبی تبدیل به بهترین مقصد برای علاقه‌مندان به هنر شده است. نمایشگاه‌های عظیم، حضور هنرمندان برجسته و کارگاه‌هایی که تنها در این شهر می‌توان پیدا کرد، دبی را به‌جای خوبی برای هنردوستان تبدیل کرده است. در این میان، مرکز هنری جمیل ازجمله جاهایی است که شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه ورودی به آن سر بزنید و با دیدن آثار هنری لذت ببرید.

  • آدرس مرکز هنری جمیل: منطقه جداف
  •  ساعت کار مرکز هنری جمیل: 10 صبح تا 8 شب

موقعیت دقیق مرکز هنری جمیل

نمایی از مرکز هنری جمیل

 

هم گرچه به عظمت برج خلیفه یا برج العرب نیست، اما آن هم به‌عنوان یکی از نمادهای مهم شهری دبی شناخته می‌شود. این مسجد با الهام‌گرفتن از معماری مصر و سوریه ساخته شده و دیدنش راه خوبی برای نزدیک‌تر شدن به فرهنگ اصیل مردم دبی است. البته پیشنهاد ما به شما این است که بازدید از مسجد را به ساعاتی به‌غیر از زمان‌های برگزاری نمازهای یومیه موکول کنید.

  • آدرس مسجد جمیرا: انتهای جاده ساحل جمیرا
  • ساعات بازدید از مسجد جمیرا: 10 صبح تا 8 شب

موقعیت دقیق مسجد جمیرا

مسجد جمیرا، از جاهای دیدنی رایگان دبی

دبی مال 

در این مطلب، قصد نداریم به بپردازیم؛ اما بدون اشاره به دبی مال، عملاً بازدید از شهری مانند دبی نیمه‌کاره می‌ماند. دبی مال توانسته به خودش لقب بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان را بدهد؛ اما شهرتش تنها به‌واسطه تعداد زیاد فروشگاه‌ها و مغازه‌هایش نیست؛ بلکه به‌خاطر انواع‌واقسام تفریحات و دیدنی‌هایی است که مردم می‌توانند با رفتن به دبی مال آن را ببینید گرچه بیشتر آن‌ها نیاز به پرداخت هزینه ورودی دارند، اما در زمان کوتاهی بخشی از آن‌ها را بدون هزینه می‌توان دید؛ مثلاً شما می‌توانید قسمت‌هایی از آکواریوم دبی مال را که در بخش‌های عمومی قابل دیدن است را ببینید و به‌عنوان یکی از تفریحات رایگان دبی از آن لذت ببرید.

  •  آدرس دبی مال: مرکز شهر دبی، خیابان فایننشال سنتر
  • ساعت بازدید از دبی مال: 10 صبح تا 11 شب

موقعیت دقیق دبی مال

دبی مال، از جاهای دیدنی رایگان دبی

موزه سکه 

هرچند که تقریباً همه موزه‌های دبی را باید با خرید بلیط ورودی دید، اما دو موزه در شهر وجود دارند که به شما امکان بازدید رایگان می‌دهند؛ یکی از این موزه‌ها موزه سکه دبی است. این موزه حدود بیست سال پیش در یکی از خانه‌های تاریخی مربوط به بومیان احداث شده است و در آن می‌توانید انواع سکه‌های اماراتی و اطلاعات مربوط به آن‌ها را ببینید.

  • ساعت بازدید از موزه سکه دبی: 8 صبح تا 3 بعدازظهر
  • آدرس موزه سکه دبی: محله الفهیدی

موقعیت دقیق موزه سکه دبی

موزه سکه دبی، از دیدنی های رایگان دبی

موزه قهوه 

دومین مورد از موزه‌های رایگان دبی، موزه قهوه است. قهوه سالیان سال است که به عنوان یکی از مهم‌ترین نوشیدنی‌های مردم عرب شناخته می‌شود. به همین دلیل در شهر دبی یک موزه را به خود اختصاص داده است. در این موزه می‌توانید از تاریخ قهوه، روند تولید و انواع آن بدانید و پس از گشت‌وگذار در آن، سری به کافه موزه بزنید و خودتان را یک فنجان قهوه مهمان کنید.

