برترینهای کسب و کارعمومی

بهترین نوع اتصال های هیدرولیک کدام است؟

اتصالات هیدرولیک قطعاتی هستند که از آنها برای اتصال شیلنگ و لوله در سیستم های هیدرولیک استفاده می کنند. تجهیزات هیدرولیک معمولا تحت فشار بالا کار می کنند و اغلب سیستم ثابتی نیستند. درنتیجه، اتصالات هیدرولیک باید برای عملکرد ایمن و موثر در سیستم های مورد نظر محکم،متنوع و مطمئن باشند.این اتصالات معمولا از نظر ابعاد،ساخت و درجه فشار استاندارد هستند.

What is the best type of hydraulic connections

بهترین نوع اتصال هیدرولیک، نوع اتصالی است که بیشترین نیازهای سیستم هیدرولیک را برآورده کند. این نیازها شامل موارد زیر است:

  • فشار کاری: فشار کاری سیستم هیدرولیک تعیین می کند که اتصال باید از چه نوع موادی ساخته شود و چه نوع آب بندی داشته باشد.
  • دمای کاری: دمای کاری سیستم هیدرولیک تعیین می کند که اتصال باید از چه نوع موادی ساخته شود تا در برابر دمای بالا مقاومت کند.
  • محیط کاری: محیط کاری سیستم هیدرولیک تعیین می کند که اتصال باید از چه نوع موادی ساخته شود تا در برابر خوردگی و سایر عوامل محیطی مقاومت کند.

در سیستم های هیدرولیک با فشار کاری پایین، معمولاً از اتصالات رزوه ای معمولی یا جوشی معمولی استفاده می شود. این اتصالات از هزینه کمتری برخوردار هستند و نصب آنها آسان تر است. در سیستم های هیدرولیک با فشار کاری بالا، معمولاً از اتصالات رزوه ای فشار قوی یا جوشی فشار قوی استفاده می شود. این اتصالات از استحکام و دوام بیشتری برخوردار هستند و می توانند در برابر فشار بالای سیال هیدرولیک مقاومت کنند.

در سیستم های هیدرولیک که نیاز به اتصال و جداسازی سریع لوله ها و سایر اجزای سیستم وجود دارد، معمولاً از اتصالات اتصال سریع استفاده می شود. این اتصالات از سرعت عمل بیشتری برخوردار هستند. در نهایت، انتخاب نوع اتصال هیدرولیک مناسب، یک تصمیم فنی است که باید توسط یک مهندس یا تکنسین با تجربه گرفته شود.

کاربرد اتصالات هیدرولیکی در صنعت

از اتصالات اتصالات هیدرولیک فشار قوی بسیار متنوعی (مانند آداپتور،کوپلینگ،اسلیو،پلاگ و غیره) در سیستم های هیدرولیک استفاده می کنند و از آنجایی اساس کار صنایعی مانند پتروشیمی، زغال سنگ و ساخت و ساز مبتنی بر سیستم های هیدرولیک است ،درنتیجه اتصالات هیدرولیک در صنعت کاربرد بسیار وسیع و گسترده ای دارند.

مشخصات سایز

یکی از مهم ترین پارامترها در انتخاب اتصالات مناسب سایز آنها است و در انتخاب و خرید اتصالات باید به سایز آنها توجه کرد ، یعنی اگر اتصالات مورد نظر بزرگتر یا حتی کوچکتر از سایز مناسب لوله یا شیلنگ باشند اتصال موفقی نخواهیم داشت و با خطر نشتی یا عدم عملکرد مناسب دستگاه مواجه می شویم. دو سیستم اندازه گیری متریک (mm) و انگلیش (“) برای اندازه گیری این اتصالات وجود دارد. سایز اتصالات هیدرولیک را اندازه شیلنگ یا لوله ای که قرار است متصل شود تعیین می کند.

اتصالات هیدرولیکی در درجه دما و فشار خاصی کار می کنند که براساس طراحی و تولید انها است. درجه فشار کاری که به اتصالات درطول کار وارد می شود معمولا به صورت پوند بر اینچ مربع (psi) تعریف می شود. درجه فشار بالاتر یا پایین تر از میزان تعریف شده در عملکرد مناسب سیستم اختلال ایجاد می کند.

درجه دمای کاری را در این اتصالات برحسب سیلسیوس یا کلوین تعریف و اندازه گیری می کنند. دراین مورد نیز درجه دمایی بالاتر یا پایین تر از حد مطلوب و مناسب اتصالات سیستم را با مشکل مواجه می کند.

مواد نیز مانند فاکتورهای بالا اهمیت بسزایی در انتخاب اتصالات هیدرولیک فشار قوی مناسب دارد. در ساخت این اتصالات موادی بکار می رود که در مقابل فرسایش شیمیایی و شرایط محیطی مقاوم است. تولیدکنندگان از موادی مانند آلومینیوم، برنج، چدن، استیل و استنلس استیل در ساخت اتصالات هیدرولیک استفاده می کنند.

