اقتصادیبرترینهای کسب و کار

انتقال ارز از کانادا به حساب بانکی در ایران با کم‌ترین نرخ

زندگی در کشوری دیگر همیشه چالش های متفاوتی را برای فرد به همراه دارد. یکی از مهمترین چالش ها ارتباط با عزیزان در ایران است. ابزارهای ارتباطی مانند تلفن و اینترنت تا حدودی این مشکل را حل کرده اند. یکی دیگر از این ارتباطات ارسال اقلام مختلف از جمله پول از کشور محل اقامت به ایران است. در واقع انتقال پول از یک کشور به کشور دیگر، در این مورد انتقال پول از کانادا به ایران، همواره یکی از مهم ترین مسائل ساکنان کانادا بوده است. در این مقاله به این می پردازیم که بهترین روش کدام است و چگونه می توان مطمئن شد که پول به دست مخاطب می رسد.
اولین راهی که به ذهن همه می رسد معمولا بهترین راه نیست و آن ارسال پول از طریق مسافران است. درخواست از مسافر برای بردن پول به اقوام خود در ایران. حتی اگر به شخص مورد نظر اعتماد داشته باشید، این می تواند مشکل ساز باشد. ما راه های بهتر و مطمئن تری را به شما پیشنهاد می کنیم.

9 روش انتقال پول از خارج از کشور به ایران

یکی از بزرگترین مشکلات ناشی از تحریم های آمریکا علیه ایران، حذف مبادلات مالی بین المللی است.قدرت آمریکا و روابط تجاری این کشور با کشورهای مختلف باعث شده تا بسیاری از کشورها از این تحریم ها تبعیت کنند و اجازه انتقال پول به ایران یا خدمات بانکی و مالی را ندهند. به همین دلیل است که بسیاری از مردم با مشکل ارسال پول به ایران دست و پنجه نرم می کنند و یا نمی توانند برای افرادی که در خارج از کشور اقامت دارند پول ارسال کنند. البته این غیر ممکن نیست. درست است که روش های اصلی انتقال پول آسیب دیده است، اما روش های جایگزین زیادی برای حل این مشکل ایجاد شده است.

پی پال
پی پال یک کیف پول آنلاین است که برای انتقال پول در بیش از 200 کشور دنیا استفاده می شود و از امنیت بالایی برخوردار است. ایجاد حساب کاربری و استفاده از پی پال نیز آسان است. فقط یک مشکل وجود دارد: سیستم امنیتی پی پال حساب‌هایی را که در ایران (یا حساب‌هایی با آدرس‌های IP و مکان‌های مختلف) هستند، مسدود می‌کند و وقتی حساب شما مسدود شد، نمی‌توانید پول را پس بگیرید. پس باید خیلی مراقب پی پال باشید. شرکت های واسطه زیادی وجود دارند که می توانید از آنها برای تبدیل وجوه پی پال به ریال یا حتی خرید یک حساب پی پال تایید شده استفاده کنید.این شرکت ها درصدی از پول را برای تبدیل مبالغ پی پال به ریال می گیرند.

ارز دیجیتال
ارزهای دیجیتال راهی برای انتقال پول به صورت ناشناس و امنیت خوبی هستند. مهم ترین نکته در این روش انتخاب ارز دیجیتال است. به عنوان مثال، اگر بیت کوین را انتخاب کنید، ممکن است به دلیل نوسانات بالا، سود یا زیان زیادی داشته باشید. بهترین راه استفاده از ارزهایی مانند تتر است. قیمت تتر همیشه برابر با یک دلار است و تغییری نمی کند.

بیایید این روش را با یک مثال بررسی کنیم. فرض کنید می خواهید از آمریکا به ایران پول منتقل کنید و یکی در آمریکا می خواهد 1000 دلار برای شما به ایران بفرستد. در این حالت، آن شخص باید 1000 دلار را از یک صرافی تورنتو کارتخوان ارز دیجیتال (مانند صرافی بایننس) به Tether تبدیل کند. در مرحله بعد، باید یک کیف پول ارز دیجیتال امن مانند TrustVault را بر روی تلفن خود فعال کنید و کلید عمومی آن را برای شخص ارسال کنید. این شخص تتر را به کیف پول شما منتقل می کند و سپس می توانید از صرافی ارز دیجیتال ایرانی (مانند والکس) استفاده کنید و تتر را به ریال تبدیل کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که صرافی تورنتو کارتخوان درصدی از موجودی شما را به عنوان کارمزد کسر می کنند.کارمزد تعویض نیز متفاوت است.
وب مانی
وب مانی یک سیستم پرداخت آنلاین روسی است که تراکنش های مالی ایمن، غیرقابل برگشت و غیرقابل ردیابی را در سریع ترین زمان ممکن فراهم می کند. برای انتقال پول از خارج از کشور به ایران می توانید از وب مانی استفاده کنید. برای این منظور، هم فرستنده و هم گیرنده باید کیف پول WebMoney داشته باشند. فرستنده پول وب را به کیف پول شما ارسال می کند و شما می توانید با استفاده از شرکت های واسطه ایرانی یا با صرافی تورنتو کارتخوان آن را به ریال تبدیل کنید. انتقال پول به وب مانی نیز کارمزد دارد و برای انتقال وجه از طریق وب مانی باید 0.8 درصد از مبلغ تراکنش را به عنوان کارمزد پرداخت کنید.
بهترین پول
خطر مسدود شدن حساب پرفکت مانی بسیار کمتر است و حتی می توانید در این سایت ثبت نام کنید. اما باید یک تصویر اثبات کننده در سایت احراز هویت آپلود کنید. کشورهای انگلیسی زبان می توانند برای این منظور از قبوض آب و برق استفاده کنند. اما در ایران باید مدارک خود را به مترجمی رسمی تحویل دهید و با این وجود باز هم احتمال رد شدن مدارک وجود دارد.بهترین راه این است که یک بار خودتان سعی کنید یک حساب کاربری ایجاد کنید و در صورت عدم موفقیت از شرکت های واسطه در این زمینه کمک بگیرید.

همچنین می توانید به جای افتتاح حساب از کوپن های پرفکت مانی استفاده کنید. کوپن پرفکت مانی مانند یک کارت هدیه کار می کند. به عنوان مثال، اگر شخصی بخواهد پرفکت مانی را از آلمان برای شما ارسال کند، می تواند آن پول را به کوپن پرفکت مانی تبدیل کند و سپس اطلاعات کوپن را برای شما ارسال کند. برای تبدیل این کوپن به ریال و انتقال وجه به ایران نیز می توانید از شرکت های واسطه استفاده کنید.
انتقال سریع
سوئیفت یک انجمن بین المللی ارتباطات مالی بین بانکی است. این سیستم بر اساس شعب بانک ها کار می کند. مثلاً اگر بانک مبدا آمریکا و بانک مقصد ترکیه باشد، چندین بانک واسطه بین آنها وجود دارد تا پول از آمریکا به ترکیه بیاید. به همین دلیل است که انتقال پول با سوئیفت معمولا بین 1 تا 7 روز کاری طول می کشد.

میزان کارمزد بسته به تعداد بانک های واسطه تعیین می شود. هر چه تعداد بانک های واسطه در فرآیند انتقال پول بیشتر باشد (یعنی فاصله بین بانک مبدأ و بانک مقصد بیشتر باشد)، کارمزد بیشتر می شود.برای ارسال پول از این طریق، باید مشخصات صاحب حساب و مشخصات بانکی آنها را بدانید. البته امکان ارسال حواله سوئیفت از ایران وجود ندارد و برای ارسال این حواله ها باید در ترکیه، گرجستان یا امارات حساب بانکی داشته باشید. بنابراین یا باید در کشورهای همسایه حساب داشته باشید یا برای این روش باید از شرکت های واسطه یا صرافی ها استفاده کنید که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

مبادلات (ارسال حواله ارز از طریق صرافی)
اگر تحریم ها علیه ایران نبود، باید از بانک ها برای ارسال پول به خارج استفاده می کردیم. اما در شرایط فعلی این بورس ها هستند که کار بانک ها را انجام می دهند. انتقال پول از خارج از کشور به ایران از طریق صرافی یکی از مطمئن ترین روش هاست. فرض کنید شخصی می خواهد 1000 دلار برای شما از کانادا به ایران بفرستد. در این روش فرستنده به صرافی مطمئنی که در ایران شعبه دارد، اشاره می کند. صرافی پول را از حساب خود در کانادا به حسابی که در ایران دارد سوئیفت می کند و مدرکی مبنی بر انتقال پول به شما می دهد. وجه به حساب صرافی واریز می شود و سپس باید به شعبه صرافی در ایران مراجعه کرده و با ارائه سند انتقال وجه مبلغ خود را از صرافی دریافت کنید.

مسترکارت و ویزا کارت
مسترکارت یا ویزا دو نوع کارت اعتباری هستند. بسیاری از شرکت های کارگزاری ایرانی این کارت ها را ارائه می دهند. سپس می توانید مشخصات او را برای افرادی که خارج از ایران هستند ارسال کنید تا بتوانند به شما پول انتقال دهند. هنگامی که پول روی کارت شما واریز شد، می توانید از صرافی ها یا شرکت های کارگزاری برای پرداخت موجودی آنها استفاده کنید. واریز وجه با این روش به صورت مطمئن و آنی انجام می شود و کارمزد کمی دارد.
اسکریل
Skrill نیز مانند PayPal، WebMoney و PerfectMoney یک سیستم پرداخت آنلاین است که در انگلستان ایجاد شده و طبیعتا ایران را در لیست تحریم های خود قرار داده است. به طور کلی انتقال پول به ایران از طریق اسکریل (در مقایسه با پی پال و وب مانی) از محبوبیت کمتر و شناخته شده ای برخوردار است. این روش انتقال پول در اروپا محبوبیت بیشتری دارد.

اتحادیه غربی
وسترن یونیون یک شرکت مالی و ارتباطات آمریکایی است که انتقال پول بین المللی با سرعت بالایی دارد و بسیار مقرون به صرفه است. این شرکت هیچ شعبه ای در ایران ندارد و نمی توانید در آنجا حساب باز کنید. برای استفاده از این سیستم فقط باید از شرکت های واسطه استفاده کنید و به آنها هزینه پرداخت کنید.

آخرین کلمه
این نیز در مورد نحوه انتقال پول از خارج از کشور به ایران است. اگر به دنبال روش های بی دردسر هستید، توصیه می کنیم از ارزهای دیجیتال مانند تتر برای دریافت پول استفاده کنید و اگر به دنبال روش های مطمئن و مطمئن هستید، از انتقال پول سوئیفت استفاده کنید. به طور کلی ریسک این روش ها کمتر از بقیه است.

دکمه بازگشت به بالا