اقتصادیبرترینهای کسب و کار

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک 206

تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ تیپ 6

حالت تیپ‌ترونیک رانندگی به این صورت است که شما می‌توانید تعویض دنده‌ها را در 206 خود به صورت دستی انجام دهید. برای این منظور کافی است خودرو را روی حالت D قرار دهید و دسته دنده را به چپ بکشید. با این کار، خودرو وارد حالت تعویض دنده به صورت دستی می‌شود. توجه داشته باشید که برای سبک کردن دنده‌ها باید دسته دنده را به جلو و برای سنگین کردن باید آن را به سمت عقب هل دهید. نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که در حالت تیپ‌ترونیک، شما اختیار 100 درصدی دنده را ندارید. در حالت تیپ‌ترونیک زمانی که خودرو احساس کند گیربکس تحت فشار زیاد قرار دارد، به صورت اتوماتیک دنده را سبک و یا سنگین‌تر می‌کند. جهت اطلاعات بیشتر از تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

ممکن است بخواهید در بسیاری از مواقع تعویض دنده‌ها را در 206 تیپ 6 خود به صورت دستی انجام دهید و کار کردن با دسته دنده کمی برای شما سخت باشد. برای این منظور، می‌توانید از پدال شیفتر استفاده کنید که در پشت فرمان ماشین نصب می‌شوند و با فشردن آن‌ها دنده عوض می‌شود.

تعمیر گیربکس ۲۰۶ دستی

پژو 206 دنده دستی می‌تواند در مواقعی بسیار آزاردهنده باشد. یکی از مشکلات رایج جعبه‌دنده دستی در کنار تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ این خودرو، مشکل روغن‌ریزی آن است. این مشکل معمولا به دلیل خرابی واشرها و کاسه نمدها رخ می‌دهد و در خودروهای تیپ 5 به مراتب رایج‌تر است. چرا که 206 تیپ 5 با دمای بالاتری کار می‌کند و همین باعث می‌شود که واشرهای ماشین طول عمر کمتری داشته باشند.

خودروهای فرانسوی به خصوص 206 از مهندسی پیچیده‌ای برخوردار هستند و به همین خاطر در صورت خرابی گیربکس این خودرو حتما باید به مراکزی مراجعه کنید که از دانش فنی لازم برای تعمیر این جعبه‌دنده برخوردار باشند. چرا که اگر این گیربکس توسط یک فرد غیرمجاز تعمیر شود، احتمال بروز مشکلات دیگر در آن به شدت افزایش پیدا می‌کند.

اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶

به طول کلی، اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ در تمام تیپ‌ها یکسان است. اجرت تعمیر گیربکس مربوط به باز و بست آن از روی خودرو، باز کردن تمام قطعات و مونتاژ آن‌ها می‌شود. در واقع، در تعمیر گیربکس، تمام قطعات باز شده و قطعات خراب با نمونه‌های نو تعویض می‌شوند.

قطعات گیربکس اتوماتیک 206

گیربکس اتوماتیک پژو 206 از چندین جزء کلیدی تشکیل شده است که با هم کار می کنند تا تعویض آرام دنده ها و انتقال نیرو از موتور به چرخ ها را تسهیل کنند. قطعات اصلی گیربکس اتوماتیک پژو 206  به شرح زیر است:

مبدل گشتاور: مبدل گشتاور وظیفه انتقال نیرو از موتور به گیربکس را بر عهده دارد. از مایع هیدرولیک برای انتقال گشتاور استفاده می کند و به موتور اجازه می دهد حتی زمانی که خودرو در حالت توقف است به کار خود ادامه دهد.

گیربکس: گیربکس شامل یک سری دنده است که درگیر و جدا می شوند تا نسبت بین دور موتور و دور چرخ تغییر کند. این به راننده اجازه می دهد تا نسبت های مختلف دنده را برای مطابقت با سرعت خودرو و شرایط بار انتخاب کند.

بدنه سوپاپ: بدنه سوپاپ مرکز کنترل گیربکس است. جریان سیال هیدرولیک را به بسته‌های کلاچ و سرووهای مختلف هدایت می‌کند که دنده‌ها را درگیر و جدا می‌کنند.

بسته های کلاچ: بسته های کلاچ وظیفه اتصال و قطع نیروی موتور به گیربکس را بر عهده دارند. آنها از صفحات اصطکاکی متعددی تشکیل شده اند که برای تعویض دنده درگیر و جدا می شوند.

شیر برقی: شیر برقی شیرهای الکترو هیدرولیک هستند که جریان سیال هیدرولیک در گیربکس را کنترل می کنند. آنها توسط سیستم کامپیوتری خودرو کنترل می شوند و نقش مهمی در تعویض دنده دارند.

سنسورها: سنسورهای مختلفی برای نظارت بر سرعت خودرو، سرعت موتور، موقعیت دریچه گاز و سایر پارامترها استفاده می شود. این حسگرها بازخوردی را به سیستم کامپیوتری خودرو ارائه می‌کنند و به آن اجازه می‌دهند تا تصمیمات دقیق تعویض دنده را اتخاذ کند.

ذکر این نکته ضروری است که اینها تنها اجزای اصلی گیربکس اتوماتیک پژو 206 هستند. بسیاری از قطعات کوچکتر و زیرسیستم های دیگر وجود دارند که با هم کار می کنند تا عملکرد روان و قابل اعتماد را تضمین کنند. تعمیر و نگهداری منظم و کمک های حرفه ای فوری برای نگهداری این قطعات در شرایط خوب و رفع مشکلات احتمالی ضروری است.