  • ساعت بازدید از موزه قهوه دبی: 9 صبح تا 5 بعدازظهر
  • آدرس موزه قهوه دبی: محله الفهیدی

موقعیت دقیق موزه قهوه

موزه قهوه، از تفریحات دبی برای علاقه‌مندان به قهوه

سایر فعالیت‌های رایگان در دبی 

در کنار دیدنی‌ های رایگان دبی، بد نیست درمورد سایر فعالیت‌ها و تفریحاتی که به صورت رایگان در دبی می‌توانید انجام دهید هم بدانید. این فعالیت‌ها گاهی مربوط به افراد با سلیقه خاص هستند و گاهی به‌سادگی یک پیک‌نیک خانوادگی برای همه جذاب است. شاید جالب باشد بدانید همیشه افرادی که محدودیت مالی دارند به‌دنبال امکانات و تفریحات رایگان نمی‌روند. گاهی افراد برای مدیریت هزینه‌های سفر این کار را می‌کنند و حتی بعضی از افراد که اهل هزینه کردن در سفر هستند؛ مثلاً به‌محض رسیدن به دبی، خودرو آفرود کرایه می‌کنند و به‌وسیله آن به کویر می‌روند. این افراد، برای حرفه‌ای سفر کردن از استفاده می‌کنند یا به سراغ مناطق خاص اما رایگان می‌روند تا سفرشان از تجربه‌های ویژه پر شود. در ادامه به تعدادی از این تفریحات رایگان دبی اشاره می‌کنیم.

سواحل رایگان دبی 

دبی سواحل خصوصی زیادی دارد که بیشتر آن‌ها متعلق به هتل‌ها هستند. این موضوع، باعث نگرانی بسیاری از مسافران می‌شود؛ چون درصورتی‌که آن‌ها در هتل‌های ساحلی و گران‌قیمت اتاق رزرو نکرده باشند، احتمالاً نمی‌توانند از امکانات سواحل آفتابی دبی استفاده کنند؛ اما باید به شما بگوییم که این‌طور نیست و این شهر، صاحب چندین ساحل رایگان است که اگر در جستجوی تفریحات رایگان دبی باشید، به‌سادگی می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. تعدادی از این ساحل‌ها عبارت‌اند از:

  • ساحل جمیرا
  • ساحل لامر
  • ساحل کایت
  • ساحل الصفوح
  • ساحل مارینا

سواحل، از مشهورترین تفریحات رایگان در دبی

پرنده‌نگری

یک تفریح خاص برای علاقه‌مندان به حیات‌وحش، رفتن به پناهگاه حیات‌وحش رأس الخور و دیدن پرندگان است. به‌طورکلی، پرنده‌نگری جزو فعالیت‌های محبوبی است که از طرف بسیاری از علاقه‌مندان به حیات‌وحش دنبال می‌شود. رفتن به رأس الخور دبی رایگان است و اگر علاقه و همین‌طور امکانات پرنده‌نگری دارید، این فرصت را از دست ندهید.

  •  آدرس پناهگاه حیات‌وحش رأس الخور: جاده رأس الخور

موقعیت دقیق پناهگاه حیات‌وحش رأس الخور

پرندگان مهاجر در رأس الخور

پارک البرشا پوند

یکی از بهترین جاهایی که همه خانواده می‌توانند با هم از آن لذت ببرند، پارک البرشا پوند است. این پارک به سبک و سیاق انگلیسی ساخته شده و هم فضایی مناسب برای بازی بچه‌ها در نظر گرفته شده و هم خانواده‌ها می‌توانند از نورپردازی زیبا و دریاچه مصنوعی دیدنی‌اش لذت ببرند. در واقع، این پارک یک تفریح رایگان دبی است که اگر از گردش در مراکز خرید همیشه شلوغ دبی خسته شده باشید، فرصت استراحت به شما می‌دهد.

موقعیت دقیق پارک البرشا پوند

پارک البرشا پوند، یکی از تفریحات خانوادگی دبی

پارک آبی آکواونچر

یکی از جذاب‌ترین ، رفتن به پارک آبی آکواونچر است. اما آیا می‌دانستید که امکان استفاده رایگان از این پارک آبی هم وجود دارد؟ در واقع این پارک را نمی‌توان به عنوان یکی از تفریحات رایگان دبی دانست، چراکه همیشه و به‌صورت ثابت امکان استفاده رایگان از آن وجود ندارد؛ اما شاید جالب باشد بدانید مجموعه آکواونچر امکان استفاده رایگان در روز تولد را برای هر فرد در نظر گرفته است، البته فردی که تولدش است، می‌تواند دو همراه را با 20 درصد تخفیف به پارک ببرد.

  • ساعت بازدید از پارک آبی آکواونچر: از ساعت 9:30 صبح تا 6 بعدازظهر
  • آدرس پارک آبی آکواونچرخیابان الهلال دبی، آتلانتیس دِ پالم

موقعیت دقیق پارک آبی آکوآونچر

پارک آبی آکواونچر از محبوب‌ترین مقصدها در سفر به دبی

خرید تور دبی

بعد از برنامه‌ریزی، اولین قدم شما برای رفتن به دبی و استفاده از همه امکانات آن چه امکانات پولی و چه رایگان، خرید است. اما برای پیدا کردن بهترین قیمت و هتل با دسترسی مناسب به جاذبه‌های موردنظرتان، می‌توانید به‌سادگی به صفحه تورهای دبی لست‌سکند بروید و با تنظیم فیلترهای مختلف، چیزی که بیشتر به برنامه شما نزدیک است را انتخاب کنید.

سخن آخرتفریحات رایگان دبی موضوعی است که برای تمام گردشگران خوشایند و جذاب است. زیرا گردشگران در زمان سفر به دلیل هزینه های بسیار زیادی که تفریحات و جاذبه های گردشگری دبی دارد نمی توانند همه آن ها را تجربه کنند. همین موضوع سبب شده تا بسیاری از مردم  لذت کافی را از سفر به دبی نبرند؛ در این مقاله از قصد داریم شما را با تفریحات رایگان دبی آشنا کنیم تا پس از رزرو تور دبی و مراجعه به  و یا رزرو ، تفریحات رایگان را هم در لیست برنامه های سفر خود جای دهید.

کویر گردی از تفریحات رایگان دبی

کویرگردی

امارات متحده از خشک ترین کشور های دنیاست که اخیرا با مشکل بی آبی و خشکسالی دست و پنجه نرم می کند. در این کشور کویرهای بسیاری وجود دارد که از زیباترین صحراهای جهان به شمار می آیند و میتوان به جای هزینه های زیادی که برای تفریحات لوکس و گران قیمت متحمل می شوید با کویر گردی هزینه ای پرداخت نکنید و بطور رایگان به گردش، پیاده روی و عکاسی در کویر بپردازید. البته با خرید بلیط می توانید لحظه هایی مهیج تر را سپری کنید.

کویر زیبای دبی

نقش های خیابانی

یکی دیگر از تفریحات رایگان دبی تماشای نقاشی های 3 بعدی در خیابان الکرامه دبی است که علاقمندان به این هنر خیابانی می توانند بطور رایگان از مشاهده ساختمان های پر نقش و نگار در این خیابان لذت ببرند.

گردش در ساحل های دبی

سواحل دل انگیز و زیبایی که در شهر دبی وجود دارد باعث شده گردشگران زیادی از سرتاسر کشور در این سواحل قدم بزنند و از تماشای آن لذت ببرند. بجز سواحلی که در اختیار هتل ها قرار دارند گشت و گذار در دیگر سواحل دبی رایگان بوده و هیچ هزینه ای در قبال این تفریح برای شما ندارد. از جمله سواحل رایگان دبی می توانیم به ساحل جمیرا، ساحل کایت و پارک ساحلی ام سقیم اشاره کنیم.

سواحل زیبای دبی

بندرگاه مارینا

از جذاب ترین مکان های گردشگری برای تماشای رایگان می توانیم به ساحل مارینا اشاره کنیم که وجود قایق های زیبا و مختلف در این بندرگاه سبب شده تا منظره ای فوق العاده را مشاهده کنید.

آبشار کانال آبی دبی

کانال آبی دبی واقع در ، دارای 3 کیلومترطول، 6.4 کیلومتر نوار ساحلی و 12 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری که برای افراد علاقمند به ورزش بسیار مناسب است می باشد. نیمکت های بسیاری در فضای باز ساحل وجود دارد که میتوانید روی این نیمکت ها به تماشای آبشار مکانیکی این کانال بنشینید. این آبشار در زمان عبور قایق ها از زیرکانال آبی دبی تغییر رنگ می دهد. این آبشار از زیبا ترین آبشارهای مکانیکی در جهان است.

آبشار کانال دبی

لیزر شو دبی

لیزرشو دبی ترکیبی از رقص نور، آب و آتش است که از تفریحات رایگان دیگری است که با استفاده از فناوری های روز جهان و چراغ ها و جلوه های زیبا تماچیان را بسیار به وجد می آورد.

لیزر شو دبی

آب نمای دبی

آبنمای موزیکال و شکیلی که در دریاچه برج خلیفه دبی واقع شده، حدودا 6600 لامپ به کار برده و همزمان با پخش موسیقی نمای چشم نواز تری به این آبنما می دهد. برای ساخت این آب نما تقریبا 800 میلیون درهم هزینه شده و قابل تبدیل به 25 رنگ متفاوت است. این سازه توسط یک شرکت آمریکایی در سال 2008 میلادی ساخته شده و از ساعت 13:30 تا 14 و از ساعت 18 تا 23 هر نیم ساعت یک بار فعالیت می کند. تماشای این آب نمای خارق العاده رایگان بوده و قابل توجه بسیاری از گردشگران است.

بازدید از مرکز خرید از تفریحات رایگان دبی

بازدید از مراکز خرید دبی

قدم زدن در مخصوصا مرکز خرید دبی مال یکی از تفریحات زیبا و به یاد ماندنی است که حتی در صورتیکه خریدی نکنید از تماشای آن لذت می برید. یکی دیگر از جذاب ترین مراکز خرید در دبی، مرکز خرید مافی مال دبی است که معماری این ساختمان مانند زمان مصر قدیم طراحی شده و با مشاهده این مرکز خرید با معماری مصر باستان آشنا خواهید شد.

ریورلند

ریورلند دبی از رستوران ها  و تئاتر های خیابانی زیادی تشکیل شده است که در مرکز دبی پارکزاَند ریوترز قرار گرفته  و دارای لِگولَند، بالیوود پارک و موشِن گِیت می باشد. با گشت و گذار در ریورلند دبی می توانید در 4 عصر بزرگ گذشته سفر کنید. یکی از تفریح گاه های موجود در ریور لند بورد واک است که کف آن از چوب ساخته شده و در کنار ساحل قرار دارد. شما در این بخش حس می کنید که در خیابان های شلوغ اوایل دهه 1950 آمریکا راه می روید.

ریورلند از تفریحات رایگان دبی

بخش جذاب دیگری که می تواند شما به اواخر سال 1600 فرانسه ببرد؛ دهکده فرانسوی است. دروازه هند نیز بخش دیگری از ریورلند دبی است که شما را به بازدید از هند و لذت تماشای غذاها و نوشیدنی های هندی دعوت می کند. جشن ها و کنسرت های بسیاری هم در شبه جزیره که در قلب ریورلند واقع شده و دور تا دور آن را یک رودخانه فرا گرفته برپا می شود و لذت سفر شما را چندین برابر می کند. مجموعه ریورلند هر روز از ساعت 9 صبح تا 8 شب پذیرای گردشگران از سر تا سر جهان می باشد و هیچ هزینه ای از شما دریافت نمی کند.

آدرس مجموعه ریورلند : امارات متحده عربی، دبی، پالم جبل علی، خیابان شیخ زائد

ریورلند و رودخانه ای زیبا

بستکیه، معماری ایرانی

این محله دارای تفریحات زیادی است که برای تجربه کردن آنها باید هزینه ای بپردازید اما پیاده روی و گشتن در منطقه بستکیه کاملا رایگان است.

بستکیه با معماری ایرانی

روستای هریتیج 

این روستا در سال 1997 در زمینی به متراژ 10 هزار متر مربع و برای نمایش آداب و رسوم دبی و آشنا شدن با زندگی مردم در گذشته افتتاح شد. در این روستا می توانید به تماشای وسایل و ابزار آلات مورد استفاده دردبی قدیم بنشینید. کشاورزی، طب سنتی، کار و مهارت هایی مثل : ساخت جواهرات، آهنگری و … از مهم ترین بخش های این روستا هستند. شما برای بازدید از روستای دیدنی و زیبای هریتیج می توانید بین ساعت 8:30 تا 21:30 به این روستا بروید.

روستای هریتیج دبی

موزه های رایگان دبی

موزه های رایگان زیادی در دبی وجود دارد که جهت آشنایی گردشگران با آداب و رسوم و فرهنگ این شهر ساخته شده است. در ادامه برخی از این موزه ها را که توریست ها بدون پرداخت هیچ هزینه ای می توانند از آنها بازدید کنند به شما معرفی می کنیم.

موزه شهرداری

اگر تمایل دارید از جریان پیشرفت شهر دبی و تلاش های شهرداری و مسئولین این شهر از سال 1950 تا به امروز پی ببرید، موزه شهرداری دبی بهترین انتخاب برای شماست که می توانید بطور رایگان از آنجا بازدید کنید. شما علاقمندان می توانید از ساعت 8 و 30 صبح تا 14 ظهر از این موزه بازدید کنید.

موزه شهرداری دبی

موزه عتیقه

نمای داخلی موزه قهوه دبی

موزه قهوه

یکی دیگر از جاهای دیدنی دبی که رایگان است، موزه قهوه بوده که علاوه بر دیدن؛ می توانید آموزش های لازم در این زمینه را ببینید. این موزه به مناسبت روز جهانی قهوه در دبی افتتاح شد. در این موزه آموزش دم کردن قهوه، تاریخچه کاشت قهوه و استفاده از آن در کشورهای مختلف آموزش داده می شود. طبقه دوم کتابخانه ای درباره قهوه وجود دارد که می توانید با نوشیدن یک فنجان قهوه، لذت بیشتری از کتاب خواندن ببرید. جهت مراجعه به این موزه باید از ساعت 9 صبح تا 5 عصر به خیابان الفهیدی مراجعه نمایید.

موزه قهوه دبی

موزه نایف

اگر شما به دیره سفر می‌کنید و می‌خواهید کمی اوغات فراغتتان را هیجان ‌انگیزتر سپری کنید، می‌توانید از این موزه دیدن نمایید. این موزه در قلعه ‌ای قدیمی که مقر پلیس و زندان بوده قرار دارد. قلعه ‌ای که تقریبا تمام آن از خاک رس و در سال 1939 میلادی ساخته شده است. ماکت ‌هایی در این موزه قرار دارند که اندازه بدن واقعی انسان هستند. ‌این موزه شاهکاری از هنر تعاملی انسان و پیشینه ‌اش می باشد که ساعت بازدید از این موزه دبی از 8 صبح تا 3 عصر است.

بازارهای محلی و دیدن نمایشگاه ها

اگر به دنبال قدمت و پیشینه مردمان عرب هستید، بهترین پیشنهاد این است که خودتان به بازارهای محلی دبی بروید. صنایع دستی و بازارهای محلی دبی، رفتار و لباس پوشیدن مردم محلی، حسی خوشایند را به شما می دهد. زیرا می توانید آداب و رسوم یک کشور دیگر را مشاهده کنید.

نمایشگاه های دبی

شنبه بازار البرشا، بازار محلی در سواحل، چهارشنبه بازار مارینا، بازار محصولات کشاورزی و غیره و غیره از دیگر بازارای محلی در دبی هستند که می توانید به صورت رایگان از آن ها بازدید کنید. انواع عطر ها، محصولات سنتی، جواهرات زینتی و … از کالاهایی هستند که با قیمت مناسب عرضه می شوند. یکی از این بازار های ارزان دبی، است.

بوستان گردی

شاید بوستان های دبی به چشم گردشگران دیده نشود؛ اما یکی از تفریحات رایگان دبی همین بوستان ها هستند. فضای سر سبز همراه با برگزاری جشن های مختلف می تواند خاطره ساز یک پیک نیک خانوادگی شود. در برخی از بوستان های دبی باربیکیو طراحی شده تا افراد مشغول درست کردن کباب های لذیذ شوند. در ساعات اولیه صبح ورزش صبحگاهی و تمرینات یوگا به صورت رایگان اجرا می شود.

ساحل لامر مشهور ترین ساحل اینستاگرام

عکاسی در لامر، محبوب اینستاگرامی ها

با وجود اینستاگرام و عکس های جذاب، نمی توان عکس گرفتن در ساحل لامر دبی را یک تفریح رایگان ندانست. زیرا در این ساحل که کاملا رایگان است، می توانید سلفی های حرفه ای بگیرید یا با اشتراک گذاری برنامه زنده، مخاطبان خود را به زیبایی ساحل لامر دعوت کنید. رستوران ها، کافه ها و فروشگاه های مختلف نیز برای رفاه گردشگران در دسترس می باشد.

جزیره بلوواترز

جزیره بلوواترز از دیگر تفریحات رایگان دبی است که بلند ترین چرخ و فلک دنیا در آن واقع شده است. علاوه بر چرخ و فلک چشم دبی رستوران ها و کافه ای بسیاری در این جزیره قرار دارند. با این که جزیره بلو واترز برای تفریحات هزینه می گیرد اما قدم زدن در آن و دیدن جاذبه هایش رایگان است. ضمن این که تعداد بسیاری از هتل های دبی با لول 5 ستاره در این ساحل قرار دارند.

جزیره بلوواترز و چرخ و فلک چشم دبی

جزیره پالم دبی

جزیره پالم دبی یکی از بزرگ ترین جزیره های ساخت بشر است که در آن تعداد زیادی هتل، پارک آبی؛ بندرگاه و ویلاهای لوکس وجود دارد. حتی از جزیره پالم دبی به عنوان هشتمین جاذبه شگفتی ساز جهان هم نام برده می شود. با این که پیاده روی و دیدن مساجد در جمیرا رایگان است، اما برای استفاده از تفریحات آبی و … باید هزینه پرداخت کنید. البته در منطقه تاریخی جمیرا نیز می توانید خانه های تاریخی و گنجینه های ارزشمند را ببینید.

جزیره نخل دبی بزرگ ترین جزیره مصنوعی ساخته دست بشر

آل سیف، خیابان ترکیبی

خیابان آل سیف را به این جهت خیابان ترکیبی می گویند چون در یک قسمت آن منطقه سنتی و در قسمت دیگر ان مدرنیته دیده می شود. خیابان آل سیف همجوار خور دبی است و شما با گذر از آن می توانید معماری و برج های بلند با سبک سنتی و مدرنیته را مشاهده نمایید. برپایی جشنواره های مختلف، غرفه های رنگارنگ و رستوران های درجه یک از شاخصه های خیابان آل سیف هستند.

خیابان آل سیف و تماشای برج های بلند

مساجد دبی؛ ترکیب زیبایی و دیانت

همانطور که شما می دانید امارات متحده عربی یک کشور اسلامی بوده و دین رسمی آن اسلام است. مساجد دبی از نظر سبک معماری مشابه یکدیگر هستند که ترکیب معماری اسلامی و مدرنیته سبب شده تا به جاذبه ای رایگان تبدیل شوند. در شهر دبی بیش از 2100 مسجد وجود دارد که بیشتر آن ها برای اهل سنت و تعدادی از آن ها مخصوص شیعیان است.

قیمت اجاره ماشین هیوندای در دبی  از ۱۵۰ درهم (حدود دو میلیون تومان) در روز آغاز می‌شود. به طور کلی، قیمت اجاره خودرو بدون راننده در دبی بسیار مناسب محسوب می‌شود.

با وجود مساجد اهل سنت مانند مسجد فاروق، مسجد خلیفه تاجر و مسجد جمیرا، مسجد های دیگری مانند و وجود دارند که مأمن ایرانی ها و شیعیان هستند. با مراجعه به این مکان های مذهبی در دبی هم می توانید سیاحت کنید و هم دستورات دینی (نماز خواندن) خود را انجام دهید.

نمایشگاه های هنری از دیگر تفریحات رایگان دبی

آکواریوم دبی تفریح رایگان در دل مرکز خرید

اگر در سفر با تور دبی به می روید باید بگوییم با یک تیر 2 نشان زده اید. زیرا هم می توانید آکواریوم دبی را ببینید و هم از مرکز خرید دبی مال دیدن می کنید. بیش از 32 هزار ماهی و آبزی مختلف با نژاد های گوناگون در آکواریوم دبی زندگی می کنند. با این که دیدن تونل آکواریوم دبی مشمول هزینه می شود اما برای بازدید از جاهای دیگر آکواریوم دبی، نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نیست.

تفریح رایگان در پارک آبی آکوانچرز

همانطور که می دانید پارک آبی آکوانچرز یکی از بزرگ ترین پارک های آبی در خاورمیانه است که در یکی از هتل آتلانتیس دبی قرار دارد. استفاده از این پارک آبی هزینه های سنگینی دارد، اما می توان 1 روز در سال؛ از آن به صورت رایگان استفاده نمود. بله! آن یک روز در سال روز تولد شما است که باید در سایت هتل آتلانتیس دبی ابتدا نام نویسی کنید.

لیزر شو های جذاب در شهر دوبی

پس از طی کردن مراحل یک سند به عنوان بلیط رایگان پارک آبی آکوانچرز برای شما صادر می شود که تنها 6 روز معتبر است. تصور این که بلیط رایگان بهترین پارک آبی دبی را تهیه کنید؛ به تنهایی هیجانی وصف ناپذیر دارد. ضمن این که در روز تولد خود می توانید دوستان خود را با 20 % تخفیف به این پارک آبی ببرید.

پل عشق

یکی از دیگر جاهای دیدنی رایگان در تفریحات دبی، پل عشق دبی است که عشاق در آن به هم می رسند. در این پل عاشقان با یک قفل خواسته خود را می بندند و کلید آن را درون رودخانه می اندازند تا به عشق خود برسند. این پل زیبا در منطقه الخوانیج دبی قرار گرفته است.

این دریاچه زیبا از نمای بالا همچون 2 قلب ادغام شده دیده می شود که پاتوق عاشقان است. آبی زلال و فضای سبز اطراف آن باعث شده تا مکانی عالی برای تقسیم عشق و محبت میان 2 فرد باشد.

دریاچه عشق دبی

سینمای دبی، رایگان و پر هیجان

دیدن فیلم همراه خانواده یا دوستان می تواند گزینه ای عالی برای تفریح در دبی باشد؛ اما چه بهتر که این تفریح بدون هزینه انجام شود. سینمای رایگان دبی از ساعت 8 و 30 دقیقه شب شروع می شود. صفحه نمایش وسیعی که در فضای باز مرکز خرید وافی دبی نصب شده این امکان را به شما می دهد تا مهیج ترین فیلم های روز را مشاهده کنید.

تفریح 1 درهمی برابر با تفریح رایگان!!

بله تعجب نکنید، شما می توانید با پرداخت 1 درهم که پول اندکی است، قایق سواری کنید. قایق های کوچک که ظرفیت 20 نفره دارند، از خور دبی حرکت می کنند. با خرید بلیط 1 درهمی می توانید زیبایی های شهر، برج ها و مناره ها، خور دبی یا همان کریک دبی را مشاهده نمایید.

وجود فلامینگوها در راس الخور

دیدن فلامینگوها در راس الخور

اگر شما هم از عاشقان حیات وحش و دوستدار محیط زیست هستید؛ یک پیشنهاد عالی و رایگان وجود دارد که آن هم بازدید فلامینگوها در راس الخور دبی است. علاوه بر فلامینگوها بیش از 260 گونه دیگر پرنده در این حیات وحش طبیعی زندگی می کنند که در زمان های مشخص به آن ها غذا داده می شود. این بدان معنی است که امکان بازدید از پرنده ها برای شما وجود دارد. ساعات مراجعه به حیات وحش راس الخور از شنبه تا 5 شنبه : 7 و 30 دقیقه صبح تا 5 و 30 دقیقه عصر می باشد که این ساعت در روز جمعه به 2 عصر تا 5 و 30 دقیقه عصر می رسد.

فلامینگو پرنده ای زیبا و جذاب

نگارخانه های هنری در دبی

مسلما، نگارخانه های هنری مکانی عالی برای تفریح یک هنرمند است که می توان آن را یکی از تفریحات رایگان دبی دانست. با این که خرید آثار هنری در نگارخانه های دبی فوق العاده گران است، اما می توان بدون پرداخت هیچ هزینه ای، از آن ها بازدید کرد. چه زیباست جذاب ترین آثار هنری را به طور رایگان تماشا خواهید کرد.

 

دکمه بازگشت به بالا