سوال های متفاوت در مورد اتصالات هیدرولیک

انواع مختلف اتصالات هیدرولیک چیست؟

دو نوع اتصالات هیدرولیک اصلی به نام اتصالات کرایم و اتصالات اتصال دهنده فیلد وجود دارد . همانطورکه از اسمش مشخص است، اتصالات اتصال دهنده فیلد یا اتصالات شیلنگ قابل استفاده مجدد از یک سوکت و یک پستانک تشکیل می شوند و بدون نیاز به کرامپر به محل مورد نیاز متصل می شود.

اتصالات هیدرولیک چیست؟

از اتصالات هیدرولیک برای اتصال شیلگ هیدرولیک به قطعات هیدرولیک مانند سیلندر،پیپ،لوله یا انواع مختلفی از شیلنگ های هیدرولیک استفاده می کنند. انواع مختلف اتصالات هیدرولیک امکان جریان مایع عبوری از شیلنگ را فراهم، جریان آن را تغییر یا ترکیب می کند.

چگونه اتصالات را از دیگر انواع اتصالات تشخیص دهیم؟

  • مرحله اول-تشخیص می دهیم دنده موازی است یا مخروطی
  • مرحله دوم- تشخیص پیچ یا فاصله بین دو دنده
  • مرحله سوم-تشخیص سایز
  • مرحله چهارم- تشخیص دنده

JIC در اتصالات به چه معناست؟

درجه فلر و دنده موازی کار می کنند 37 (یا شورای صنعت مشترک) اتصالات فشرده سازی هستند که با سطح آببندی JIC اتصالات جنس این نوع اتصالات معمولا از برنج،آلیاژ نیکل،کربن و استلنس استیل است. اتصالات هیدرولیکی جی آی اس معمولا در سیستم هایی بکار می رود که با فشار بالا کار می کنند. مثال هایی از سیستم هیدرولیک به شرح زیر است:

  • بالابر هیدرولیکی:از بالابرهیدرولیکی برای جابجاکردن کردن عمودی کالا یا انسان استفاده می کنند.
  • ترمز هیدرولیکی:سیستم ترمز وسال نقلیه یک مثال خوب برای سیستم های هیدرولیک است.
  • فرمان هیدرولیک
  • جک هیدرولیک
  • تجهیزات سنگین:تجهیزات سنگین به ماشین الات و وسایل نقلیه مورد استفاده در صنایع سنگین مانند ساخت و ساز ،راه سازی،استخراج معادن،صنایع دفاعی و جنگ افرازی اطلاق می شود.
  • هواپیماها
  • کمک فنر هیدرولیک

در طراحی سیستم های هیدرولیک از چه رنگ هایی استفاده می کنند؟

در طراحی سیستم های هیدرولیک همیشه از سه رنگ زرد،سبز و آبی استفاده می کنند.

بهترین نوع اتصال های هیدرولیک کدام است؟

درمیان اتصالات هیدرولیک، آببندی اورینگ بهترین نوع اتصالات است. جنس آببندی اورینگ از استلنس استیل و استیل روکش دار است که در برابر خوردگی و پوسیدگی از مقاوت بسیار بالایی برخوردار است. در ماشین آلات و سیستم های دقیق و حساس معمولا از سطح آببندی اورینک استفاده می کنند که معمولا بهترین انتخاب است.

سایز اتصالات هیدرولیکی را چگونه مشخص می کنند؟

برای مثال شیلنگی با قطر 6 بیانگر سایزاتصالات هیدرولیک را براساس قطر داخلی شیلنگ هیدرولیک مشخص می کنند. برخلاف لوله هیدرولیک که اندازه آن را براساس قطر بیرونی اش مشخص می کنند.

شش قطعه اصلی در سیستم های هیدرولیک را نام ببرید؟

قطعات اصلی قسمت پمپ سیستم هیدرولیک به شرح زیر است:

  1. مخزن
  2. فیلتر
  3. شات آف ولو یا شیر قطع کننده
  4. شیر کنترل
  5. شیر اطمینان
  6. فیوز هیدرولیک و آکومولاتور

NPT در اتصالات چه نوع اتصالی است؟

اتصالی با دنده مخروطی شکل است. این نوع اتصالات هیدرولیکی محبوب ترین نوع اتصال برای استفاده در سیستم های تحت فشار کالیبراسیون در امریکا و کانادا است. دنده مخروطی شکل اتصال نری ان پی تی در اتصال مادگی فرو می رود.

NPT قسمت نری اتصال باعث بازشدن قسمت مادگی شده و تاجایی که امکان دارد در قسمت مادگی فرو می رود. در این نوع اتصال از نوارهای آببندی استفاده می کنند و فقط دو دور از آن برای عایق بندی کافی است و در صورت استفاده کمتر یا بیشتر امکان نشتی وجود دارد.

علت نشتی اتصالات چیست؟

دلیل اصلی نشتی بسیاری از شیلنگ های هیدرولیک استفاده از اتصالات نامناسب و نصب نادرست آنها است. علاوه براین،اگر اورینگ آسیب ببیند یا نیروی گشتاور زیاد باشد،آببندی به خوبی عمل نمی کند یا حتی ممکن است دنده آسیب ببیند که موجب نشتی در اتصال می شود.

دکمه بازگشت به بالا