عیب یابی گیربکس ۲۰۶ –مشکلات گیربکس 206 تیپ 2

گیربکس دستی که در پژو 206 تیپ 2 وجود دارد، کاملا یکسان با گیربکس 206 تیپ 5 است. این گیربکس‌ها در کارکردهای پایین هیچ مشکلی ندارند، اما بعد از چند سال، استهلاک آن‌ها افزایش پیدا کرده و هزینه زیادی را برای شما ایجاد می‌کنند.

یکی از مشکلات رایج در تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ تیپ 2، روغن‌ریزی آن است. این مشکل معمولا به این دلیل رخ می‌دهد که واشرها و کاسه نمدها از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند و بعد از مدتی بازدهی خود را از دست می‌دهند. برای عیب یابی گیربکس ۲۰۶ رفع این مشکل، باید قطعات و لوازم آسیب‌دیده، با نمونه‌های نو و باکیفیت تعویض شوند.

مشکلات گیربکس 206 تیپ 5

یکی از مشکلاتی که بسیاری از صاحبان 206 تیپ 5 با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، تقه زدن گیربکس است. این مشکل دلایل بروز مختلفی دارد، اما قبل از همه چیز توصیه می‌کنیم سطح و نوع روغن گیربکس را بررسی کنید. چرا که این دو مورد می‌توانند باعث بروز این مشکل عذاب‌آور شوند.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک قیمت تعمیر انواع گیربکس اتومات در سال 1402

هزینه تعمیر انواع گیربکس اتومات در سال 1402 با ذکر جزئیات در تعمیرگاه تهران گیربکس در ادامه ذکر می گردد. لیست دستمزد تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع خودروهای داخلی و خارجی به همراه هزینه تعویض روغن گیربکس اتومات این خودروها در سال 1402 بیان شده و خاطر نشان می سازد که این قیمتها تقریبی هستند. همچنین هزینه تعویض گیربکس اتومات انواع خودروها نیز لیست می شود.

تخمین هزینه تعمیر گیربکس اتومات

پیش از ذکر لیست هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک باید خاطرنشان سازیم که این هزینه ها تا حدود تقریبی می باشند. دلیل تقریبی بودن اجرت تعمیر گیربکس اتومات به ماهیت کار فنی بر می گردد. از یک سو در کار فنی این احتمال وجود دارد که در زمان باز و بست و تعویض قطعه مشکل دیگری نیز بروز کند. حتی بریدن یک پیچ ممکن است ساعتها زمان را افزایش دهد و لذا نمی توان به طور دقیق هزینه تعمیر گیربکس اتومات را از پیش مشخص ساخت. اما به طور کلی و طبق روالی عادی می توان اجرت تقریبی تعمیر گیربکس اتومات را بیان نمود. از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که تعمیرکار گیربکس اتومات عیب گیربکس را در قطعه خاصی مشخص کند. اما هنگامی که گیربکس باز می شود تا قطعه مذکور تعویض گردد مشخص می شود که قطعه دیگری از گیربکس نیز معیوب است. قاعدتا در این مورد نیز هزینه تعمیر گیربکس اتومات از آنچه در ابتدا پیش بینی می شد بیشتر خواهد بود. البته باید در نظر داشته باشید که این نکته که اکنون ذکر کردیم با تشخیص اشتباه که در برخی تعمیرگاه های غیر مجاز و توسط مکانیکهای غیر متخصص در تعمیر گیربکس اتومات مشاهده می شود فرق دارد. یعنی اینکه به عنوان مثال مکانیک اشتباه تشخیص دهد که ساعت گیربکس اتومات خودرو شما خراب است و اقدام به تعویض ساعت گیربکس کند اما سپس متوجه شود که عیب در قطعه دیگری بوده و ساعت گیربکس سالم است تشخیص اشتباه مکانیک است. یکی از مواردی است که کمک بسیاری به رفع و شناسایی عیوبی میکند که میتواند منجر به خرابی گیربکس شما شود.

برای آگاهی از میتوانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

هزینه تعمیر توربین گیربکس اتومات

توربین گیربکس اتومات بین موتور و گیربکس قرار دارد و عملا این دو قسمت را به یک دیگری متصل می کند. وظیفه اصلی توربین گیربکس اتومات این است که اجازه ندهد که خودرو بدون افت ناگهانی دور موتور توقف کند. از طرف دیگر توربین گیربکس اتومات در شتاب دهی و ایجاد گشتاور در خودرو نیز نقش فعالی دارد. هزینه تعمیر توربین گیربکس اتومات در خودروهای مختلف متفاوت است. اما اجرت تعمیر آن حداقل یک میلیون تومان است که بسته به نوع خوردو این عدد تغییر خواهد کرد.

هزینه تعمیر ساعت گیربکس اتومات

ساعت گیربکس اتومات در واقع یک چند راهی پر پیچ و خم است که چندین مجرای عبور روغن و شیر برقی و سوپاپ دارد و وظیفه آن این است که روغن را به محل مورد نظر هدایت نماید تا دنده های گیربکس با نرمی و راحتی تعویض گردند. خرابی هر یک از قطعات مذکور می تواند منجر به یا عملکرد آن گردد.

هزینه تعویض شیر برقی های گیربکس اتومات نیز بسته به مدل و برند خودرو شما متفاوت خواهد بود به طور نرمال اجرت تعویض بدون احتساب قیمت شیربرقی در گیربکس اتوماتیک بین یک تا یک میلیون و دویست هزار تومان خواهد بود.

در برخی موارد می توان شیر برقی را تعمیر کرد و نیازی به تعویض شیر برقی نیست که در این صورت اجرت تعمیر هر شیر برقی حداقل یک میلیون تومان است که بسته به نوع خوردو این عدد تغییر خواهد کرد.

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا